Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Komu sa tu nepáčia príspevky o železničnej preprave, tak nech ich smeruje na stránky http://www.vlaky.net/

?
Reply on: Balky #10437:
Ty to skratka nechces pochopit, ze? OK, ak by bol ten riadiaci vozen na konci supravy v stupani taky nebezpecny odtrhnutim, tak daj urychlene navrh, aby vsetky vlaky na Strbu jazdili tlacene, ved co ak sa vozne rychlika odtrhnu a zletia az neviem kam? Presne pred tyzdnom na kosickej stanici skaredo vykolajil mot. vozen 812, bol skoro kolmo na kolaje svojou pozdlznou osou. Vykolajil pri obehovani voznov ktore je pre Teba take banalne.
Reply on: Balky #10436:
Ja si nepotrebujem svoj názor presadzovať. A TEBE som nenadával, ak si si nevšimol. Práve naopak, vzdával som hold Tvojmu poznaniu, že vieš to, na čo tí hlupáci ešte neprišli - že jazdiť s riadiacimi vozňami je nebezpečné a hazardérske. Nadával som tým hlúpym Nemcom, Maďarom, Švajčiarom, Talianom, čo nevedia, že s riadiacim vozňom sa jazdiť nedá a nesmie, pretože na Slovensku sa to tak nikdy nerobilo.
Vysvetľuješ tu Esíčkovi čosi o zubačke ale moje argumenty o tom, že súpravy (aj ľahké motorové) s riadiacimi vozňami jazdia bez problémov po celom svete a že aj súprava 811+911 resp. 811+012+911 ÚSPEŠNE absolvovala skúšky odolnosti proti vykoľajeniu a to aj za obzvlášť extrémnych okolností (suché nárazníky, pretiahnuté skrutkovky), proste ignoruješ.
Ad Re #10431 Papyr: Skutočne nie si schopný pochopiť, že aj keď je možnosť obídenia súpravy, stojí to čas a peniaze? Alebo sa len tak tváriš? Nejako si mi nevysvetlil, prečo by to bolo neefektívne. Riadiaci vozeň sa využije počas celej cesty jedným smerom, nie len na konečnej.
Ma niekto informacie do akej vzdialenosti je citacka BCK schopna precitat udaje z karty. Nieco tu bolo spominane ze cez penazenku by nemal byt problem. Zaujimalo by ma ked mam pri BCK nejaku inu kartu ktora obsahuje magneticky pruzok napr. platobna karta (bez cipu), ci moze nastat situacia ked citanie z BCK znehodnoti udaje na magnetickom pruzku. Taketo info by mohol mat napriklad OMNI ze ? ? ?
Reply on: Esicko #10432:
Mas pravdu, no doplnim ta, ze riadiaci voz ide vzdy prvy do stupania, t.j. na Strbske Pleso. Co to znaci? Ze motorovy voz riadiaci tlaci, vozy idu naraznik na naraznik, nieje namahane tiahlove ustrojenstvo... Nemoze dojst k jeho poskodeniu, resp. k pretrhnutiu supravy...Ak by sli opacne, riadiaci voz by bol stale tahany, mohla by sa pretrhnut suprava a ak by riadiacemu voznu zlyhali brzdy, zletel by az do do Strby.
Reply on: Vševedko #10427:
Myslis si, ze svoj nazor si presadis nadavkami a neskutocnym poctom vykricnikov? Ubohe ?

Re #10431 Papyr:
1. Suhlasim. Na ZSR v sucasnosti nie je klasicka elektricka jednotka (nepocitam TEZ, OZ, trenc. elektricku)
2.Suhlas. Mozes pridat aj Margecany-Cervenu Skalu, no napr. v Gelnici uz niekolko 010 odpajaju, potom este niekde a do C. Skaly dojde solo 810.
3.Suhlas, no aj starsie vozy (820,830,850) aj ked mali prechody, nepouzivali sa.
4. Riadiace vozy by sa vyuzili len na konecnych zastavkach a tych nie je vela. Na vychode by to mohol byt max. Kechnec. Vsade mas koncovu stanicu, kde sa 810 moze presuvat z jedneho konca 010 na druhy. Dlhsie supravy su uz radene s 810 na oboch koncoch supravy.
5. Dlhsie supravy su uz na R, resp. Zr. vlakoch, ktore tiez koncia v staniciach, kde je moznost obehu lokomotivy okolo supravy.
6. Suhlas, ibaze na Slovensku nie je ani jedna takato st.kde by zastavovali osobaky. Bratislav-Filialka nefiguruje v CP.
Papyr&BMko: plný súhlas!
Irisb, mas pravdu, ale rusime tu momentalne nejaku plodnu mhdacku debatu? Nemam ten dojem.
Reply on: Papyr #10430:
nechem veľmi prilievať olej do ohňa, ale v tejto veci musím plne súhlasiť s Dopravákom, toto sú stránky a fora o MHD a nie o ŽSR, alebo iných druhoch dopravy. ?
Balky, snad Ti to viac priblizim na priklade zubacky Strba - Strbske Pleso. Tam prvy vozen v smere na S.Pleso je riadiaci. Chapes ako sa tym zjednodusila dopravna technologia, nepotrebujes objazdnu kolaj s vyhybkami atd.
Reply on: Balky #10425:

1) 810 je sice pekna vec, ale jeho nasadenie na elektrifikovanej trati je take vselijake (diesel pod drotmi).
2) 810 by sa mala pouzivat len tam, kde je mala frekvencia cestujucich. Namiesto toho sa pouziva kdekolvek. Sest- az osemvagonove supravy 810+010 jazdia napriklad Humenne-Medzilaborce.
3) 810 nema priechodne celo. Sprievodca musi z vagona do vagona liezt cez vonkajsie prostredie, cize len na zastavke.
4) 810 sice maju riadiace cela na oboch koncoch, ale to este neznamena, ze odpada potreba riadiacich voznov. Riadiaci vozen bol totiz vymysleny na to, aby na kazdej konecnej nemusela lokomotiva obiehat vlak a pripajat sa na druhom konci. Toto nie je potrebne, ak ide solo 810 alebo vlak v zlozeni 810+010+010+810. Ale ak ide vlak v zlozeni 810+010 alebo 810+010+010, tak sa na konecnej ta 810 MUSI presunut na druhy koniec.
5) Riadiaci vozen moze byt pouzity aj v cele hoci aj dvadsatvagonovej supravy.
6) Supravy s riadiacimi voznami (ale aj supravy s lokomotivou na kazdom konci) su absolutne idealne pre hlavove zeleznicne stanice (take, ktore maju prijazd len z jednej strany) - napriklad Budapest Keleti, Praha Masarykovo nadrazi, Bratislava Filialka.
Reply on: Dopravák #10428:
Ked sa ti nepaci, necitaj. Zaujimave, ze neprotestujes proti uplne bezobsaznym prispevkom typu #10423, ale proti prispevkom, ktore su o doprave, aj ked nie o mestskej.
Reply on: Dopravák #10428:
Dopravak, toto forum nie je len o MHD ale celkovo o doprave. Chce sa robit v KE integrovana doprava tak sa budu rozoberat aj tieto temy, podstatne je aby tu bolo zivo a bolo o com diskutovat. A je to vzdy lepsia tema ako rozoberat kto ma krajsi autobus., lebo to ti aj nieco da a nazbieras nove informacie
Pre všetkých železničiarov... existuje aj iná forma komunikácie (mobil, fax, chat, mail, ICQ a ...), ale v žiadnom prípade nie fórum o MHD... Ďakujem! ? ?
V tom predchádzajúcom príspevku mi utiekol koniec:
Skutočnou príčinou toho, prečo sa u nás neuchytili riadiace vozne, bol ing. Zdeněk Maruna z VÚŽ, ktorý trpel fóbiou, že vlak s riadiacim vozňom nemôže jazdiť.

A terazky reakcie:
Re #10425 Balky: A prečo by klasická súprava s riadiacim vozňom bola neefektívna? A prečo by tam museli byŤ medzi Lv a R 3 vozy alebo menej? 12 nesmie byť či čo? A pri trebárs aj jednom to je PREČO neefektívne? XOXOTI Nemci, Rakúšania, Švajčiari, Maďari, XOXOTI celý svet, že na to ešte nedošli!!!! Debili, všetci používajú neefektívne riadiace vozne!!! Nie si syn ing. Marunu?
A keď križovatku zbúram a znova postavím, tak to nie je rekonštrukcia a súčasne novostavba? Ono je to všetko o papierovaní - aj taká úplne nová električka T3 je formálne rekonštrukciou, aby nemusela plniť nové normy. Ale poschodie sa jej pridať nesmie...
Reply on: Vševedko #10424:
Pardon, mal to byt prispevok #10393 ,ktory bol reakciou na moj prispevok #10387.
Reply on: Vševedko #10424:
Takze ty si mal na mysli riadiaci voz v suprave, ktora by bola tlacena(tahana) serioznou lokomotivou? To ma nenapadlo, pretoze by sa mi to zdalo dost neefektivne. Pegas (persing), za nim 3 vozy (mozno menej) a na konci riadiaci voz. Je to neefektivne, preto som sa hned zameral na 810 (812). Tie behaju po vsetkych lokalkach. A kedze 810 maju kabiny na oboch celach vozov, tak asi odpada potreba riadiacich voznov.
Co sa tyka suntov- konkretny pripad:Kapusany p.P.-Bardejov. Dakedy tam jazdila 830, teraz 812. Predtym nebol problem s PZZ, dnes sa cez niektore PZZ jazdi na OP rozkazy. Dovod: velke trenie okolesnikov o hlavu kolajnice (teda aj piskanie v zakrutach) sposobili, ze sa zacali kolesa mazat, no mazivo zasralo IS kol.obvodov. Potom sa od toho upustilo, no 812 nedokazu vycistit svojou jazdou kolajnice od maziva.
A reko? Vid prispevok #10387m kde si pisal,ze zreko krizovatka je podla teba novostavba. No zreko 810(010) uz nie je novy voz (novostavba).Mas protichodne prispevky...
Reply on: Balky #10420:
Dôvod, že sa tu riadiace vozne neuchytili - (xexe, keď vo svete riadiace vozne začínali, tak tu ešte zúrila parná trakcia a pár motoráčikov, ktoré jazdili sólo a nie M152.0) - Riadiace vozne sú vo svete väčšinou na klasickýcxh súpravách, na opačnom konci než lokomotíva, takže nejaké motoráky sú v tom úplne, ale úplne irelevantné.
Súpravy 811+911 ako aj 811+012+911 absolvovala rozsiahle skúšky odolnosti voči vykoľajeniu, ako som raz už napísal. Keby mala nejaké problémy, tak by nebola schválená.
Problémy so shuntovaním radu M152.0 evidentne nesúvisia s jeho hmnotnosťou, čo sa dá dokázať veľmi jednoducho - rad M131.1, ktorý bol ľahší, žiadne problémy so shuntovaním nemal. A aj M150.0 má problémy len tam, kde kvôli mizernému stavu zvršku musí byť citlivosť KO na dolnej hranici.
A len tak mimochodom, viem, čo znamená REKONŠTRUOVANÝ, môžeš mi snáď naznačiť, kde som tvrdil, že nejaké 812 sú novostavby (časť 811 novostavby SÚ)? Alebo si mal na mysli niečo iné?
Skutočná príčina toho, že sa u nás neuchytili
*A*N*K*E*T*A* Koľko ľudí z iMHD ma v súčasnosti naháňa?
bojim sa že ma zbijete ? ? ? ?
Reply on: Braxatoris #10421:


To to NIE JE stranka Dopravneho podniku mesta Kosice, a.s..

Vsetky taketo (opravnene) staznosti ci navrhy smeruj na www.dpmk.sk alebo priamo mailom na dpmk@dpmk.sk.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.