Súčasné vedenie mesta ho požíva ako svoj symbol moci.
Koľko $$$?
- na rekonštrukcie tratí aspoň 100 M ročne (samozrejme tá suma sa každým rokom zvyšuje a už pred pár rokmi bolo neskoro)
- na nejakú modernizáciu električiek (hoci len sockovskej úrovne) asi toľko isto (záleží od množstva za rok, ale 1 modernizácia ročne nie je obnova vozidlového parku). Inak začnú beznádejne dožívať a na nové už vôbec nebude.
- zúfalo zastaralá infraštruktúra z čias reálneho sociku pýta ešte viac (investície do zariadení do vozovne, garáží).
- prostriedky na náhradne diely aby ich bol vždy dostatok a aby boli originálne (alebo aspoň zaistiť riadny servis, nie však kamarátšefty).
- zišlo by sa aj navýšiť objem výkonov zo súčasných biednych 15 miliónov na aspoň 20 (aby aj ten zvyšok mal lepšiu dopravu čo do intervalov ako ju má dnes).
Jedna miliarda? hmm
Koncepcia rozvoja MHD by sa mala vyrobiť na neexistujúcom ÚDI (má sa opäť obnoviť) v súčinnosti s DPMK a MMK. Ale keď nikde to nevedia a ani nie je záujem (s tým, že nový CNG bus zalepí oči predsa všetkým).
Schopnosti tunajšieho predstavenstva končia pred dverami kancelárie námestníka primátora...
Re #35376 TA: Keď sa toto mesto dostane pod nútenú správu, tak nebude ani na trápny posypový materiál na zimu...
Re #35375 sc_ke_sk: Neviem o tom žeby sa to preložilo. Záleží koľko dá mesto prachov, keď dá toľko koľko vravel v tej reportáži Filipko, tak neviem či to bude stačiť. ?
Napísal si :"Osobne si myslím, že to, čo najviac chýba DPMK, nie sú vodiči, ale nejaká ucelená koncepcia... " Naozaj si myslíš, že v tejto situácii , t.j. bez vodičov vyrieši problém košickej MHD akákoľvek koncepcia. Na to aby som mohol akúkoľvek koncepciu realizovať v praxi musím mať najprv ľudí. A to tak na jej riadenie ako aj na priamu aplikáciu.
Pýtal si sa prečo odišli tí dobrí ? Ono to boli väčšinou takí, ktorí do toho lepšie videli a na problémy boli schopní aj poukázať. Ale v DPMK sa také niečo netoleruje.
Nie každý má prístup k podnikovému časopisu Dopravár. V júnovom čísle je rozhovor s novým vedúcim strediska autobusovej dopravy Ing. Františkom Onderkom. Aj keď si z neho viacerí menežeri uťahujú, jeho odpoveď na otázku : "Ako na Vás DPMK, a.s. zapôsobil a ako vnímate jeho zamestnancov" bola trefná. Takže Vám tu z nej časť zacitujem. Povedal :
"Súčasný DPMK, a.s. za tento krátky čas na mňa zapôsobil ako na aktívneho pozorovateľa dojmom nekompaktnosti. Jednotlivé zložky DPMK ako keby nevnímali spoločný cieľ smerovania, ale vytvárali si vlastné ciele.
Zamestnancov DPMK vnímam z profesijného hľadiska ako dve základné skupiny a to zamestnaných a pracujúcich. Pri pohybe medzi ľuďmi zisťujem, že aj oni sa takto navzájom vnímajú a nezáleží na tom o aký post ide".
Mne osobne ako keby hovoril z duše a za jeho otvorenosť mu ďakujem. Rovnako som sa stotožnil s tým čo napísal Dimi.
Vlado Stankovič
preco prepustili dobrych?? lebo tak "dobre" poznaju svoj podnik, svoje prevadzky, svojich zamestnancov.....nemaju sajn o tom co a ako funguje, co je potrebne a co nie, co ti ludia robia....a potom to konci tak ako to skoncilo v DP
No.. Vylety elektrickou pre poslancov by ani neboli zaujimave pre Korzar, keby im echo o akcii nedoslo na emaily tajomnym sposobom... Ale to uz neprezradim ako. ? ?
aj keď som v zásade za súkromné vlastníctvo, v prípade MHD to nepovažujem celkom za vhodné, resp. nepovažujem za vhodné MHD rozdrobiť, práve naopak. Cestujem veľmi veľa po Európe a využívam hromadnú dopravu kde-kade, takže viem porovnávať. Integrácia vyhráva.
Preto nepotrebujem prednášky o parkovacích miestach ani o tom, že MHD je vždy stratová. Ja som písal o tom, že mi chýba koncepcia rozvoja a nejaké vyčíslenie potrebných financií. Akcie "vezmime poslancov na výlet električkou" sú zaujímavé pre Korzár, ale nič neriešia. Inak s Tvojimi argumentami vcelku súhlasím.
Re #35379 Dimi: tak možno mali prepustiť v rámci šetrenia tých zlých, prečo prepustili dobrých?
Co sa tyka koncepcie na dalsie roky, ak by predstavenstvo DPMK z dovodu setrenia v DPMK nedalo prepustit dobrych zamestnancov, snad by mali viac casu na vytvorenie takejto koncepcie. Teraz vsak musia hasit problemy akutneho charakteru. A preco setrenie? Pre peniaze.. Od koho ? Od macossky sa spravajuceho mesta Kosice.
Ano, uz zhodou okolnosti mam material, v ktorom je povedane, kolko potrebuje kosicka mhd a DPMK ako take pre plnu funkcnost. A co sa tyka suhlasu s poslancom Halenarom.. Ja som mu napisal, ze mu jeho nazor neberiem. Ale napisal som mu aj, ze ak to rozdelia a popredaju, potom bude mesto potrebovat rocne desatkrat viac financii ako doteraz, pretoze ludia prestanu jazdit aj tou sukromnou dopravnou spolocnostou, ktora pride ako sukromny prototyp DPMKa bude ovela drahsia, kedze nebude mat dotacie ani od statu ani od mesta. A preco bude mesto potrebovat v takom pripade desatkrat viac financii ? Pretoze si ludia kupia auta. A tie auta za prve pohltia krizovatky a za druhe, nebudu mat kde parkovat. Mesto bude musiet vynalozit nemale financie na boj s parkovacimi miestami, na stavbu parkovacich domov a podobne. Totiz clovek, ktory si kupuje auto, potrebuje MINIMALNE tri parkovacie miesta. Jedno pred bytovku, druhe pred pracou (v pripade USS KE mu ho postavi spolocnost) a tretie blizko centra mesta. To prve a tretie miesto mu nepostavi nikto iny, iba mesto. Samozrejme, ak taky majitel auta nepracuje v USS KE, tak aj miesto pred pracou mu zabezpecuje opat len a len mesto. A opakujem sa, ked poviem, ze skus vziat ludi z autobusu z rannej spicky. Autobus odstav, lebo ved mhd nebude. A tych ludi posad do aut a nasackuj pred krizovatku. Podotykam, ze v rovnakom case, kedze boli v jednom buse.. Aka bude dlha "fronta" pred krizovatkou ?? A znova sa budem opakovat: Neexistuje mesto, ktore nema mestsky dopravny podnik v strate. Ziaden dopravny podnik nevykazuje zisky. Preto je dotovany. A existuje pre potreby ludi, zijuci v tom ktorom meste. No nielen pre potreby ludi, ale aj pre potreby mesta, aby sa nestalo mestu to, co tu uz niekolkokrat omielam. Niektore mesta dokonca prispievaju az 20timi percentami svojho rozpoctu na rozvoj mhd! Treba najprv porozmyslat, az potom sa vyjadrovat.. 400 milionov je zalostne malo. DPMK, ak by nepotrebovalo na opravy trati, vedeni a na nakup vozidiel, tak na bezne udrzby a platy by tieto financie stacili. No DPMK potrebuje aj priebezny nakup vozidiel a opravy vedeni, kolajovych zvrskov, vyhybiek.. A to nie su male financie! Samozrejme, ze im vsade chybaju peniaze! 600 milionov na el. trat, ktora bude po prefinancovani ako tak v poriadku (ako tak! a nie celkom!) A dalsie financie, ak si chcu udrzat vodicov! Vsetci vodici, majuci rodiny a zistujuci, ze po otvoreni hranic sa otvoril aj trh, si okamzite prerataju, ci budu tu lietat ako blbi za 13tisic, alebo v inom meste, ci state za ovela lepsie ohodnotenie. Chyba tu financna motivacia, ktoru ale DPMK nedokaze zabezpecit, lebo mesto "nenaleje" peniaze do podla Halenarovych vyjadreni bezodnej diery menom DPMK.. Sorry, ale totalna kravina..
Osobne si myslím, že to, čo najviac chýba DPMK, nie sú vodiči, ale nejaká ucelená koncepcia na 5-10 a viac rokov, ako má vyzerať MHD v Košiciach. Pokiaľ niekto vo vedení DPMK očakáva, že mu ju pošlú z MMK, tak je asi nenapraviteľný optimista. Ale mám silný pocit, že vo vedení DPMK ani len netušia, ako bude vyzerať MHD po skončení prázdnin.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
a kto zachráni KORID? Ak to zoberiem z tej najpozitívnejšej stránky, teda KORID sa zrealizuje v plnom pláne, tak o takých 10 - 15 rokov už nebudú peniaze na reko tratí, a keďže už teraz nie sú na súčasnú sieť, v budúcnosti nebude ani toľko. Jedine, že by sa nejako zásadne zmenila dopravná politika štátu alebo mesta.
Pred 2 tyzdnami si pisal: úsek Kuzmányho - Zimná sa bude rekonštruovať na jeseň. Je tato informacia este stale platna a peniaze na tuto rekonstrukciu su alebo to uz padlo?
Však jasné, že za 600 melka radšej obnovia autobusový park a doprava bude fungovať. Cestujúcich netrápi zánik KD, hlavne že sa vezie v pohodlnom, tichúčkom a novotou voňavom smradobuse... ? ?
Re #35365 PTI:
Určite ste vedeli o čom hovoríme, keď píšeme o koľajovej križovatke (oficiálne krížení). Všetci, ktorí sa tu k tej debate pridali, vedeli o čom sa diskutuje. Čo ste chceli vyjadriť tým výpisom noriem...? To, aký ste odborník? To Vám neberiem, len do manažovania a politiky sa nedávajte (radšej). Ale to si už asi neprečítate, keďže ste tu odmietli prispievať.
A tých krížení(križovatiek) na Moldavskej je predsa 12.
Môže byť teoretický aj 16, podľa toho, ako sa navrhne kríženie koľají.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dimi
Pretoze predstavenstvo.