Reply on: eMareq #2539:
Tak poďme na štatistiku, ktoré linky spĺňajú tebou uvedené podmienky:
L2- Žel. stanica NIE, Št. Lokomotívy ÁNO
L3- Žel. stanica NIE, OC Važec ÁNO
L4- Št. Lokomotívy ÁNO, Barca NIE
L5- Žel. stanica NIE, OC Optima NIE
L6- Žel. stanica NIE, Nám. MMM NIE
L7- Št. TU NIE, OC Važec ÁNO
L9- Št. Lokomotívy ÁNO, OC Važec ÁNO
R1- VA USS NIE, Žel. stanica NIE
R2- VA USS NIE, OC Važec ÁNO
R3- VA USS NIE, Št. Lokomotívy ÁNO
R4- VA USS NIE, Št. TU NIE
R5- VA USS NIE, Hotel Strojár NIE
R6- VA USS NIE, DPMK ÁNO
R7- VA USS NIE, Amfiteáter NIE
R8- VA USS NIE, Barca NIE
Takže podmienky vôbec nespĺňajú L5, 6, R1, R4, R5, R7 a R8. Naopak jediná linka, ktorá ich spĺňa ideálne, je L9. Takže to nie je o tom, či linka spĺňa štandardy, ale ako sa k tomu postaví vedenie. V Brne je myslím 25 používaných konečných staníc a na každej sú tieto samozrejmosti vybudované. Postaviť niečo á la unimobunka s jednou miestnosťou s WC a druhou pre oddych vodiča by pre DP, ktorý pristupuje k svojim zamestnancom s vážnosťou, by nemal byť problém.
Vladimír
Pozri, cena je trochu diskutabilná, pretože ako iste vieš, DPMK je výhradný dovozca autobusov Solaris do SR, takže požíva výhody určitých cenových zliav na nákup vozidiel.
Čo sa týka údržby, v Košiciach na rozdiel od Bratislavy je už čiastočne situácia ovplyvnená tým, že tu jazdí 27 Solarisov, a teda materiálno-technická základňa pre autobusy tohto typu tu už je. Ak sa nemýlim, SOR by mal mať podobné náhradné diely ako Karosa, ale určite nie zhodné. A Solaris 10-tka BUDE mať zhodné ND s ostatnými autobusmi Solaris.