Pokial viem, tak 471 je elektricka jednotka, bez potreby hnacieho vozidla. To, o com som pisal, mala byt suprava beznych poschodovych voznov tahanych doterajsimi strojmi s tym, ze posledny vozen bude riadiaci.
Presne, riadiaci vozen ma oznacenie 911. No myslim, ze pouzivanie riadiacich voznov ma iny problem...
Volakedy bolo tlacenie voznov (a riadiaci vozen sa musi tlacit motorovym)po sirej trati zakazane (neviem, ako je to teraz, asi to stale plati). Tazko povedat preco, mozno kvoli balastu- tazsi motorovy voz by pred sebou tlacil lahky riadiaci-predpoklad casteho vykolajenia.
Cital som jeden pripad, niekde na madarskoslovenskych hraniciach, kde od Madarov prichadzala suprava MAV na cele s riadiacim vozom, no na pohranicnej stanici sa k riadiacemu vozu pripajala dizlova masina a v takom zlozeni sla po slovenskom uzemi. Naspat uz bol v cele madarsky motorovy voz - zo supravy.
Napriklad existuje riadiaci vozen od sukafonu, myslim, ze ma cisel. rad 911 alebo tak nejak. Existuje v jednom exemplari, ktory byva radeny uprostred supravy na trati Kralovany - Trstena. Naozaj nepochopili ani vyznam vratnych suprav, ani vyznam riadiacich voznov.
Pri vsetkej ucte k Tvojej osobe, snad nepatris k tym ludom, co veria vetam typu: "Bude sa robit..., bude tender..., zvazuje sa..., nakupime... Ja tu uz par rokov verim len hmatatelnym vysledkom chcenia.
Predsa nám niečo ostalo s TAM BUSu ,4088-ka už nemá zvonček nad dverami,ale ma tam bzučiak s TAM BUSu ,takže pri zatvaraní dverí už nezvoní ale pípa. ☺
niekedy sa plánovalo, že napojenie stanice na Palackého bude urobené mimoúrovňovo, čo by pri takejto frekventovanej ceste bolo najlepšie riešenie. Avšak v dnešnej dobe vzhľadom na finančnú náročnosť tejto stavby je to asi nerealizovateľné ( najmä, keď si to musí uhradiť samotné mesto ).
Keby aspoň tak ten peršing vedel dvojčlenné riadenie (pekná ostuda, že nevie) a bol na oboch koncoch - spotreba by sa prakticky nezmenila, k údivu inteligentov z Klemensovej...
Z celkoveho poctu 35 osobnych vlakov jazdiacich medzi Kosicami a Presovom (v pracovne dni) je v sucasnom grafikone 8, teda 4 pary, tvorene, ako my hovorime, klasickou supravou. Rusen 163 + 4 az 6 B-eciek. Uvidime ci nam v tomto smere prinesie nieco nove mimoriadna zmena Cestovneho poriadku v marci.
Výťah z Korzára o tom, aký rozpočet schválili poslanci mestského zastupiteľstva:
Viac dostane aj Dopravný podnik mesta Košice a to súhrne o 78 miliónov oproti návrhu magistrátu. Aj tak to bude o 20 miliónov menej ako v minulom roku, keď DPMK ešte dotoval aj štát. Pravica obhajuje toto navýšenie tým, že keď už občanom zvýšila dane z nehnuteľností o sto percent, nebude zvyšovať ceny v MHD.
Reakcie:
Primátor Trebuľa: "...Aj to, že pridali DPMK, aby údajne nemuseli zvyšovať ceny, považujem za nesprávne, pretože mesto takto dotuje dopravu aj tým, ktorí v meste nežijú a neplatia tu dane..."
Poslanec Zika (SF): "Nestotožňujeme sa s týmto rozpočtom, ktorý je ľavicový a založený len na tom, že bohatým berie a chudobným dáva, vrátane navýšenia prostriedkov pre DPMK. "
A najlepšie nakoniec - poslanec Frajt (SDA-Smer): "Rozpočet, ktorý navrhla pravicová koalícia, je ľavicovejší, akoby ho bola schopná ľavica vytvoriť..." ?
Ze ziadny xxxxt v minulosti na ZSR a teraz u ZSSK nepochopil vyhodu vratnych suprav, svedci aj takmer neexistencia riadiacich voznov u nas ak nepocitam zubacku a ine uzkokolajky. Inak smerom na Ciernu nad Tisou jazdia na niektorych vlakoch pantaky zdvojene, takze 4 masiny a 8 voznov a dvaja rusnovodici.
Isteže to platí pre novostavby, ťažko niekdo spätne rozšíri všetky cesty. Ale reko križovatky je tiež novostavba. Aspoň podľa mňa, ktovie ako to posudzuje správny orgán:-P?
Počul som už také zvrátené teórie. Jednak sú to teda dve lokomotívy na štyri vagóny (bo dvakrát pol vagóna je v každej z tých lokomotív, jednak sa tam môže ešte jeden vagón pridať (lenže ho nemajú odkiaľ zobrať - v BM jazdia šesťvozové panťáky ale vložáky zobrali z UL kde jazdia len štvorvozové), jednak asi ešte žiadny xxxxt na ZSSK nepochopil výhody vratných súprav...
TA