Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Irisb, mas pravdu, ale rusime tu momentalne nejaku plodnu mhdacku debatu? Nemam ten dojem.
Reply on: Papyr #10430:
nechem veľmi prilievať olej do ohňa, ale v tejto veci musím plne súhlasiť s Dopravákom, toto sú stránky a fora o MHD a nie o ŽSR, alebo iných druhoch dopravy. ?
Balky, snad Ti to viac priblizim na priklade zubacky Strba - Strbske Pleso. Tam prvy vozen v smere na S.Pleso je riadiaci. Chapes ako sa tym zjednodusila dopravna technologia, nepotrebujes objazdnu kolaj s vyhybkami atd.
Reply on: Balky #10425:

1) 810 je sice pekna vec, ale jeho nasadenie na elektrifikovanej trati je take vselijake (diesel pod drotmi).
2) 810 by sa mala pouzivat len tam, kde je mala frekvencia cestujucich. Namiesto toho sa pouziva kdekolvek. Sest- az osemvagonove supravy 810+010 jazdia napriklad Humenne-Medzilaborce.
3) 810 nema priechodne celo. Sprievodca musi z vagona do vagona liezt cez vonkajsie prostredie, cize len na zastavke.
4) 810 sice maju riadiace cela na oboch koncoch, ale to este neznamena, ze odpada potreba riadiacich voznov. Riadiaci vozen bol totiz vymysleny na to, aby na kazdej konecnej nemusela lokomotiva obiehat vlak a pripajat sa na druhom konci. Toto nie je potrebne, ak ide solo 810 alebo vlak v zlozeni 810+010+010+810. Ale ak ide vlak v zlozeni 810+010 alebo 810+010+010, tak sa na konecnej ta 810 MUSI presunut na druhy koniec.
5) Riadiaci vozen moze byt pouzity aj v cele hoci aj dvadsatvagonovej supravy.
6) Supravy s riadiacimi voznami (ale aj supravy s lokomotivou na kazdom konci) su absolutne idealne pre hlavove zeleznicne stanice (take, ktore maju prijazd len z jednej strany) - napriklad Budapest Keleti, Praha Masarykovo nadrazi, Bratislava Filialka.
Reply on: Dopravák #10428:
Ked sa ti nepaci, necitaj. Zaujimave, ze neprotestujes proti uplne bezobsaznym prispevkom typu #10423, ale proti prispevkom, ktore su o doprave, aj ked nie o mestskej.
Reply on: Dopravák #10428:
Dopravak, toto forum nie je len o MHD ale celkovo o doprave. Chce sa robit v KE integrovana doprava tak sa budu rozoberat aj tieto temy, podstatne je aby tu bolo zivo a bolo o com diskutovat. A je to vzdy lepsia tema ako rozoberat kto ma krajsi autobus., lebo to ti aj nieco da a nazbieras nove informacie
Pre všetkých železničiarov... existuje aj iná forma komunikácie (mobil, fax, chat, mail, ICQ a ...), ale v žiadnom prípade nie fórum o MHD... Ďakujem! ? ?
V tom predchádzajúcom príspevku mi utiekol koniec:
Skutočnou príčinou toho, prečo sa u nás neuchytili riadiace vozne, bol ing. Zdeněk Maruna z VÚŽ, ktorý trpel fóbiou, že vlak s riadiacim vozňom nemôže jazdiť.

A terazky reakcie:
Re #10425 Balky: A prečo by klasická súprava s riadiacim vozňom bola neefektívna? A prečo by tam museli byŤ medzi Lv a R 3 vozy alebo menej? 12 nesmie byť či čo? A pri trebárs aj jednom to je PREČO neefektívne? XOXOTI Nemci, Rakúšania, Švajčiari, Maďari, XOXOTI celý svet, že na to ešte nedošli!!!! Debili, všetci používajú neefektívne riadiace vozne!!! Nie si syn ing. Marunu?
A keď križovatku zbúram a znova postavím, tak to nie je rekonštrukcia a súčasne novostavba? Ono je to všetko o papierovaní - aj taká úplne nová električka T3 je formálne rekonštrukciou, aby nemusela plniť nové normy. Ale poschodie sa jej pridať nesmie...
Reply on: Vševedko #10424:
Pardon, mal to byt prispevok #10393 ,ktory bol reakciou na moj prispevok #10387.
Reply on: Vševedko #10424:
Takze ty si mal na mysli riadiaci voz v suprave, ktora by bola tlacena(tahana) serioznou lokomotivou? To ma nenapadlo, pretoze by sa mi to zdalo dost neefektivne. Pegas (persing), za nim 3 vozy (mozno menej) a na konci riadiaci voz. Je to neefektivne, preto som sa hned zameral na 810 (812). Tie behaju po vsetkych lokalkach. A kedze 810 maju kabiny na oboch celach vozov, tak asi odpada potreba riadiacich voznov.
Co sa tyka suntov- konkretny pripad:Kapusany p.P.-Bardejov. Dakedy tam jazdila 830, teraz 812. Predtym nebol problem s PZZ, dnes sa cez niektore PZZ jazdi na OP rozkazy. Dovod: velke trenie okolesnikov o hlavu kolajnice (teda aj piskanie v zakrutach) sposobili, ze sa zacali kolesa mazat, no mazivo zasralo IS kol.obvodov. Potom sa od toho upustilo, no 812 nedokazu vycistit svojou jazdou kolajnice od maziva.
A reko? Vid prispevok #10387m kde si pisal,ze zreko krizovatka je podla teba novostavba. No zreko 810(010) uz nie je novy voz (novostavba).Mas protichodne prispevky...
Reply on: Balky #10420:
Dôvod, že sa tu riadiace vozne neuchytili - (xexe, keď vo svete riadiace vozne začínali, tak tu ešte zúrila parná trakcia a pár motoráčikov, ktoré jazdili sólo a nie M152.0) - Riadiace vozne sú vo svete väčšinou na klasickýcxh súpravách, na opačnom konci než lokomotíva, takže nejaké motoráky sú v tom úplne, ale úplne irelevantné.
Súpravy 811+911 ako aj 811+012+911 absolvovala rozsiahle skúšky odolnosti voči vykoľajeniu, ako som raz už napísal. Keby mala nejaké problémy, tak by nebola schválená.
Problémy so shuntovaním radu M152.0 evidentne nesúvisia s jeho hmnotnosťou, čo sa dá dokázať veľmi jednoducho - rad M131.1, ktorý bol ľahší, žiadne problémy so shuntovaním nemal. A aj M150.0 má problémy len tam, kde kvôli mizernému stavu zvršku musí byť citlivosť KO na dolnej hranici.
A len tak mimochodom, viem, čo znamená REKONŠTRUOVANÝ, môžeš mi snáď naznačiť, kde som tvrdil, že nejaké 812 sú novostavby (časť 811 novostavby SÚ)? Alebo si mal na mysli niečo iné?
Skutočná príčina toho, že sa u nás neuchytili
*A*N*K*E*T*A* Koľko ľudí z iMHD ma v súčasnosti naháňa?
bojim sa že ma zbijete ? ? ? ?
Reply on: Braxatoris #10421:


To to NIE JE stranka Dopravneho podniku mesta Kosice, a.s..

Vsetky taketo (opravnene) staznosti ci navrhy smeruj na www.dpmk.sk alebo priamo mailom na dpmk@dpmk.sk.
Chcem len povedať toľko, že by ste si mali urobit systém pri nabíjaní čipových kariet, lebo stáť v rade na nabitie spolu s tými čo si ju vybavujú je nehumánne a trošku grobiánske. O platbe kartou ani nehovorím, lebo čakať v rade 45 minút a potom Vám oznámia, že platí sa len pri jednotke tak to je silné kafčo...
Reply on: Vševedko #10413:
Noo,vieees, riadiaci voz z ICE2 ma oproti takej skrupinke, akou 911 urcite je, o trosicku vacsiu hmotnost ?
Ale vazne...tazko povedat jednoznacny dovod, preco sa riadiace vozy na CSD neuchytili. Mozno preto, ze dlhe roky boli na zelezniciach dominantne 810 (a este aj su,len ich zrekonstruovali na 812) a tie naozaj nie su bohvieako tazke(ich vaha sposobuje problemy so suntami na obvodoch PZZ). Urcite ak by sa 911 uchytila, zacala by sa seriovo vyrabat..
Ine typy motorovych a elektrickych vozov tu nebehali, takze ani nebolo mozne vyvijat ine prototypy riadiacich voznov.

Add. zrekonstruovane neznamena nove, nanovopostavene, ale opravene, zvycajne zmodernizovane, ale na starom zaklade. Vid 812, KT8 RN2,....
http://www.novinky.cz/04/91/49.html - toto by mohlo jazdiť na linkách R ?
WAW strasne ma taujimaju stare autobusy kedy bude vystawa abo tych nowych sklanam ? hold pred starimi busmi
Ahojte pocujte nebudu tuna neake obrazky aj napr karosa 3205 a kabina ako volant palubovka a toto to som uviedol len priklad a este jedna vecicka ze neviete nahodou kedy bide vystava busov trolejbusov ???
Reply on: oficiálne stretko (košických) imhdákov #10405:

prislubujem to aj ja
hehe, to som povedal skor - ze pridem. Takze aj ty citaj historiu ?
To Irisb: Keby si vedel ako zaobchadzaju s tvojou 5221 tak ta ? ? . Konkretnejsie cez ICQ.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.