Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #9818:
Trať po Moldavskej museli postaviť urýchlene, lebo nemali ako zvážať cezpoľných a ľudí z centra. Autobusy museli robiť rozvozy z neelektričkových lokalít a vypomáhať na Terase a samozrejme na vnútropodnikovej. Ale veľkým plusom bolo, že na Moldavskej neriešili len trať, ale aj cestu a čiastočnú asanáciu zanedbanej štvrte. Cestu síce najprv len v polprofile, ale onedlho už kompletne tak, ako ju poznáme dnes (aj s podchodom).

Ťažko povedať, čo je správny deň otvorenia. Oni to skutočne otvorili 7.11.1964, ale ak sa tam jazdilo, tak len veľmi obmedzene, resp. skúšobne. Oficiálne skúšobná premávka na linke R4 sa začala k 1.2.1965. Ale len od trianglu na Zimnej, lebo ďalej také kvantá vozov ísť nemohli kvôli meškajúcej rekonštrukcii trolejového vedenia (prioritne severná časť mesta, ale potom postupne celé mesto) a prestavbe križovatky na NO. Neviem, ako tam otáčali výjazdy z Bardejovskej, ale jasne sa píše, že od 1.2.1965 jazdí R4ka len z Ulice ČSA. Po zrekonštruovaní trolejového vedenia sa začala skutočná (ostrá) prevádzka.
Reply on: veteran #9803:
Tak to je škoda. Mohli radšej vtedy postaviť odbočku do Šace, keďže trať na Moldavskej ceste by časom museli postaviť tak či tak. Aspoň by sa dnes nemuselo do Šace draho jazdiť autobusmi popri električkovej trati.
A teda správny deň otvorenia rýchlodráhy?
Reply on: KVKV #9816:
Ja ju mám tiež odfotenú, celá táto súprava stála na parkovisku za novou vozovňou PMDP. Nikde netvrdím, že to nie je miškovecká Škoda 26T, dokonca som prezradil, že jej ev. č. je 607 (teda je to 7. električka 26T pre Miskolc). ?
Reply on: Dispecer #9814:
...26T HU bola pripravená na nádvorí Škodovky. Mám ju vyfotenú. Naložená bola na kamion s polským ev.č. !
Už podla tých zelených vlniek sa to dalo rozoznať na snímku do "LABTEC".

Košice bohužial niečo také nedostanú. Tu prídu len "tramvajky pro chudého bratříčka" VARIO LF2. Konštrukcia vozu je dosť kompromisná a zastaralá, vychádza z rekonštrukcií vozov T3 a K2.

Reply on: tbus #9810:
A v poradí už 7... V sobotu už čakala na odvoz od výrobcu... ?
Reply on: tbus #9811:
Sakra ,už ani čítať neviem ? Ale v každom prípade lepšie ako sor
Reply on: tbus #9810:
A Košice také nedostanú ? ? Veď už majú aj zelenobiely náter ako naše prerobené T3 ?
Ešte dodávam ,že električku viezli v smere na KE.
Dnes skoro ráno som stretol toto čudo, niekde pred Rimavskou Sobotou. Chlapi ,čo robili doprovod mali košický prízvuk. A hovorili ,že vezú električku , myslel som ,že to je nejaká z generálky , ale nebol to náhodou takzvaný ten tramtrein?
Žeby už do KE prišiel prvý kus ?

http://img10.rajce.idnes.cz/d1001/9/9934/9934115_7e658700c266e9063468bb018881913c/images/tram.jpg?ver=0


A takéto neoplány jazdia po Nitre. Lepšie ako SOR-ky , nie?

http://img10.rajce.idnes.cz/d1001/9/9934/9934115_7e658700c266e9063468bb018881913c/images/neoplan.jpg?ver=0

Kvalita foto nič moc , keďže bola ešte tma.
Reply on: KVKV #9806:
To nevylučujem, len to bolo vyhodené z investičnej úlohy a zrealizované dodatočne (s oneskorením). Podobne to bolo aj s výhybňami, rovnako sa dodatočne žiadal mimoriadny prídel autobusov nad rámec štátneho plánu. Časť RTOčiek bola de facto inventár rýchlodráhy, avšak nestačili na zabezpečovanie dopravy z neelektričkových lokalít, keďže museli vypomáhať aj na samotnej Terase. Pristavovanie prázdnych súprav na jednotlivé zastávky nestačilo, museli sa pristavovať aj autobusy. K "linke z núdze" RT (Rýchlodráha-Terasa) pribudla druhá: RA (Rýchlodráha-Autobus).
Reply on: veteran #9803:
... zabezpečovacie zariadenia, akási forma autobloku tam realizovaná bola. Chvílu to fungovalo, dofungovalo (KE klasika) ,potom dlhé roky návestidlá bez funkcie, niekedy v 70-tych rokoch došlo k nehode tak funkciu obnovili, neviem dokedy (do stratena) to fungovalo.
Reply on: Isidor #9804:
Popičofka len toto že slovenský operator na českej strane. ?
od 10.6. do 31.8. pre zákazníkov O2SK bude možnosť kúpiť celodenný vlakový lístok ČD za 267 Kč (miesto 550 Kč)
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/6245571E-7F86-4E2C-A72E-AC04A575C825/0/140529_Prepravni_a_tarifni_vestnik_10.pdf
Reply on: TA #9802:
1.11.1969: http://abload.de/img/1969-11-01-sacava7rasl.jpg
Väčšina spojov mimo sedla bola vykonávaná súpravou RTO+D4. Po tejto trase chodili aj spoje z Veľkej Idy, ktoré do Šace zachádzali (v CP nie sú zahrnuté).

10.2.1992: http://abload.de/img/2633b79.jpg
Spojov už trochu menej, ale väčšinou Ik280.10 ?

Električková trať: oni ju mali postaviť ako súčasť rýchlodráhy. V investičnej úlohe RD boli pôvodne úseky Zimná–Terasa–VSŽ, Štúrova–Moldavská–napojenie na Terasu, odbočka do Šace. Plánovacia komisia z IÚ neskôr Moldavskú vyhodila. Potom naši vypisovali kade-tade, aby im umožnili postaviť Moldavskú, ktorá bola oveľa podstatnejšia, ako Šaca. Takže jednokoľajka do Šace padla, s ňou aj zabezpečovacie zariadenia a 3 ks T3 a namiesto toho sa spravila Moldavská. A boli ešte celkom radi, že sa im to podarilo ako-tak postaviť a sprevádzkovať, lebo stavba RD bol stručne napísané chaos, bordel a škrtanie "nepodstatných" vecí. Jeden čas sa dokonca odporúčalo, že kvôli veľkému meškaniu stavby by sa najprv postavila len jedna koľaj, aby sa po nej dalo jazdiť a potom by sa dokončila aj druhá ? Rokmi tradovaný termín otvorenia 7.11.1964 bola len šaškáreň pre pracujúci ľud v deň výročia VOSR.
Reply on: veteran #9799:
Máš aj nejaké podrobnosti o súdobej 26? Mohli už vtedy postaviť električkovú trať, keď sa táto trasa využíva tak intenzívne.
Reply on: tom393 #9800:
Tak kedysi mali linku 29A Šaca–Veľká Ida–Šamotka–Plynojem. Ale potom to skoro porušili, bola len už linka Veľká Ida–Šaca–VA a odtiaľ prestup na VZD. Potom zaniklo aj to.
Reply on: veteran #9799:
Kolegovia teraz z Veľkej Idy chodia pešo na Keramiku, myslím že autobus by ich potešil ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.