Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023
Po 1: V nasom meste je je taka tradicia, ze ked sa nieco nepouziva a je to trochu cenne, ihned to zuzitkuju opaleni obcania.
Po 2: Keby prestala sad pouzivat trolej. siet zanikla by jej tym aj licencia na nu a po jej pripadnom pokuse o obnoveni, by bola potrebna revizia trolej siete. Vsetko stoji nemale peniaze, aj udrziavanie nejazdych trolejbusov, teda ich zakonzervovanie.
Ja som toho nazoru, ze keby sa uz v nasom meste raz prestalo s trolejmi, uz by sa nazad nevratili.
Reakcia na: Majkl #9249:
Prečo by sa nemalo písať Cigán s veľkým rovnako ako Slovák, Čech, Žid:-P?
Čo takto kompletne rozkradnutá trať Trstená-Suchá Hora, ktorá by tam papierovo ešte mala ležať, len nebyť prevádzkovaná:-P?
Reakcia na: mimi #9246:
Sorry, ale to čo je za nezmysly? A keď po tých drôtoch trolejbusy jazdia, tak nehrozí ohrozenie obyvateľstva? Okrem toho, trolejbusy by sa samozrejme oficiálne nezrušil, len by "dočasne" nepremávali a napätie v troleji nie je problém vypnúť.
Reakcia na: mimi #9239:
Ono na zastavenie pravádzky trolejbusov netreba drôty strihať, tie tam môžu ostať visieť. A pár plesnivých Ikarusov zohnať nie je problém.
Reakcia na: mimi #9250:
to je nové logo, ale len Carga... ZSSK (osobná doprava) ostáva pôvodné logo.
Reakcia na: Majkl #9249:
to je nové logo? Nejako ich menia ako spodné prádlo, ale nieje to až také zlé ?
Reakcia na: LUK #9243:
myslel som si, že najväčších absurdností sme sa už v BB dočkali, ale zdá sa, že to "najlepšie" je ešte len pred nami... ?

Re #9248 Papyr: ten smajl na konci príspevku je značne cynický... (sranda, že píšeš slovo cigáň s veľkým C). Inak, ak si dobre spomínam, tak železničná krádež "storočia" v Čechách sa stala nedávno v Prahe, kde zlodeji ukradli celé koľajové pásy z prístavnej vlečky (pravda, tie neboli pod prúdom...) ?

A čo hovoríte na nové logo ZSSK Cargo?...
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/363138.jpg
Reakcia na: mimi #9246:
Opalenych spoluobcanov 750 V v bystrickych drotoch nezadrzi. Oni vedia prestrihavat aj zeleznicne 3000 V droty. A ked dojdu k urazu - ich vec. Nikto im nekazal liezt do 5-metrovej vysky a sahat na droty.

K tym zeleznicnym drotom: kdesi okolo Zarnovice sa (asi spisskymi pribuznymi pouceny) Cigan pokusil prestrihnut trolej. Lenze na rozdiel od vychodneho Slovenska, tam bolo v drotoch nie 3000, ale 25000 V a mileho Cigana trafil blesk, az z toho stratil vedomie a spadol na trat. O par minut ho zabil prechadzajuci vlak 🙂
Reakcia na: LUK #9235:
Nova cesta popri Hrone vo Zvolene (Hronska ulica) zacina pri kruhovom objazde na vjazde od BB, pokracuje popri Hrone a vyustuje na ulicu M.R.Stefanika (za mliekarnami) a pokracuje este dalej, kde sa napaja na ulicu S.Moyzesa.
LUK o moznom financovani trolej siete z fondov Eu sme sa uz bavili, na taky krok chyba chut a vola aj zo strany mesta. O moznych opustenych trolej drotoch, prevadzkovatel by podla stavebneho zakona musel stavbu odstranit, lebo tym ze je tam vysoke napatie hrozi ohrozenie obyvatelstva. Ja viem ze by vypli, ale nevies kde vsade sa opaleni obcania dokazu dostat. 😃
samozrejme zdroj - Nový Čas 25.5.2005, www.bleskovky.sk
Reakcia na: trepko #9236:


Zrušia v Bystrici trolejbusy?

Banská Bystrica - Trolejbusy z Banskej Bystrice možno nadobro zmiznú. Ich prevádzka je finančne omnoho náročnejšia ako autobusov, na jednom kilometri až o 15 Sk.
Od začiatku roka mesto a SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť riešili zvyšovanie cestovného, ktoré sa stretlo s nevôľou najmä študentov a dôchodcov. Momentálne je cestovné v Banskej Bystrici až 15 Sk. "Ak poviete, že trolejbusy netreba, že sú veľmi drahé, tak ich nahradíme autobusmi," uviedol riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet. Dodal, ža ak ich spoločnosť nebude mať dostatok peňazí na prevádzku, musí siahnuť na najnákladnejšiu položku, a tou sú práve trolejbusy. Prevádzka autobusu na jeden kilometer stojí 35 Sk, trolejbusu až 50 Sk. Na tento rok dostala SAD BBDS 18 miliónov. Poslanci odporučili mestu na budúci rok vypísať verejnú súťaž na prevádzkovanie verejnej dopravy. V Bystrici premáva desiatky trolejbusov, len dva sú vo vlastníctve mesta.
(pav)
Reakcia na: mimi #9239:
na dobudovanie sa dajú využiť fondy EÚ, ale to by MHD musela byť vo vlastníctve mesta. Pri zrušení môžu drôty ostať visieť (alebo ich "demontujú" naši "opálení" spoluobčania - a celkom zadarmo! ? ? ). Autobusov je dosť a bude ich ešte viac, keď sa ponuka spojov prispôsobí dopytu po nich... ?
Reakcia na: Majkl #9218:


Pri zrážke rušňov sa ťažko zranil traťmajster

Čierny Balog (ok) - Traťmajster Čiernohronskej železnice, ktorý pred čelnou zrážkou historických vláčikov vyskočil z vlaku, leží s ťažkým zranením hlavy v nemocnici. Pri vyskakovaní totiž hlavou narazil do stĺpa a spôsobil si krvácanie do lebečnej dutiny. Včera sa podrobil operácii.
Dva historické vláčiky Čiernohronskej železnice sa v pondelok popoludní zrazili v blízkosti zastávky Svätý Ján neďaleko Čierneho Balogu. Takmer 50 turistom z Rakúska, vracajúcim sa z pikniku mimoriadnym vlakom, sa okrem drobných odrenín nič nestalo. Polícia začala trestné stíhanie vo veci všeobecného ohrozenia.
"Je to prvá nehoda za 14 rokov prevádzky železničky. Z Čierneho Balogu šiel pravidelný vlak do Hronca. Viezol sa v ňom len traťmajster a rušňovodič. Nikto ich však neinformoval, že na trati je aj mimoriadny vlak, ktorý pôjde oproti a bude sa s ním križovať. Mal to urobiť dispečer a podľa našich vnútorných pravidiel vysielačkou aj rušňovodič mimoriadneho vlaku. Obidvaja sú našimi skúsenými zamestnancami, neviem si vysvetliť, ako sa mohlo stať, že na to zabudli," povedal riaditeľ Čiernohronskej železnice Aleš Bílek. Oboch možných vinníkov preradili na inú prácu, mimo dopravnej služby.
Pri zrážke na jednej lokomotíve nevznikla nijaká škoda, na druhej sa vykoľajil podvozok a odlomili sa spriahla. Po nehode železnička ďalej premáva normálne.

www.pravda.sk 19.5.2005
Na žilinskom iMHD riaditeľ DPMŽ pod nick-om Juraj spomínal aj problematiku trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici, o ktorej sa písalo v dnešnom Novom čase a v rádiu Regina, kde mal aj on svoj príspevok. V piatok alebo v sobotu má byť v televíznych novinách šot o doprave, ktorou dopravou sa ľudia najviac vozia.
Ja si myslim ze v sucastom financnom stave SAD BBDS trolej siet ani nebude dobudovana, ale podla mna ani zrusena, lebo na odstranenie drotov treba tiez peniaze a tie chybaju. Keby aj chceli zrusit troleje, neviem si predstavit co by ich nahradilo, ked maju malo busov. Je otazka do kedy vobec mhd v takom stave ako je dnes prezije?
trepko: Čím menší rozsah prevádzky, tým sú trombelusy nákladnejšie. Majú totiž omnoho menej nákladnú samotnú jazdu ale drahé tzv. fixné náklady-drahšie vozidlá, väčšia potreba dielenských pracovníkov (okrem mechanikov treba aj elektrikárov),výstavba a údržba trakčného vedenia, meniarní, napájacích a spätných káblov atď. Aby sa trolejbusy v BB stali lacnejšími ako autobusy, bolo by treba zatrolejovať ďalšie vyťažené linky a značne rozšíriť rozsah premávky.
trepko: bohužiaľ naozaj sú v tomto stave trolejbusy v BB 'nejaké' drahé a kolujú chýry o ich neistom osude... Problém je v tom, že nebol dobudovaný trolejbusový systém do 'plného' stavu, a preto je toto torzo také drahé.
Off topic: v lete bude výluka kvôli stavbe kruhových objazdov - to je návod, z ktorého konca začať s demontážou ? ? ?
Dnes som zhliadol v Novom Case clanok o tom ze dratolezy su na prevadzku moc nakladne a ze by sa mali v BB zrusit. Nakolko Novemu Casu ja nedokazem verit, tak by som poziadal niekoho odtialto nech mi povie, ze co je na tom pravdy. dik

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.