ETCS sa už na Slovensku bežne inštaluje, ak si si nevšimol.
Integrácia R na Benešov bola spôsobená Arrivou.
Navrhuješ teda zákaz nástupu do 3xx liniek na území Prahy? Rozumieš slovu integrácia?
Jednak musis stale volat na Rampovu, nech daju dole zavory, staci, ze ide vlak na odhlasku z Kysaku a oproti nakladny a postojis si aj 10minut. ETCS pochybujem, ze sa na Slovensku dozijeme v tomto storoci, pokial s bude davat AH takym stylom ako na koridore, tak priepustnost trate bude nizsia ako teraz. Na papierovy kupon ti kazdy kasle, pretoze musis nanho vystat frontu a zase sa predavaju len pri metre. Na Benesov je malo vlakov? Presne o tom to je, niekde to na R plati a inde nie, takze stale si musis zistit dopredu, cim ist mozes a cim nie. Primestsky bus by nemal v meste nahradzovat beznu linku tzn 300+ nema nahardzovat beznu linku
Provizórne ZZ nemusí mať nič spoločného s dĺžkou uzatvorenia priecestia. A na AB v rámci budovania ETCS zabudni.
Kupón si môžeš kúpiť papierový s platnosťou hneď (to len tak pre vyváženosť spravodajstva), že neplatia kupóny v rýchlejších vlakoch je OK, naopak je blbé, že na niektorých tratiach kvôli riedkosti pomalej vrstvy musia platiť aj v R. A v prímestských busoch by podľa teba karta/lístok platiť nemali?
Chlapci, stale zabudate, ze v Kosiciach mame provizorne zab zar a tak nejaky interval 30 min by spolahlivo zabil priecestie na Rampovej. A pokial na Ke Kysak trepnu pri odkladanej reko AH miesto AB, tak o tom budeme snivat este 100+ rokov. Napokon, karty uz celkom integrovane mame, tak to celkom ide ? Inak Prahu by som za vzor az tak nedaval, kupony si na mesacnik nahrajem iba v metre, po zakupeni trva 40-60 minut nez si ho mozem nahrat, ked si kupim papierovy listok, Praha ma 4 pasma, ked mam kartu,tak len 3, karta plati na niektore vlaky ine nie (myslene R/Os/REx). Primestske busy obcas nahradzaju vnutroprazsku dopravu a to nie je uplne idealne-stale tahat kartu a pipat..A rieka je Berounka, nie Beroun
KE a PO su idealne na spravenie IDS. Velke mesta blizko pri sebe s velkym prepojenim. Kopa obci medzi nimi, ktore stracaju potencial iba kvoli zlej dopravnej obsluznosti pri dochadzani. Zaroven by sa dal velmi lahko a efektivne potlacit boj dopravcov na dialnici (pripoj sa do IDS alebo jazdi na svoje komercne riziko) a zefektivnit prijazd do KE vlakom zo vsetkych smerov. V CR to funguje, tak preco to nemoze ficat u nas? Cana je krasny priklad, ako to nerobit. Zeleznica ktora sa nepouziva a busy husto ako MHD.
Ten košický KIDS , to bolo nepochopenie systému integrovanej dopravy.
IDS nie je založený na tom, že si musím prikupovať ešte nejaké kupóny , ale že v danom tarifnom pásme možem použiť dopravný prostriedok ktoréhokolvek dopravcu za rovnakú cenu.
Moja predstava:
S linka od Prešova a Spišskej n.v. s intervalom cca 30 min., Ťahanovčan može na rovnaký preukaz alebo lístok za rovnakú cenu cestovať tým vlakom alebo autobusom dpmk, prípadne aj sad alebo súkromných zaintegrovaných dopravcov, pokial by tam prechádzala nejaká linka.
Historický kalendár
4.9.2000 (pred 17 rokmi)
Projekt Košického integrovaného dopravného systému (KIDS)
pridám spomienku:
Keď som si na to dokupoval 20-korunový kupón k mesačníku pre SAD niekedy v polovici mesiaca, pani pri okienku si predaj značila do zošita. V zozname som bol asi šiesty. (Zaujímavý ukazovateľ popularity KIDS...)
Cestovanie s SAD bolo skôr experimentom nadšenca: cestou ráno do mesta boli busy SAD natrieskané; zastávky bez cestovných poriadkov; vodiči, ktorí videli prvý raz človeka s kupónom, chvíľu váhali a na každej zastávke v meste, kde sa zo spoja SAD vystupovalo, bolo najprv treba celkom vystúpiť, keďže pre plný autobus sa nedalo stáť inde ako pri vodičovi.
Za nejaký nedlhý čas papiere A4 s označením linky zmizli z čelných skiel SAD autobusov a bolo po všetkom. Možno KIDS bol predsa len dobrý, aby sa v praxi ukázal záujem cestujúcich aj reálna použiteľnosť spojov SAD ako doplnku MHD.
Železničný kupón KIDS som nestihol kúpiť a vyskúšať, lebo KIDS zrušili skôr, než som sa k tomu dostal. Viem si predstaviť, že pre dedinčana z Ťahanoviec (obce) by bol dobrý, lebo ranné vlaky do Košíc boli iste použiteľnejšie ako SAD a rýchlejšie ako čokoľvek iné z toho smeru. Ale obávam sa, že takýchto vhodne bývajúcich cestujúcich by nebolo veľa.
Zaujímavá "vlastnosť" označovačov: ak si kúpite 4-zastávkový lístok, môžete ho potom kúpiť aj spolucestujúcemu, ale tlačidlo lístku za batožinu vtedy nie je zobrazené. (Prípad z praxe: niekto s mesačníkom chce za kredit svojej EP cestovať s inou osobou a so psom 3 zastávky.)
Riešenie zistené na Rooseveltovej: nevadí, kúpte namiesto lístku na batožinu ešte jeden lístok pre spolucestujúceho, je to za tú istú cenu.
?
A neviem, či aj vám, ale mne ešte stále označovač v režime INFO nezobrazuje aktuálne nahraté časové lístky – obrazovka časových lístkov je prázdna.
Ten gyrobus linkovaný v sekcii "Doprava v iných médiách" je zaujímavý nápad, akurát že u nás prejde tendrom iba taký, čo má 4 dvere a 6 sklopných vetracích okienok a taký bude zhodou okolností vyrábať iba SOR.
Mám otázku ohľadom skrátených spojov linky 29 od Kavečian po mier. Viem, že tie dva spoje končia na Mieri aby šli potom do garáže Hornádska,kedže by nedávalo zmysel keby šli do Šace, ktorá je na druhej asi 20 kilometrov ďaleko, ale kde sa presne otáčajú po ukončení linky respektíve porušujú zákaz odbočenia vľavo na Mieri?
KosickyTiger