Ešte ku kríze vo vývoji a schvalovaní nového l.v.
...“A to teraz má mať každý linku do Šace? Však tá linka je ako celodenná linka nezmysel!
Žartujete? Knapík, Filipko? Dajte pokoj. Odpoveď bude znieť: "Dohodnite sa, hľadajte spoločný prienik a keď sa dohodnete, tak dajte vedieť."“
Podliehate skepse, 1018 nám tu pomalu kolabuje („takto sa mhd robiť nedá“ –má pravdu). TERAZ je najvhodnejšie vyvolať publicitu a diskusiu, (Korzár, TV Naša) osloviť verejnosť, prezentovať výhody nového návrhu a zdorazniť problémy, to jest neprimerané požiadavky mč, nepochopenie systému starostami, už to malo byť.
Trolejbusy........“Dokonca predstavenstvo si medzi sebou sepka, ze ich nechaju dozit, to sa im ale nepodari.“.....
Ale podarí, všetko im nahráva. Čo chceš robiť ? Postaviť petičné stánky na Hlavnej a vyberať drobné do plechoviek na nové trolíky ? Základ vozového parku 15ks 15Tr už pomalu dosluhuje. DPMK nepatrí medzi tie dp, kde by sa vozidlo vďaka perfektnej údržbe dožilo dvojnásobku svojej životnosti.
Takže tých 15ks padne už čoskoro a dokážu si to zdovodniť (napríklad „vozidlá po životnosti nezaisťujú bezpečnosť dopravy a neúmerne sa zvyšujú požiadavky na ich údržbu“...blabla).
A na nové NEDAJÚ , to kúpia ďalšie busy. (SORy ešte nemáme...)
ešte sa nachvíľu vrátim k počte cestujúcich v mhd, teda ak denne sa prepraví podľa výročnej správy 250 tis. osôb/deň a priemerná hybnosť je cca 2,5 ciest/obyv/deň (podľa DSP), tak to vychádza zhruba na 100 tis. osôb ktorý sa denne reálne prepravia mhd v Ke.
Ja ešte doplním hlavný dovod ,prečo sa z KIDSu stal jeden velký „KIKS“.
Normálne funguje integrovaný systém tak, že linky SAD a iných dopravcov do okruhu povedzme 50km od mesta sú rozdelené do tarifných zón, pričom cestovný doklad platí aj v tarifných zónach obsluhovaných mhd a pri prestupe aj v ich prostriedkoch. Taktiež lístok alebo cestovný doklad vydaný mhd len pre vnútromestské pásmo platí aj v prostriedkoch iných (integrovaných) dopravcov v danom pásme.
V Košiciach to bud nepochopili alebo bola len voľa formálne prejaviť aktivitu po vzore iných miest, takže z toho vznikla úplná zvrátenosť, to jest, že ak sa cestujúci rozhodne použiť vo vnútromestských pásmach prostriedok iného dopravcu než dpmk tak si musí PRIPLATIŤ za akýsi zvláštny kupón naviac k dokladu dpmk. Takže to nemohlo mať úspech.
Bol taký pokus tu čosi integrovať (ale nezintegrovalo sa nič, skôr postupne prebehla inverzná operácia - derivácia ?) pred desiatimi rokmi a nazvalo sa to KIDS, len sa to pre nezáujem cestujúcich postupne zrušilo. Linky boli označené od čísla 80 a vyššie, boli to časti trás vybraných SADkárskych liniek, prechádzajúcich územím mesta. Teraz sa súdruhovia z KSK chystajú zaviesť KORID. Bola vypracovaná aj štúdia tohto projektu aj na ministerstve dopravy sa čosi podpísalo. Ale zatiaľ nevidno, že by sa niečo v tomto smere dialo. Asi do roku 2013 času dosť. ?
Zdravim, chcel by som sa spytat, ci v Kosiciach funguje nieco ako Integrovana hromadna doprava. Plus ak nahodou neviete, kde na Slovensku je funkcna okrem Bratislavy a ciastocne Ziliny. Diky.
Zaujimave, že vyhradene maju väčšinou "4ky" alebo "3ky" vo vozoch kde su aj náalepky vedľa sedačiek ale napr. v takom IK280 sa yebu do predu na tie najvyššie miesta a keď sa usadia tak začnu nadavať ake su tie sedačky nepohodlne atď. ? ? Fakt sa doma asi nudia
A to ma ciganov nechať nastupiť nech sa uložia a potom ich isť vyhodiť? Nevidím v tom problém ak je na zastávke 10 ciganov a jeden biely ktorý ma určite CL, že vodič otvorí len predné dvere. Niečo ine by to bolo keby tak urobil niekde na NO počas špičky. Nieviem kto sa tu na to sťažoval ale to nema jedno cez ktoré dvere nastupi do voza? Keď ma listok tak ho to nema čo trapiť alebo mal ďaleko k svojej obľubenej sedačke?
Ja sa teda obávam, že fakt, že vodič môže vyhodiť cestujúceho bez platného CL NIE JE to isté ako to, že môže zaviesť nástup prvými dverami. A všeobecne ma riešenie "nástup prvými dverami na niektorých zastávkach" mimoriadne irituje.
Napríklad v tom, že vozokilometer električky je podstatne drahší ale miestokilometer zase lacnejší. A že cena vozokilometra s odpismi závisí aj na veku vozového parku a pevných trakčných zariadení.
Pri funkčnom motorgenerátore sú koľajnicové brzdy funkčné aj s vybitými batériami. Okrem toho s vybitými batériami by vodička "nenaštartovala" vozidlo (nezapla riadenie) už ráno vo vozovni alebo na konečnej.
Existuje veľa možností, prečo v inkriminovanom pripade nemuselo dôjsť k nabehnutiu prúdu prípravy a automatickému brzdeniu vozidla. Od závady na obmedzovacom relé cez vypálenie 100A poistky pri odpojovači batérií až po podľa mňa najpravdepodobnejšie zlepenie M stykačov. A prečo vodička nesiahla po vypínači riadenia? Vodičov v kurze učia, že po dotyku brzdového pedálu MUSÍ jazda vypnúť a keď sa tak nestane, vodič je v situácii, na ktorú nie je ani len teoreticky pripravený. A vtedy by som si nestavil ani na najskúsenejšieho vodiča, že sa zachová správne, obzvlášť ak nerozumie "elektrike" a nedokáže si v hlave namodelovať, čo sa vlastne v tých stykačových skriniach a v zrýchĺovači vlastne deje.
m2001