Reply on: TA #9818:
Trať po Moldavskej museli postaviť urýchlene, lebo nemali ako zvážať cezpoľných a ľudí z centra. Autobusy museli robiť rozvozy z neelektričkových lokalít a vypomáhať na Terase a samozrejme na vnútropodnikovej. Ale veľkým plusom bolo, že na Moldavskej neriešili len trať, ale aj cestu a čiastočnú asanáciu zanedbanej štvrte. Cestu síce najprv len v polprofile, ale onedlho už kompletne tak, ako ju poznáme dnes (aj s podchodom).Ťažko povedať, čo je správny deň otvorenia. Oni to skutočne otvorili 7.11.1964, ale ak sa tam jazdilo, tak len veľmi obmedzene, resp. skúšobne. Oficiálne skúšobná premávka na linke R4 sa začala k 1.2.1965. Ale len od trianglu na Zimnej, lebo ďalej také kvantá vozov ísť nemohli kvôli meškajúcej rekonštrukcii trolejového vedenia (prioritne severná časť mesta, ale potom postupne celé mesto) a prestavbe križovatky na NO. Neviem, ako tam otáčali výjazdy z Bardejovskej, ale jasne sa píše, že od 1.2.1965 jazdí R4ka len z Ulice ČSA. Po zrekonštruovaní trolejového vedenia sa začala skutočná (ostrá) prevádzka.
LABTEC
Žeby už do KE prišiel prvý kus ?
http://img10.rajce.idnes.cz/d1001/9/9934/9934115_7e658700c266e9063468bb018881913c/images/tram.jpg?ver=0
A takéto neoplány jazdia po Nitre. Lepšie ako SOR-ky , nie?
http://img10.rajce.idnes.cz/d1001/9/9934/9934115_7e658700c266e9063468bb018881913c/images/neoplan.jpg?ver=0
Kvalita foto nič moc , keďže bola ešte tma.