Reply on: TA #9818:
Trať po Moldavskej museli postaviť urýchlene, lebo nemali ako zvážať cezpoľných a ľudí z centra. Autobusy museli robiť rozvozy z neelektričkových lokalít a vypomáhať na Terase a samozrejme na vnútropodnikovej. Ale veľkým plusom bolo, že na Moldavskej neriešili len trať, ale aj cestu a čiastočnú asanáciu zanedbanej štvrte. Cestu síce najprv len v polprofile, ale onedlho už kompletne tak, ako ju poznáme dnes (aj s podchodom).Ťažko povedať, čo je správny deň otvorenia. Oni to skutočne otvorili 7.11.1964, ale ak sa tam jazdilo, tak len veľmi obmedzene, resp. skúšobne. Oficiálne skúšobná premávka na linke R4 sa začala k 1.2.1965. Ale len od trianglu na Zimnej, lebo ďalej také kvantá vozov ísť nemohli kvôli meškajúcej rekonštrukcii trolejového vedenia (prioritne severná časť mesta, ale potom postupne celé mesto) a prestavbe križovatky na NO. Neviem, ako tam otáčali výjazdy z Bardejovskej, ale jasne sa píše, že od 1.2.1965 jazdí R4ka len z Ulice ČSA. Po zrekonštruovaní trolejového vedenia sa začala skutočná (ostrá) prevádzka.
veteran
Väčšina spojov mimo sedla bola vykonávaná súpravou RTO+D4. Po tejto trase chodili aj spoje z Veľkej Idy, ktoré do Šace zachádzali (v CP nie sú zahrnuté).
10.2.1992: http://abload.de/img/2633b79.jpg
Spojov už trochu menej, ale väčšinou Ik280.10 ?
Električková trať: oni ju mali postaviť ako súčasť rýchlodráhy. V investičnej úlohe RD boli pôvodne úseky Zimná–Terasa–VSŽ, Štúrova–Moldavská–napojenie na Terasu, odbočka do Šace. Plánovacia komisia z IÚ neskôr Moldavskú vyhodila. Potom naši vypisovali kade-tade, aby im umožnili postaviť Moldavskú, ktorá bola oveľa podstatnejšia, ako Šaca. Takže jednokoľajka do Šace padla, s ňou aj zabezpečovacie zariadenia a 3 ks T3 a namiesto toho sa spravila Moldavská. A boli ešte celkom radi, že sa im to podarilo ako-tak postaviť a sprevádzkovať, lebo stavba RD bol stručne napísané chaos, bordel a škrtanie "nepodstatných" vecí. Jeden čas sa dokonca odporúčalo, že kvôli veľkému meškaniu stavby by sa najprv postavila len jedna koľaj, aby sa po nej dalo jazdiť a potom by sa dokončila aj druhá ? Rokmi tradovaný termín otvorenia 7.11.1964 bola len šaškáreň pre pracujúci ľud v deň výročia VOSR.