Vladislav 48: viem,že ked sa niečo opýtam,všetci sa budú vyhovárať jeden na druhého,no skúsim...Pamätám si dobu,keď chceli nemenovaný kompetentný zriadiť,aby busy boli pridelené na linky,nie na partie vodičov,lebo busy nie su majetkom vodičov,ale sú majetkom mesta,DPMK. Potom vymysleli striedačov,to bolo síce dávno no smerujem totiž k tomu,že vozy chodia z ruky do ruky a každý dobre vie,ako dopadnú.Nikto sa o cudzí voz nestará. Otázka znie, ,,ako je možné,že sa toto pohadzovanie vodičov hore-dole opäť vrátilo?"Menovať tu nikoho sa neoplatí,lebo vieme o koho ide,no systém zadelovania vodičov do služieb,a samotný cyklus je priam neprijateľný!Vodič má svojich kolegov,ktorých aj za celý cyklus nevidí,lebo pobehuje po iných linkách,s inými vozmi.Je leto,a vodičovi môžu nariadiť robiť aj piatý deň v cykle,tak sa pýtam aj na toto, ,,môže vodič odstaviť službu pri teplote 32 stupňov tak ako si thp určí,dnes končíme skôr,lebo je teplo?A to nevravím o teplote,ktorá sa vyšplhá v kabíne vodiča! ,,Nie nemôže!!!Takže robiť cyklus v ktorom má mať 5x poobedňajšiu službu je aj na koňa veľa,potom si človek za jeden deň má oddýchnuť,nabrať silu,energiu na další cyklus,ktorý začína na daľšie ráno. Zas spomeniem aj výrok nemenovanej ktorej bolo vysvetlené,že každý bus má iné jazdné vlastnosti,brzdy,sedačku,ovládacie príslušenstvo,že povedala,že autobus je len autobus,na čo dostala hned pre porovnanie odpoveď,že jej v práci sa každých 15 minút prepne qwert na klavesnici,ako sa jej bude robiť?Bola ticho.Vodič sa musí prispôsobiť hneď,alebo mám napísať momentálne?...Nechcem teraz podrývať,ale predpokladám,že dostanem odpoveď: ,,Takto to nemalo byť!"
Vladislav 48
Napísal si :"Osobne si myslím, že to, čo najviac chýba DPMK, nie sú vodiči, ale nejaká ucelená koncepcia... " Naozaj si myslíš, že v tejto situácii , t.j. bez vodičov vyrieši problém košickej MHD akákoľvek koncepcia. Na to aby som mohol akúkoľvek koncepciu realizovať v praxi musím mať najprv ľudí. A to tak na jej riadenie ako aj na priamu aplikáciu.
Pýtal si sa prečo odišli tí dobrí ? Ono to boli väčšinou takí, ktorí do toho lepšie videli a na problémy boli schopní aj poukázať. Ale v DPMK sa také niečo netoleruje.
Nie každý má prístup k podnikovému časopisu Dopravár. V júnovom čísle je rozhovor s novým vedúcim strediska autobusovej dopravy Ing. Františkom Onderkom. Aj keď si z neho viacerí menežeri uťahujú, jeho odpoveď na otázku : "Ako na Vás DPMK, a.s. zapôsobil a ako vnímate jeho zamestnancov" bola trefná. Takže Vám tu z nej časť zacitujem. Povedal :
"Súčasný DPMK, a.s. za tento krátky čas na mňa zapôsobil ako na aktívneho pozorovateľa dojmom nekompaktnosti. Jednotlivé zložky DPMK ako keby nevnímali spoločný cieľ smerovania, ale vytvárali si vlastné ciele.
Zamestnancov DPMK vnímam z profesijného hľadiska ako dve základné skupiny a to zamestnaných a pracujúcich. Pri pohybe medzi ľuďmi zisťujem, že aj oni sa takto navzájom vnímajú a nezáleží na tom o aký post ide".
Mne osobne ako keby hovoril z duše a za jeho otvorenosť mu ďakujem. Rovnako som sa stotožnil s tým čo napísal Dimi.
Vlado Stankovič