Osobne si myslím, že to, čo najviac chýba DPMK, nie sú vodiči, ale nejaká ucelená koncepcia na 5-10 a viac rokov, ako má vyzerať MHD v Košiciach. Pokiaľ niekto vo vedení DPMK očakáva, že mu ju pošlú z MMK, tak je asi nenapraviteľný optimista. Ale mám silný pocit, že vo vedení DPMK ani len netušia, ako bude vyzerať MHD po skončení prázdnin.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
Celé to manažovanie DPMK je akési amatérske. Raz nemáme na platy vodičov, potom nám chýba 600 mil. na rekonštrukcie tratí, zajtra bude chýbať 150 mil. na neviemčo. Súhlasím s poslancom Halenárom, že je zbytočné nalievanie peňazí do podniku, ktorý vlastne nevie, aké má potreby. Koľko by potrebovala ročne MHD v KE, aby optimálne fungovala? (prevádzková dotácia + investície). Porovnal to niekto cez prevádzkové ukazovatele s nejakým fungujúcim DP, napr. v ČR? Potom by boli možné debaty o hľadaní peňazí, napr. z nezmyslov typu EHMK.
Ale ak odborný riaditeľ v spoločnosti s obratom skoro 1 mld Sk, ktorý zodpovedá za hlavnú činnosť firmy, pripravuje akési brožúry pre vodičov, asi treba chybu hľadať aj priamo v DPMK.
Ak to zoberiem z tej najpozitívnejšej stránky, teda KORID sa zrealizuje v plnom pláne, tak o takých 10 - 15 rokov už nebudú peniaze na reko tratí, a keďže už teraz nie sú na súčasnú sieť, v budúcnosti nebude ani toľko. Jedine, že by sa nejako zásadne zmenila dopravná politika štátu alebo mesta.
PTI
Ja sám som niekoľkokrát žiadal vypracovať od kompetentných správu o stave električkových tratí, spracovanú firmou, ktorá na to má oprávnenie. Nie iba reči, že tu sa už nedá jazdiť, lebo je to nebezpečné. Konkrétne úseky technický úsek na papier oficiálne nikdy nedal, lebo keby dal menovite úsek, ktorý je v havarijnom stave, ešte ten deň by sa musela v tomto úseku zastaviť električková doprava. Keď sa však v priebehu mesiaca 2x po sebe vykoľajila električka pri novej plavárni - hneď sa to riešilo, z magistrátu sa vybavili financie mimo ročného plánu, a celý úsek sa v dvoch etapách rekonštruoval. Následne sa začala opravovať trať na Jazere.
Škoda, že časť tu nie diskutujúcich ale podrývajúcich, sa vracia 3-4 roky dozadu, miesto toho aby konštruktívne riešila súčasné problémy a navrhovala čo ďalej. Sú tu mnohí takí, ktorým súčasný stav DPMK leží na srdci, a snažia sa pomôcť, niektorí tu však okrem nadávok a urážok nevyprodukujú za celé mesiace nič iného. Ak si myslia, že to pomôže, nech sa páči v pondelok ráno nabehnúť na magistrát, nájsť si tie správne dvere, a tam nadávať kľudne aj celý deň. Možno že si vás tam aj niekto všimne.
Ja som sa rozhodol dnešným dňom definitívne skončiť s príspevkami na tomto webe, lebo som zistil, že je to iba zbytočná strata času.
Týmto želám všetkým slušným, čo tu chodia a píšu, aby sa im podarilo prispieť ku konsolidácii situácie v DPMK.