Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ALCO a TBUS , presne o tom som písal už veľakrát... Máme nové vozy, ktoré ešte stále nejazdia - už niet z čoho asi tabule a označovače zobrat - niekto sa asi prerátal, ak plánoval zo stiahnutých (vyradených) busov montovat do nových systémom z voza do voza - no žiaľ, asi nevydalo ? ? , pritom sa aj prešlo na systém do nových klbových o displej menej - a stále nie dosť ? pričom stačilo tak málo - objednať tie vozy nové komplet aj s tabuľami ?

No a k rozlúčke som napísal tiež svoj názor - lúčime sa s niečim čo ešte stále nás vozí a to čo fakt nahradili nové SOR v prvej vlne (karosy harmoniky, IKarusy) to už je aj zoršotovane, s tým sa rozlúčit ani netrebalo.. ved načo! ? je to celkom logické všetko, tak sa niet čomu čudovať.. ? Sme na mrtvom bode ?
Reply on: Alco #9732:
Hlavné je, že krátke moderné SOR-e dodané ešte minulý rok a prihlásené od 1. januára stoja ešte aj v polovici mája bez pohnutia na dvore, len žiaľ bez tabúľ ? V garáži plno a na linkách furt nedostatok trolejbusov, autobusov, električiek...
Je pozoruhodné, že už niekoľkokrát boli prezentované "rozlúčky" s niektorými typmi autobusov (Ik, Nervoplán, Vrakosy 700 kového radu), ale pritom dennodenne vidím statočne makať 5005. Naňho sa rozlúčky nevzťahujú? Nie že by mi vadil, robilo sa na ňom celkom OK, len je to nejaké divnô...
Reply on: 110mat110 #9730:
Nobody knows...
Prave si pozeram letacik ATTAC a stale rozmyslam, co tym chcel basnik povedat. Mapka je ok, ale tak lepsie by bolo keby ju za tie peniaze vytlacili do vsetkych zastavok. Predsa clovek ktory cestuje pride na zastavku a nebude zhanat letacik. Detto tarifa (aj ked osveta, ok...) tak ze si aspon prestudujem linky. Www.attacproject.eu je nezrozumitelna. Po kliknuti na svk je menu v slovincine a text striedavo svk/eng. A aj ked viem po anglicky, z toho som nezistil o com to je. Naco sa vlastne minuli peniaze?
P.S.: zdroj mapy je mhd.sk
Reply on: Peter55 #9726:
Volny pohyb pri navsteve KLDR? ? ? ?
Samozrejme, ze mali sprievodcu, cely program presne naplanovany + kamery prechadzali kontrolou zaberou.
Reply on: Tatranka #9725:
Viac by tá ich jediná elektráreň nezvládla... ?
Reply on: Tatranka #9725:
Hej riadia, bulváre majú ako v LA, frekvenciu dopravy ako dakde Medzilaborcoch ?
Pozerám, že rýchlosť tých eskalátorov je tiež závratná tak ako iných dopravných prostriedkov ? Ani by som sa nečudoval, keby boli poháňané "neprispôsobivými" občnami ktorí su niekde pod nimi?

Ale tiež by ma zaujímalo či sa mohli pohybovať kde chceli alebo chodil s nimi nejaký sprievodca ktorý im určoval trasu, tiež by som si pozrel hotel v ktorom bývali. Ak nabudúce prídu do KE mohol by sa s nimi niekto kto ovláda nemčinu o tom porozprávať.
Reply on: veteran #9724:
Jóóój...A to v Pchjongjangu majú asi ešte stále len jedinú svetelnú križovatku. A zbytok riadia mladé policajtky?
Reply on: Tatranka #9723:
No jo. Na počesť krížnika Potemkin stavajú súdruhovia Potemkinové dediny ?

Dokonca tam má fotku vozovne. Ťažko si viem predstaviť, žeby len tak prišiel, cvakol a nebadane odišiel. A keby náhodou hej, tak že mu to nenašli pri odchode z tohto raja.

Ono je to asi tak, ako onehdy v Rusku. Na križovatkách vojaci/policajti, už o tebe vedeli a keď si chcel odbočiť mimo svoju vytýčenú trasu, tak proste smola, nedostal si sa tam.
Reply on: veteran #9722:
No hej...Len je otázka, či sa jedná o skutočnú prevádzku.Podľa reportáže v niektorej Dráhe z minulých rokov, tam robili pre turistov zo Západu šaškáreň v podobe "prevádzky"...Jazdili len medzi dvoma stanicami sem a tam a kórejskí "cestujúci" boli len komparz. Normálane sa tam turisti nesmeli nikde voľne pohybovať, len výhradne so sprievodcom podľa presného harmonogramu. Tak sa divím, že KT4daniel mohol natočiť takéto frre videá a ešte mu spravili aj sonder jazdy električkami...
Reply on: Tatranka #9721:
Je tam natočené aj metro (funkčné): https://www.youtube.com/watch?v=qZqZISzXyZQ
Aj s výjavmi zo života Kim Ir-sena, teda Kim Il-songa (ešte aj v tých menách je bordel ?). Osvetlenie eskalátorov na konci videa nemajú chybu.
Reply on: 2TheMHDmarek2 #9718:
Ale no...Na bývalé ZSSR a Rumunsko to nemá, v Káhire to dotiahli s K5AR do absolútnej dokonalosti...
Počuť, že "plocha" na každom kolese je asi povinná výbava každého voza. A po tme si movitejší cestujúci svietia baterkami na noviny, aby si prečítali ako krajina prekvitá pod vedením súdruha Veľkého vodcu Kim Čong Una ?
Zaujímavé musí byť metro pri údajne aj niekoľkohodinových výpadkoch elektriny...Pokiaľ to nie je imperialistická propaganda, pravda...?
5746 stoji na NO smerom na dom umenia s vystraznymi
Reply on: 2TheMHDmarek2 #9718:
Ja by som tie električky ešte dovybavil odbavovacím a informačným systémom značky EmTest.
Tak toto je naozaj sila, vážení... No, zdá sa, že sme neboli ďaleko od toho... ?
https://www.youtube.com/watch?v=aWjjD-lOezM
Nehody KVKV – pokračovanie z roku 1944:

7.6.1944 – 54-ročná žena sa pošmykla pri vyskakovaní z idúcej električky neznámeho ev. č. na dnešnom Námestí osloboditeľov. Vo vážnom stave bola prevezená do nemocnice.

19.7.1944 – tragická nehoda #14 s hasičským vozidlom na rohu Komenského a Letnej ulice.

11.9.1944 – z električky neznámeho ev. č. s pripojeným vlečným vozňom vyskakovalo 11-ročné dievča. Pri vyskakovaní vypadlo zo schodíkov a bolo zachytné vlečným vozňom. Hlava dievčaťa sa zašprajcovala medzi kolesá a schody a súprava ju takto za sebou ťahala ešte 10–15 metrov. Zomrelo v nemocnici na následky ťažkých zranení. Nehoda sa stala na severnom konci Hlavnej ulice blízko Zbrojničnej ulice.

27.9.1944 – #16 na linke č. 3 zrazila na križovakte Kuzmányho × dr. Kostlivého cyklistu – železničného úradníka, ktorému spôsobila ťažké pomliaždeniny. V článku sa spomína, že tesne pred zrážkou sa mestom niesli tóny protileteckých sirén, ale nemali kolísavý tón znamenajúci nebezpečenstvo náletu.

Nehoda z 27.9.1944 je jednou z posledných správ o košických električkách. O pár dní neskôr prišla rekvirácia ?
Historické okienko

Presne pred 90 rokmi, dňa 9.5.1924, sa skončila uzávera župnej hradskej Košice–Kostoľany na úseku Komenského ústav–Gajdove kúpele. Dôvodom uzávery bola stavba koľajového spodku a zvršku novej električkovej trate. Obchádzková trasa viedla nasledovne: Komenského ulica – Kadetská ulica (Slovenskej jednoty) – na konci ulice vľavo a ďalej na sever (budúca Národná trieda) – Pod Šiancom – Gajdove kúpele.

Trať do kúpeľov postavilo 70 vojakov technickej roty pešieho pluku č. 14 a 32 len za 31 dní. Slávnostné otvorenie sa konalo 30. mája 1924 od 15:00 hod.
potesila ma galeria 15.vyrocia otvorenia TD trate ...?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.