Buspruhy na cestách k nemocnici sa začali realizovať

Avizované zlepšenie MHD k nemocnici sa oneskorilo.

Pred necelým rokom mesto Banská Bystrica informovalo o plánovanom zlepšení verejnej dopravy k Rooseveltovej nemocnici počas výstavby novej nemocnice. Posilnené linky MHD premávajúce k nemocnici mali využívať novozriadené vyhradené jazdné pruhy už od septembra minulého roka. Pre dlhotrvajúci schvaľovací proces (bližšie informácie) však realizácia vyhradených buspruhov začala až na začiatku tohtoročnej jari a posilnenie MHD sa zatiaľ nerealizovalo.

Podľa informácií nemocnice sú vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy realizované na uliciach Tajovského, Švermova a Nám. L. Svobodu (grafické znázornenie projektu z minulého roka). Pre zvýšenie bezpečnosti chodcov sú pri konečnej zastávke MHD pred nemocnicou vytvorené na vozovke nové stredové ostrovčeky.

Po vytvorení buspruhov a ďalšieho dopravného značenia by malo byť realizované posilnenie liniek k nemocnici. Bližšie informácie o zmenách v MHD, ani termín ich zavedenia, zatiaľ neboli príslušnými miestami zverejnené.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na Švermovej nie je nič!
Kým sa neprerobí kruháč, tak jeho kapacita sa nezvýši a hus pruhy pomôžu len čiastočne.
Aké posilnenie by malo byť potrebné na L1? Stavba prebieha vyše pol roka a nemám pocit, že by "praskala vo švíkoch". Denne keď stretnem spoj o 8:45X na Úsvite (posledný spoj v špičkovom 10-min intervale), tak ak je vo vozidle cca 15 - 20 ľudí. Následne sa prechádza na interval 15 min. Idiotské skôr však je, keď namiesto trolejbusu príde dvojdverový autobus!
Na L5 by sa max. mohlo doplniť jedno poradie, ktoré by v 30-min intervale premávalo aj mimo špičku so spojmi L3 rovnako v 30-min intervale, kedy by mali spoločný interval v súbežnom úseku 15 min.
A v MHD je zjavne dosť miesta, keď sa tam vozí o 2,2 mil. cestujúcich menej, ako v čase nastavenia rozsahu ponuky spojení.
https://bbonline.sk/banskobystricku-mhd-trapi-nizky-zaujem-cestujucich-ine-mesta-sa-uz-z-pandemie-spamatali/
V grafickom znázornení projektu sa nachádzajú aj dva plániky na dve záchytné parkoviská typu Park & Ride, pričom jedno je plánované pri hypermarkete Tesco v Radvani a to druhé pri hypermarkete Kaufland na Prednádraží. Z toho logicky vyplýva, že projekt zrejme počíta s nejakým kapacitným posilnením L5 a L1 (eventuálne L80), nie sú k tomu nejaké ďalšie dokumentácie???🤔