Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
LUK: vďaka za sadodchody. Už som ich uploadol...
Kami: Opravená 55ka je na nete, tiež dík.
Reakcia na: PIT #9683:
Hm. ? 802702 som isiel pred prazdninami ku kamaratke. Prichod do BB aj odchod do KE mi vhodne sadol. Tak uz nim nepojdem...
Reakcia na: LUK #9682:
myslím, že už len fakt, že vlak bol zostavený z vozňov 010, nie je dôvod ku chvále... ?
Reakcia na: LUK #9691:
štandardne nastavuje opto. V prípade vybavenia GPS môže aj prijímač nastavovať čas, ten je presnejší. To je však na požiadavku zákazníka.

Opto berie čas z počítača, na ktorom je spustené. Väčšinou je snaha o to, aby ta takomto stroji bežal aj nejaký synchronizačný program so synchronizáciou podľa nejakého svetového časy [Greenwich a pod.]. Ale tiež závisí od stroja a zákazníka.
VLK: ako je nastavovaný čas v pokladniach EMtest? Automaticky prechodom cez opto? A podľa čoho je potom korigovaný centrálny zdroj času? DCF77? Či to by som veľa chcel?
AD #9686 Danny: taxi nie je preprava osobným vozidlom?
Vtipne:
Bohužel je pravda taková, že všichni „normálně platící“ ještě víc doplatí na ty, kteří jezdí dennodenně načerno. Nedávno chytali revizoři v jedenáctce a vystoupila půlka tramvaje...
Potešenie pre dopravcu: na zastávke Nám. Ľ. Štúra sú v obidvoch smeroch vyhorené tabule s CP... ?
Reakcia na: LUK #9685:
objavil som to tam až dnes. Inak od 01.07.2005 sa stihol zmeniť CP linky 606705 a trasa bola skrátená po Zvolen. Akurát že je v CP uvedené: "TRANSFER ZVOLEN-BANSKÁ BYSTRICA ZDARMA. Odchod z Banskej Bystrice, parkovisko VÚB o 04:45 hod a 21:30 hod." To znamená, že táto zastávka zanikla skôr, ako vznikla a pre cestujúcich z/do BB len vozia do/z Zvolena - však to niekedy okukneme večer pri odchode o 21:30, resp. príchode 22:35.
Štvrtok 7.Júl 2005 18:02


O priazeň cestujúcich bojuje nový dopravca

Banskobystričanom sa od tohto týždňa rozšírili možnosti cestovania. Po uliciach mesta od utorka jazdí pod označením Horúca strela mikrobus s ôsmimi miestami pre cestujúcich, ktorý je možné zastaviť si hocikde zamávaním. Cestujúcich odvezie, kam si požiadajú, za jednotnú cenu 12 korún. Je to o tri koruny lacnejšie cestovné než pri jednej jazde v MHD, cestujúci navyše nemusia prestupovať ani pri dlhšej trase. Mikrobus si možno aj telefonicky privolať.

Fungujeme ako nepravidelná preprava osôb. To nám poskytuje väčšiu flexibilitu oproti konkurencii. Táto myšlienka nenapadla mňa, v zahraničí sú takéto služby bežné, povedal majiteľ novej dopravnej spoločnosti Martin Novotný. Dodal, že na dopravnom trhu v Banskej Bystrici takáto služba chýbala a žiadali si ju sami cestujúci, rozhodol sa preto dopyt uspokojiť. Zatiaľ jazdí jeden mikrobus cez pracovné dni od 6:00 do 17:00 medzi najväčšími sídliskami Sásová a Fončorda cez centrum mesta. Po testovacej prevádzke pripravujeme v blízkej budúcnosti spustenie prevádzky ďalších vozidiel a v prípade záujmu rozšírenie našej služby aj do prímestských oblastí, uviedol Novotný.
Podobná služba funguje od začiatku marca aj v Banskej Štiavnici. Konkurenti zo Slovenskej autobusovej dopravy Zvolen a taxikári jej prevádzkovateľa zo začiatku obviňovali z nekalej konkurencie a podnikania načierno bez licencie. Neskôr SAD Zvolen uznala, že nepravidelnú dopravu osôb osobným vozidlom, za ktoré je považovaný aj mikrobus do ôsmich miest pre cestujúcich, možno vykonávať na základe voľnej živnosti.
Výhrady proti novému dopravcovi má aj prevádzkovateľ MHD v Banskej Bystrici Banskobystrická dopravná spoločnosť. Vedúci jej prevádzkarne MHD Miroslav Snopko pre agentúru SITA uviedol, že sa v tejto súvislosti obrátili písomne na magistrát, bližšie informácie však odmietol poskytnúť. Novotný kroky konkurencie nekomentuje, legálnosťou svojho podnikania si je istý. Takýto spôsob dopravy, aký poskytujeme, nie je zákonom limitovaný. Na získanie takejto živnosti nie je potrebná licencia ani iný certifikát, zdôraznil Novotný.

SITA

http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/opriazencestujucic1120752120.phtml


P.S.: Zaujimave, ze? 🙂 Snad som potesil Kamiho (oficialnym clankom 🙂
PIT: neber si to osobne, ale choď do kelu! Včera, keď som posielal aktualizáciu, tak tam ešte nič nebolo... ?
Reakcia na: PIT #9683:
oprava - u spoja 4 má byť správne príchod do Košice, AS
LUK: včerajšia aktualizácia cp.sk - došlo k zásadným zmenám na medzinárodnej linke 802702 Košice - Brno, ktorej trasa bola od 01.07.2005 zmenená a rozšírená na 802702/000117 Košice - Tisovec - Banská Bystrica - Prievidza - Trenčín - Brno - Praha. V súvislosti s tým dochádza k nasledovným úpravám:
- spoj 12 linky 802702 do Košíc s odchodom z BB, AS o 14:55 je od 01.07.2005 zrušený,
- spoj 18 linky 802702 do Košíc s odchodom z BB, AS o 3:10 je od 01.07.2005 zrušený,
- spoj 13 linky 802702 do Brna s odchodom z BB, AS o 11:25 je od 01.07.2005 zrušený,
- spoj 17 linky 802702 do Brna s odchodom z BB, AS o 23:35 je od 01.07.2005 zrušený
a zriadené sú od 01.07.2005 nové spoje s dennou prevádzkou:
- spoj 1 linky 802702 do Prahy s odchodom z BB, AS o 10:55 s príchodom do Praha, Florenc ÚAN o 18:40,
- spoj 3 linky 802702 do Prahy s odchodom z BB, AS o 23:30 s príchodom do Praha, Florenc ÚAN o 6:50,
- spoj 2 linky 802702 do Košíc s odchodom z BB, AS o 13:55 s príchodom do Košice, AS o 17:45,
- spoj 4 linky 802702 do Košíc s odchodom z BB, AS o 1:00 s príchodom do Praha, Florenc ÚAN o 5:10.
Musím po dlhšom čase v dobrom spomenúť Zločineckú a.s., lebo včera sa jej podarilo niečo úchvatné a nevídané... ? A síce to, že dokázala zostaviť vlak z vozňov 010 s ROVNAKÝM náterom... ? ? Dokonca obidva vozne 010 boli tesne po dielňach, takže súprava vyzerala naozaj jednotne... ? ?
Tým pozdravujem pána inžiniera, na ktorého špeciálneho želanie tento príspevok píšem. ?
aktualne info v Londynskom metre doslo k teroristickym vybuchom doprava je tam ochromena.
Reakcia na: PIT #9678:
jasne ze externe. Vsak tam staci dozor spravne nastartovat a potom je robota len pri zmenach. Jasne, ze aj my by sme sa zapojili. Hlavne ak by za to boli aj male bubaciky. 🙂

Re #9679 Papyr: keby mala "Mestska dopravna spolocnost" aj CP, uz by to nebola nepravidelna preprava osob. Teraz nepotrebuje nic - licenciu, ba ani len vodicak D.
Reakcia na: mimi #9669:
Aha, takze to nie su klasicke marsrutky, ktore sa stopuju 🙂 tam aspon maju CP 🙂
Reakcia na: Kami #9673:
Kedysi, keď som nemal job, som nad tým vážne uvažoval, ale teraz by ma ťažko mohli zaplatiť a žije sa za peniaze. Ale externe ako poradca by som bol s nimi ochotný spolupracovať minimálne čo by sa týkalo tvrdých reštriktívnych opatrení k vynúteniu dodržiavania zákona a jemu zodpovedajúcej kvalite prepravy. A verím, že v takomto prípade by som mohol počítať s podporou Tvojou, Majklovou a Lukovou, kedy si myslím, že by tento náš tým mal čo poradiť pre zlepšenie dopravy v meste.
Harmanecká jaskyňa opäť otvorená

Po dvoch rokoch v piatok otvorili turistickú sezónu v Harmaneckej jaskyni pri Banskej Bystrici. Turisti ju budú môcť navštíviť do konca októbra každý deň okrem pondelka v hodinových intervaloch medzi 10. a 17. hodinou. Jaskyňa bola dve sezóny zatvorená pre výstavbu nového vstupného areálu. Riaditeľ Správy slovenských jaskýň (SSJ) Jozef Hlaváč uviedol, že náklady na výstavbu nového vstupného areálu boli takmer 15 miliónov korún. Pre stiesnený priestor na terase pred vstupom do jaskyne musela byť stavba rozčlenená na menšie funkčné celky. Hlavným je prevýšená vstupná hala, prechádzajúca cez dve podlažia. Na ňu z jednej strany nadväzujú prevádzkové priestory a z druhej bufet a sociálne zariadenia. Osobitnými vstupmi je riešené technické zázemie prevádzkovej budovy, kde je umiestnený vodojem a biologická čistiareň odpadových vôd. Spolu s výstavbou vstupného areálu SSJ opravila aj prístupový chodník so zábradlím od parkoviska na štátnej ceste pod jaskyňou a nákladnú lanovku, ktorá slúži na dopravu tovaru, materiálu pre prevádzku a zvoz odpadu. Rekonštrukcia vonkajších nástupných priestorov a lanovej dráhy stála zhruba 3,6 milióna korún. Harmanecká jaskyňa sa nachádza v doline Harmanca severozápadne od Banskej Bystrice pod horským priechodom Šturec. Vchod do nej je v nadmorskej výške 821 m, nad dnom doliny 260 m. Jaskyňa je dlhá 2 763 m, vertikálne rozpätie má asi 75 m. Dĺžka jej sprístupnených častí je 720 m. Patrí medzi najvýznamnejšie lokality výskytu netopierov na Slovensku - počas doterajších pozorovaní sa tam zistilo 11 ich druhov. Vstupný priestor zvaný Izbica bol tamojším obyvateľom známy oddávna, využívali ho drevorubači a lesní robotníci ako úkryt v nepriaznivom počasí. Jaskyňu objavil v roku 1932 Michal Bacúrik, keď po rozšírení úzkeho otvoru v zadnej časti Izbice prenikol do ďalších podzemných priestorov. Pre verejnosť je Harmanecká jaskyňa otvorená od roku 1950.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.