Štefánikova nerieši len centrum, ale je to hlavne okruh okolo centra, ked ideš z Juhu na Mier, alebo z Opátskeho na Terasu, jednoducho sa tomu centru nevyhneš
Trať po Bencúrovej bola vedená kvôli nákladnej doprave. To bol jej význam, prvé štvrťstoročie existencie tam predsa osobná doprava ani nechodila (až na krátku epizódku v dvadsiatych rokoch). V súčasnosti tam hlavne prekáža tá nakladacia rampa skladov, ulica je omnoho užšia a tým pádom nepoužiteľná. Budova Pošty 2 až tak neprekáža, to by sa dalo trasovať veľkým esíčkom z Bencúrovej na Thurzovu, to by bolo ale potrebné zbúrať dom na Löfflerovej 11. Trasovanie po Svätoplukovej by bolo schodnejšie, ale viem si predstaviť tie sťažnosti obyvateľov...
Po realizácii jednosmerného okruhu okolo centra by nebol problém viesť trať ani Štefánikovou. Ale nevidím význam viesť jednu elektrickú trakciu popri druhej. Určite väčší význam by malo vedenie trate Svätoplukovou.
Trasa cez Bencúrovu- Thurzovu je nereálna. Kam by chceli umiestniť dvojkoľajnú trať? Dnes to tu na Bencúrke vyzerá úplne inak ako v časoch dávo zrušenej električkovej linky č.3. Vtedy trať bola natlačená ku skladom ČSD, čo dnes nie je možné. Pozemky zabrali ŽSR (alebo im patrili už vtedy, neviem...), stojí tam koľaj k autorampe. Zvyšok úzka cesta, parkovacie plochy prerušené nejakým tým trávnatým pásom šírky cca 2,5 metra a chodník okolo bytových domov. Ďalej v ceste stojí Pošta 2 a celkovo je všetko posunuté k Paškovmu parku, tak že jednoducho tam niet miesta na trať. Možno jedna koľaj, ale to by bol nezmysel. To sú už len mokré sny kresličov čiar do zdrapu papiera, čo sa volá Územný plán mesta Košice.
A do Štefánikovej by to asi fakt nevošlo kôli priepustnosti. IAD sa bude do budúcnosti určite ešte navyšovať a už teraz to tam je, mám dojem, v špičke o hubu.
Neviem, ci je to v sucastnosti mozne. Stefanikova je dost vyuzivana ulica. Vsetky tie auta by si poslal okolo posty2 a ta nema nejaku velku priepustnost. Potom aj krizovatka okolo VSE by mohla byt problem a trebalo by ju nejako inak vymysliet.
Nedávno tu bola debata o električke na Hlavnej... Ak by sme sa jej však definitívne vzdali a trasa cez Svätoplukovu resp. Bencúrovu a Thurzovu, nebola z nejakého dôvodu reálna, nemohla by električka viesť po "cestnom náhone" na Štefánikovej?
Tak ked mam 15 kilovy kufor, tak sa mi ho nechce tahat na zastavku, do busu, potom zase vystupovat, este ked nastupi niekto s kocikom. A zase rano cestovat s vacsou batozinou v spicke nie je ktovieco.
Ale inak suhlas, ZSR mali do podmienok prenajmu dat aj vybudovanie parkoviska s minimom 100 parkovacich miest niekde v podzemi a hore by bolo len kratkodobe statie.
Tak vtedy este tie miesta nemali, teraz je to o 4 miesta menej. A o 200metrov pritom maju dalsie parkovisko, uz v prenajme, poloprazdne a s BEZBARIEROVYM pristupom na nastupiste 1. a 2. To by som vyzdvihol, lebo tam ani cestujuci nemusi pachnut a obchadzat stanicu, ale rovno nerusene prejde k vlaku, nemusi ani po schodoch s batozinou. Jednoducho omnoho lepsie a menej bolestive.
Chapem, že si bol z toho asi šokovany, ale ubezpečujem ťa, že takato situacia tam bola aj pred tym ako si ZSSK rezervovala neuveritelne až 4 miesta na parkovisku. Problem je, že na to aka to je velka stanica je tam malo parkovacich miest pretože velke parkovisko pred AS si sprivatizoval UPSVaR a Eurobus.
SC prevadzkuje CD spolocne so ZSSK, aj je tam slovensky personal. Len ZSSK to az tak nepropaguje ako CD, kedze oni chcu nalakat ludi do Tatier a Kosic. ZSSK spokojne mohla tie miesta nechat aj pre SC a EC/EN cestujucich, lenze tam moze parkovat so spiatocnym listkom aj 72 hodin, takze z toho spravili zachytne parkovisko, aj ked miest je zufalo malo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
Osobne si napojenie od NMM si viem predstaviť celkom jednoducho, no na druhom konci bez väčšej prestavby by sa to asi neobišlo.
A chápem, že priepustnosť je problém, ale zas na druhú stranu, chceme aby centrum mesta bolo ľahko dostupné autom?