Reply on: Vševedko #10424:
						
			 Takze ty si mal na mysli riadiaci voz v suprave, ktora by bola tlacena(tahana) serioznou lokomotivou? To ma nenapadlo, pretoze by sa mi to zdalo dost neefektivne. Pegas (persing), za nim 3 vozy (mozno menej) a na konci riadiaci voz.  Je to neefektivne, preto som sa hned zameral na 810 (812). Tie behaju po vsetkych lokalkach. A kedze 810 maju kabiny na oboch celach vozov, tak asi odpada potreba riadiacich voznov.Co sa tyka suntov- konkretny pripad:Kapusany p.P.-Bardejov. Dakedy tam jazdila 830, teraz 812. Predtym nebol problem s PZZ, dnes sa cez niektore PZZ jazdi na OP rozkazy. Dovod: velke trenie okolesnikov o hlavu kolajnice (teda aj piskanie v zakrutach) sposobili, ze sa zacali kolesa mazat, no mazivo zasralo IS kol.obvodov. Potom sa od toho upustilo, no 812 nedokazu vycistit svojou jazdou kolajnice od maziva.
A reko? Vid prispevok #10387m kde si pisal,ze zreko krizovatka je podla teba novostavba. No zreko 810(010) uz nie je novy voz (novostavba).Mas protichodne prispevky...
 
						
Balky
Ale vazne...tazko povedat jednoznacny dovod, preco sa riadiace vozy na CSD neuchytili. Mozno preto, ze dlhe roky boli na zelezniciach dominantne 810 (a este aj su,len ich zrekonstruovali na 812) a tie naozaj nie su bohvieako tazke(ich vaha sposobuje problemy so suntami na obvodoch PZZ). Urcite ak by sa 911 uchytila, zacala by sa seriovo vyrabat..
Ine typy motorovych a elektrickych vozov tu nebehali, takze ani nebolo mozne vyvijat ine prototypy riadiacich voznov.
Add. zrekonstruovane neznamena nove, nanovopostavene, ale opravene, zvycajne zmodernizovane, ale na starom zaklade. Vid 812, KT8 RN2,....