Osobne si myslím, že to, čo najviac chýba DPMK, nie sú vodiči, ale nejaká ucelená koncepcia na 5-10 a viac rokov, ako má vyzerať MHD v Košiciach. Pokiaľ niekto vo vedení DPMK očakáva, že mu ju pošlú z MMK, tak je asi nenapraviteľný optimista. Ale mám silný pocit, že vo vedení DPMK ani len netušia, ako bude vyzerať MHD po skončení prázdnin.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
Ak to zoberiem z tej najpozitívnejšej stránky, teda KORID sa zrealizuje v plnom pláne, tak o takých 10 - 15 rokov už nebudú peniaze na reko tratí, a keďže už teraz nie sú na súčasnú sieť, v budúcnosti nebude ani toľko. Jedine, že by sa nejako zásadne zmenila dopravná politika štátu alebo mesta.
eMareq
Re #35364 PTI: Pán Titl, nehnevajte sa, ale vybehli ste tu s tým, že ako keby ten problém vznikol od doby vydania článku. Viete, že to tak nebolo a vedeli ste o tom aj vtedy (takže tie reči, že či sa dovtedy spalo, ste si mohol nechať) a aj pred vami to vedeli. Už pár rokov po rekonštrukcii/výstavbe tratí, ktoré prebehli za sociku sa objavujú správy o zlom stave(!!!) tej či onej trate (v roku 1995 je zmienka o oblúkoch pri salaši ?, Autocamping). Takže teraz sa dopláca na to, že sa vtedy nedodržala technológia. Inak ma veľmi zaujíma ako dlho vydrží ten úsek na Južnej triede. Žeby tam bola nejaká údržba za ten čas? ?
To že ste boli v predstavenstve je fakt a to že ste s Benžalom bojovali voči zvyšku, ktoré riešilo svoje podnikateľské záujmy nikoho nezaujíma. Mohli ste odstúpiť, nik vás tam nedržal. Áno, za prechádzajúceho vedenia sa prachy našli, toto však dať nechce, lebo načo, lebo únik peňazí, lebo... Keby zadný vozeň súpravy neskončil takmer v plavárni, tak by sa neurobilo nič (o tom so viac než presvedčený).
Časť členov z nášho združenia chcela nejako napomôcť situácii pri zmene linkovania, keďže námestník primátora sa akosi "zdráhal", chcela mu objasniť, že prečo je zmena prospešná. Vypálilo to tak, že sme skončili ako banda hlupákov (asi sme kazili zastupiteľskú demokraciu a zjavne už bol masírovaný dávno predtým, ako isté riešenie je to najlepšie). Má potom zmysel ešte niečo chcieť riešiť? A to, že sa vraciame o 3 - 4 roky dozadu je jednoduché. Vy ste v tom čase mali možnosť, boli ste tam, dá sa to na tomto fóre nájsť (aj keď sa vám to zjavne nepáči). Na chyby sa musí upozorňovať!