Len taká technická: Mohol by si to nejak preformátovať? Tie texty z mailov si skopíruj napr do poznámkového bloku a naspäť prepastuj do stránky. Zle sa to číta (najmä to od Boritáša).
Z roku 1997 údaje nemám, ale v roku 1998 to bolo 100,774 milióna a v roku 2007 97,4 mil.; rok predtým skoro sto miliónov. Takže ten trend je taký kolísajúci okolo čísla 100. Myslím si, že určitým faktorom v tomto je aj to, že cena lístka je stále priaznivá voči nákladom na jazdu v osobnom aute a najmä ak ropa zdražuje dosť drasticky za posledné roky. A zabudol si aj na to, že za minulého režimu bola individuálna motorizácia regulovaná. Takže keď padol režim a ten čo si chcel kúpiť auto už vtedy, len mal sťaženú možnosť, tak si ho bežal kúpiť okamžite.
trosku ta poopravim: ani keby bola MHD KE na dokonalej urovni, pocet cestujucich by nevzrastal. Za poslednych 10 rokov Slovaci vyrazne zbohatli a vdaka omnoho rozsirenejsiemu automobilizmu uz nikdy nenastane navrat na objemy z roku 1990. Kvalitna MHD sa v dnesnych podmienkach pozna tak, ze pocet prepravenych klesa len pozvolna (len desatiny az jednotky % rocne) alebo dokonca stagnuje. Zla MHD sa pozna podla toho, ze pocet cestujucich leti tryskom dolu, napriklad o 50% a viac za poslednych 10 rokov. Zaznamenat dnes NARAST poctu prepravenych sa da povazovat za fenomenalny uspech.
Mimochodom, kolko cestujucich prepravil DPMK v roku 1997 a 2007? Vie niekto tieto cisla?
ja som uz dlhsiu dobu spominal, ze vo vedeni DPMK by nemali byt politicki nominanti. Ak to vsak inac nejde, nech tam budu, ale nech tam budu taki, ktori rozumeju manazovaniu a rozumeju doprave. Suhlasim s Vami, je potrebne vymenit predstavenstvo a podniknut iste ozdravne opatrenia. Urcite nie vsak tie, ktore su typu odpredaja DPMK sukromnym spolocnostiam! Neexistuje, ze v niektorom meste bude MHD ziskova, popisal som to v emaili. A ked tu pride sukromnik, aby bol ziskovy a pritom nedostaval dotacie od statu, ci mesta, zdvihne tak cenu listkov, ze Kosice ostanu zahltene autami a priepustnost krizovatiek ostane nulova, pretoze nikto z cestujucich uz s MHD cestovat nebude. A preco je odliv cestujucich z MHD ? Aj to som popisal. Zle casy odchodov, subehy liniek atd. Chodte na zastavku napriklad na Vodnej niekedy po celej hodine alebo po pol. Nepojde vam nic, vsetko chodi pred celou a pred pol.. Toto je problemom, toto treba nastavit. Co napriklad v pripade, ze tu pride sukromnik? Urobi si svoje zastavky na ktorych mestsky DPMK nebude moct zastavovat ? Alebo to bude naopak ? Sledovali ste situaciu boja konkurencnych spolocnosti Banska Bystrica - SAD Zvolen ? Aj ked to neboli sukromnici, nastavali neskutocne problemy a ludia sa burili! Ked sa ludia proti niecomu buria, nebudu taku vec podporovat, to je jasne. A tym padom nebudu cestovat ani nasou MHD, ked nesuhlasia s tym, co sa tu deje, ake su casy odchodov, ze spoje vynechavaju kvoli vodicom atd.. Toto je dosledok odlivu cestujucej verejnosti. V pripade, ze tu pride sukromnik a zdvihne cenu listkov do zavratnych vysok, fakt nechcem byt ani poslanec, ani primator, lebo ten megadom menom Magistrat Vam ludia vypalia, alebo vyzenu odtial poslancov. Som za, aby sa zmenili stanovy dpmk. Ale s bodom cislo 3 a 4 suhlasit nebudem a nemozem. A dufam, ze nikto z nas. Toho isteho nazoru je aj pan Boritas:
* Zodpovednosť samosprávy mesta Košice za zabezpečenie kvalitnej MHD
je nezvratná, preto opredaj by bol veľkým hazardom a jedine kšeftom pre
pár jedincov. " Hrozienka by vyzobali ", ale stratové služby by ponechali
mestu Košice. Toto nesmieme dopustiť a akýkoľvek pokus musíme zlikvidovať
už v zárodku! MHD je jednou zo základných povinných služieb obyvateľom za
ktorú musí niesť zodpovednosť mesto, či sa to niekomu páči, alebo nie. *
* Verejný záujem musí byť viac, ako biznis rôznych dravcov, ktorí už
niekoľko rokov obliehajú DPMK, a.s. = pre nich korisť, na ktorú si robia
chúťky a čakajú, kedy bude najvhodnejšia príležitosť, aby sa na ňu vrhli !
Buďme ostražití, pozorní, robme veci transparentne, aby im " klapli zuby
naprázdno " ! *
* Akékoľvek problámy v DPMK, a. s. sme povinní riešiť a vyriešiť a
nezľahčovať si ich úvahami o zbavovaní sa zodpovednosti odpredajom, resp.
privatizáciou! * Verím, že sa nám to podarí . *
* Príjemnú a pokojnú noc želá
Martin Boritáš *
A co sa tyka volieb: Odkial ja mam vediet, ktory nominant pride s blaznivymi napadmi a ktory s normalnymi ? Ak to takto pojde dalej a kazdy politik si zacne robit po svojom, potom ma vobec zmysel ist volit ???
" Monopol DPMK je diera, do ktorej liat peniaze je nezmysel. Vo vasom vybere z mojej odpovede ste preco zabudli uviest, ze DPMK prepravuje stale menej platiacich cestujucich? Ako moze dobre fungovat firma, ktorej prijem od zakaznikov sa stale
znizuje? "
--->>>
Skúsili ste sa niekedy zamyslieť, prečo DPMK prepravuje stále menej a menej cestujúcich? Tí všetci, ktorý kedysi používali MHD a dnes na ňu kašlú neodišli len tak pre nič za nič.
Ak by MHD fungovala stopercentne a bola na určitej úrovni ( čo si žiada investície ), tak by sa počet prepravených cestujúcich zvýšil. Pretože človek by nechal doma auto a radšej by sa previezol električkou / trolejbusom / busom, ak by ho do cieľa svojej cesty dostal spoľahlivo prostriedok MHD.
tekže ked je to tak ako hovoríte o tých alimentoch tak prečo sa bere príjem aj manžele /ky/ a nie len môj. druhá vec ohľadom voľných lístkov boli za vami , po tretie preštudujte si poriadne §40 odst.5 , ale to už rieša iný ktorý vidia , že DPMK robí len to čo im vyhovuje . A poďalšie nikto vás necgce urážať ani hanobiť ale odbory, a pokiaľ ste odbory len vy sám tak sorač nemáte sa s čím chváliť a čo sa týka skrývania sa za nik tak som rozprávala s vami osobne a povedali ste mi že DPMK robí správne ohladom VL ale k tomu sa už nebudem vracieť ak si myslíte som vás urazila tak prepáčte, ...... ?
Ano - vsetci Kosicania su zodpovedni za to, ako sa stavaju k svojmu majetku
a k jeho vyuzivaniu.
Majetok mesta nie su iba nehnutelnosti a peniaze - ale aj firma s obratom 1mld. Sk.
neboj naša rodina je v týchto veciach zodpovedná... Volime vzdy aby sme mohli potom nadavat
Myslim si ze viacej zodpovedny su ti ktori nedostatocne oboznamovali obcanov o dolezitosti volieb, ti ktori priopravovali kampan... dalo by sa to takto posuvat az nakoniec by bol zodpovedny Adam ze si odhryzol z jablka
takže ja som zodpovedný za to že mi neprídu 2 spoje po sebe, lebo som nebol voliť pretože v čase volieb som nemal 18 rokov... auto si kúpiť nemôžem, nemám na to, autom môžem cestovať akurát tak stopom... a sám si za to môžem v akej som situácii ?
Ziadat povolenie na zverejnenie odpovede poslanca MZ na Otvoreny list
poslancom MZ je koho napad, prosim? To sme uz v pristupe k "verejnym autoritam"
zasli tak daleko/hlboko?
-
Citam tu vase predstavy o rieseni problemov v DPMK a nevidim nic zaujimave.
Ziadat viac peniazi je univerzalne riesenie, nie je treba k nemu nic. Okrem zapalu
pre vec. Nenavrhujete ziadne dlhodobo funkcne riesenie.
-
Monopol DPMK je diera, do ktorej liat peniaze je nezmysel. Vo vasom vybere
z mojej odpovede ste preco zabudli uviest, ze DPMK prepravuje stale menej platiacich
cestujucich? Ako moze dobre fungovat firma, ktorej prijem od zakaznikov sa stale
znizuje?
-
Ako moze dobre fungovat DPMK, ktory riadia politicki nominanti bez zodpovednosti?
V konecnom dosledku su za stav v DPMK zodpovedni Kosicania. Volia poslancov
a primatorov, ktori zakopavaju problem mhd - MHD v meste - pod koberec.
A problem MHD riesi zatial najviac DPMK. Tak aj MHD vyzera.
-
A nevidim dovod, preco by dosledky nemali niest Kosicania. Nech si 75% z nich uzije
svoju lahostajnost, ked nejdu volit v miestnych volbach.
-
Riesenie:
1. odvolat politickych nominantov a najat manazerov s historiou v riadeni firiem v krize.
Odvolat Tkaca. Zmenit Stanovy, ked mesto "schvaluje" plany
DPMK - drobi sa tym
zodpovednost.
2. Zmrazit mzdy THP, zacat vyjednavat o dlhodobom navysovani platov vodicov.
Okamzite zacat konkretne kroky na zlepseni ich pracovnych podmienok.
3. Ziskat info, ako funguje mhd po privatizacii v roznych mestach sveta
a prevziat jeden model. Motivovat firmy, co ziskaju licenciu na mhd.
4. Vytvorit podmienky pre vstup konkurencie do mhd.
Vraj DPMK pošle na náklady MMK zberný autobus do Nórska. Pozbierajú sa tí bývalí vodiči, ktorým sa máli v tejto krajine zarábať 5000 € mesačne a s vďakou sa vrátia späť do svojej milovanej a.s.
"Podľa bývalého člena predstavenstva DPMK Pavla Titla je už na vážne zamyslenie, či nezvolať mimoriadne valné zhromaždenie kvôli okamžitému riešeniu situácie.
Sľubujú riešenie
Viceprimátor Jozef Filipko (SMK), zodpovedný za DPMK, včera podľa vlastných slov intenzívne riešil situáciu s generálnym riaditeľom podniku Michalom Tkáčom (nominant KDH) a primátorom Františkom Knapíkom (KDH). "V najbližších dňoch budú prijaté opatrenia na zmiernenie kritického stavu a stabilizáciu vodičov." Aké, Filipko ani Tkáč nešpecifikovali. Pritom už od 2. augusta má DPMK spustiť nové linkové vedenie so zmenenými trasami a častejším prestupovaním."
Čo ráčil včera Filipko, NeviemKnapík a Tkáč vymyslieť? Vytiahli nových vodičov ako zajacov z klobúka?
* Ďakujem za informácie, hoci sú nepríjemné, ale sme tu na to, aby
sme ich riešili. Ja mám zdravotné problémy, som dlhodobo práceneschopný,
ale napriek tomu zabezpečím, aby tieto záležitosti boli preverené a
urýchlene vyriešené. *
Pán Boritáš zabezpečí vodičov, či nahovorí poslancov a celý MMK aby šli namiesto nich šoférovať?
,,keby nebolo DF-imhd,tak by sa kompetentný tvárili,že je všetko v poriadku???" Toto je akože čo???Ved oni to velmi dobre vedia,imhd čítajú aj oni,ale fakt je pre nich teraz asi prioritou riešiť zástavky a ich názvy.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TA
" Monopol DPMK je diera, do ktorej liat peniaze je nezmysel. Vo vasom vybere z mojej odpovede ste preco zabudli uviest, ze DPMK prepravuje stale menej platiacich cestujucich? Ako moze dobre fungovat firma, ktorej prijem od zakaznikov sa stale
znizuje? "
--->>>
Skúsili ste sa niekedy zamyslieť, prečo DPMK prepravuje stále menej a menej cestujúcich? Tí všetci, ktorý kedysi používali MHD a dnes na ňu kašlú neodišli len tak pre nič za nič.
Ak by MHD fungovala stopercentne a bola na určitej úrovni ( čo si žiada investície ), tak by sa počet prepravených cestujúcich zvýšil. Pretože človek by nechal doma auto a radšej by sa previezol električkou / trolejbusom / busom, ak by ho do cieľa svojej cesty dostal spoľahlivo prostriedok MHD.