Takze ty si mal na mysli riadiaci voz v suprave, ktora by bola tlacena(tahana) serioznou lokomotivou? To ma nenapadlo, pretoze by sa mi to zdalo dost neefektivne. Pegas (persing), za nim 3 vozy (mozno menej) a na konci riadiaci voz. Je to neefektivne, preto som sa hned zameral na 810 (812). Tie behaju po vsetkych lokalkach. A kedze 810 maju kabiny na oboch celach vozov, tak asi odpada potreba riadiacich voznov.
Co sa tyka suntov- konkretny pripad:Kapusany p.P.-Bardejov. Dakedy tam jazdila 830, teraz 812. Predtym nebol problem s PZZ, dnes sa cez niektore PZZ jazdi na OP rozkazy. Dovod: velke trenie okolesnikov o hlavu kolajnice (teda aj piskanie v zakrutach) sposobili, ze sa zacali kolesa mazat, no mazivo zasralo IS kol.obvodov. Potom sa od toho upustilo, no 812 nedokazu vycistit svojou jazdou kolajnice od maziva.
A reko? Vid prispevok #10387m kde si pisal,ze zreko krizovatka je podla teba novostavba. No zreko 810(010) uz nie je novy voz (novostavba).Mas protichodne prispevky...
Dôvod, že sa tu riadiace vozne neuchytili - (xexe, keď vo svete riadiace vozne začínali, tak tu ešte zúrila parná trakcia a pár motoráčikov, ktoré jazdili sólo a nie M152.0) - Riadiace vozne sú vo svete väčšinou na klasickýcxh súpravách, na opačnom konci než lokomotíva, takže nejaké motoráky sú v tom úplne, ale úplne irelevantné.
Súpravy 811+911 ako aj 811+012+911 absolvovala rozsiahle skúšky odolnosti voči vykoľajeniu, ako som raz už napísal. Keby mala nejaké problémy, tak by nebola schválená.
Problémy so shuntovaním radu M152.0 evidentne nesúvisia s jeho hmnotnosťou, čo sa dá dokázať veľmi jednoducho - rad M131.1, ktorý bol ľahší, žiadne problémy so shuntovaním nemal. A aj M150.0 má problémy len tam, kde kvôli mizernému stavu zvršku musí byť citlivosť KO na dolnej hranici.
A len tak mimochodom, viem, čo znamená REKONŠTRUOVANÝ, môžeš mi snáď naznačiť, kde som tvrdil, že nejaké 812 sú novostavby (časť 811 novostavby SÚ)? Alebo si mal na mysli niečo iné?
Skutočná príčina toho, že sa u nás neuchytili
Chcem len povedať toľko, že by ste si mali urobit systém pri nabíjaní čipových kariet, lebo stáť v rade na nabitie spolu s tými čo si ju vybavujú je nehumánne a trošku grobiánske. O platbe kartou ani nehovorím, lebo čakať v rade 45 minút a potom Vám oznámia, že platí sa len pri jednotke tak to je silné kafčo...
Noo,vieees, riadiaci voz z ICE2 ma oproti takej skrupinke, akou 911 urcite je, o trosicku vacsiu hmotnost ?
Ale vazne...tazko povedat jednoznacny dovod, preco sa riadiace vozy na CSD neuchytili. Mozno preto, ze dlhe roky boli na zelezniciach dominantne 810 (a este aj su,len ich zrekonstruovali na 812) a tie naozaj nie su bohvieako tazke(ich vaha sposobuje problemy so suntami na obvodoch PZZ). Urcite ak by sa 911 uchytila, zacala by sa seriovo vyrabat..
Ine typy motorovych a elektrickych vozov tu nebehali, takze ani nebolo mozne vyvijat ine prototypy riadiacich voznov.
Add. zrekonstruovane neznamena nove, nanovopostavene, ale opravene, zvycajne zmodernizovane, ale na starom zaklade. Vid 812, KT8 RN2,....
Ahojte pocujte nebudu tuna neake obrazky aj napr karosa 3205 a kabina ako volant palubovka a toto to som uviedol len priklad a este jedna vecicka ze neviete nahodou kedy bide vystava busov trolejbusov ???
Ááá, narážame na typickú modrogumnú dogmu. Riadiace vozne sa používajú už dlhé desaťročia na celom svete (aj súprava ICE2 má na jednom konci riadiaci vozeň), ale ako trefne poznamenal ktosi, tak je to možné jedine preto, že sa tam ešte nedostavili odborníci od ex-ČSD a nevysvetlili im, že to nejde:-P.
Všetky súpravy s riadiacimi vozňami absolvujú rozsiahle a komplexné skúšky odolnosti voči vykoľajeniu.
Súprava sa môže po trati sunúť rýchlosťou 30 km/h (čo sa pamätám, tak je to tak odjakživa) a obmedzenie rýchlosti nie je kvôli nebezpečenstvu vykoľajenia ale kvôli tomu, že osoba v čele vlaku jednak nie je strojvodca, jednak neovláda priebežnú brzdu. V okamihu, keĎ mám v čele vlaku brzdič, strojvodcu a komunikáciu so strojvodcom HV, môžem sunúť traťovou rýchlosťou.
Toto všetko platí pre ČR, predpokladám, že na SK by nemali byť nejaké zásadnejšie rozdiely.
Pokial viem, tak 471 je elektricka jednotka, bez potreby hnacieho vozidla. To, o com som pisal, mala byt suprava beznych poschodovych voznov tahanych doterajsimi strojmi s tym, ze posledny vozen bude riadiaci.
Presne, riadiaci vozen ma oznacenie 911. No myslim, ze pouzivanie riadiacich voznov ma iny problem...
Volakedy bolo tlacenie voznov (a riadiaci vozen sa musi tlacit motorovym)po sirej trati zakazane (neviem, ako je to teraz, asi to stale plati). Tazko povedat preco, mozno kvoli balastu- tazsi motorovy voz by pred sebou tlacil lahky riadiaci-predpoklad casteho vykolajenia.
Cital som jeden pripad, niekde na madarskoslovenskych hraniciach, kde od Madarov prichadzala suprava MAV na cele s riadiacim vozom, no na pohranicnej stanici sa k riadiacemu vozu pripajala dizlova masina a v takom zlozeni sla po slovenskom uzemi. Naspat uz bol v cele madarsky motorovy voz - zo supravy.
Napriklad existuje riadiaci vozen od sukafonu, myslim, ze ma cisel. rad 911 alebo tak nejak. Existuje v jednom exemplari, ktory byva radeny uprostred supravy na trati Kralovany - Trstena. Naozaj nepochopili ani vyznam vratnych suprav, ani vyznam riadiacich voznov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vševedko
Všetky súpravy s riadiacimi vozňami absolvujú rozsiahle a komplexné skúšky odolnosti voči vykoľajeniu.
Súprava sa môže po trati sunúť rýchlosťou 30 km/h (čo sa pamätám, tak je to tak odjakživa) a obmedzenie rýchlosti nie je kvôli nebezpečenstvu vykoľajenia ale kvôli tomu, že osoba v čele vlaku jednak nie je strojvodca, jednak neovláda priebežnú brzdu. V okamihu, keĎ mám v čele vlaku brzdič, strojvodcu a komunikáciu so strojvodcom HV, môžem sunúť traťovou rýchlosťou.
Toto všetko platí pre ČR, predpokladám, že na SK by nemali byť nejaké zásadnejšie rozdiely.