Reply on: Balky #10409:
Ááá, narážame na typickú modrogumnú dogmu. Riadiace vozne sa používajú už dlhé desaťročia na celom svete (aj súprava ICE2 má na jednom konci riadiaci vozeň), ale ako trefne poznamenal ktosi, tak je to možné jedine preto, že sa tam ešte nedostavili odborníci od ex-ČSD a nevysvetlili im, že to nejde:-P.Všetky súpravy s riadiacimi vozňami absolvujú rozsiahle a komplexné skúšky odolnosti voči vykoľajeniu.
Súprava sa môže po trati sunúť rýchlosťou 30 km/h (čo sa pamätám, tak je to tak odjakživa) a obmedzenie rýchlosti nie je kvôli nebezpečenstvu vykoľajenia ale kvôli tomu, že osoba v čele vlaku jednak nie je strojvodca, jednak neovláda priebežnú brzdu. V okamihu, keĎ mám v čele vlaku brzdič, strojvodcu a komunikáciu so strojvodcom HV, môžem sunúť traťovou rýchlosťou.
Toto všetko platí pre ČR, predpokladám, že na SK by nemali byť nejaké zásadnejšie rozdiely.
5
Viac dostane aj Dopravný podnik mesta Košice a to súhrne o 78 miliónov oproti návrhu magistrátu. Aj tak to bude o 20 miliónov menej ako v minulom roku, keď DPMK ešte dotoval aj štát. Pravica obhajuje toto navýšenie tým, že keď už občanom zvýšila dane z nehnuteľností o sto percent, nebude zvyšovať ceny v MHD.
Reakcie:
Primátor Trebuľa: "...Aj to, že pridali DPMK, aby údajne nemuseli zvyšovať ceny, považujem za nesprávne, pretože mesto takto dotuje dopravu aj tým, ktorí v meste nežijú a neplatia tu dane..."
Poslanec Zika (SF): "Nestotožňujeme sa s týmto rozpočtom, ktorý je ľavicový a založený len na tom, že bohatým berie a chudobným dáva, vrátane navýšenia prostriedkov pre DPMK. "
A najlepšie nakoniec - poslanec Frajt (SDA-Smer): "Rozpočet, ktorý navrhla pravicová koalícia, je ľavicovejší, akoby ho bola schopná ľavica vytvoriť..." ?
Zdroj: Korzár