Osobne si myslím, že to, čo najviac chýba DPMK, nie sú vodiči, ale nejaká ucelená koncepcia na 5-10 a viac rokov, ako má vyzerať MHD v Košiciach. Pokiaľ niekto vo vedení DPMK očakáva, že mu ju pošlú z MMK, tak je asi nenapraviteľný optimista. Ale mám silný pocit, že vo vedení DPMK ani len netušia, ako bude vyzerať MHD po skončení prázdnin.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
Ak to zoberiem z tej najpozitívnejšej stránky, teda KORID sa zrealizuje v plnom pláne, tak o takých 10 - 15 rokov už nebudú peniaze na reko tratí, a keďže už teraz nie sú na súčasnú sieť, v budúcnosti nebude ani toľko. Jedine, že by sa nejako zásadne zmenila dopravná politika štátu alebo mesta.
PTI
Ja viem čo je koľajová križovatka, ale norma hovorí o koľajovom krížení, a nie križovatke. To pre tých odborníkov, čo tu nevedia nič iného len kydať.
MDT: 625.144.2(083.74), 625.151(083.74)
STN 73 6360
STN EN 13803-2/AC STN 73 6360 Železnice: koľaj : parametre návrhu usporiadania koľaje : rozchod 1435 mm a širší. Časť 2: Výhybky a križovania a porovnateľné situácie geometrickej polohy koľaje s náhlou zmenou krivosti. Oprava AC. - Schvál. 07. 2007. - Účin. 10. 2007. - Bratislava : SÚTN, 2007. - 2 s. - 30 Sk
ICS 93.100. - EN bola schválená na priame používanie ako STN a bola oznámená vo Vestníku ÚNMS SR č. 09/07. Obsahuje: EN 13803-2:2006/AC:2007 (NNR)
DZ-1
(železnice - koľaje - usporiadanie koľaje - výhybky - križovania - geometrická poloha koľaje - normy)
EN bola schválená na priame používanie ako STN a bola oznámená vo Vestníku ÚNMS SR č. 09/07. Obsahuje: EN 13803-2:2006/AC:2007