Myslim ze pomer naklady/kapacita bude s vynimkou mzdovych nakladov u klb a solo rovnaky (minimalne v pripade ceny). Takze rozdiel bude asi len v tych platoch. A to by mohlo robit okolo 7m Sk rocne.
Ale vsimnite si ubytok cestujucich. Linka 6 este donedavna mala 10min interval, teraz 15min. A toto bude pokracovat ak sa MHD nezmeni. S predlzujucimi sa intervalmi budu ludia MHD opustat stale viac. Zvysenie cestovneho proces prechodu k IGK len urychli. Nepamatam sa, ze by v SR bola inflacia 20% (ani za 2 roky dohromady), navyse ceny nafty stagnuju (alebo nie?). Myslim ze uz teraz mozu MHD v BB cestovat len ti, co nemaju auto, alebo nemaju v praci kde parkovat.
Ak to teda bude pokracovat, budu "harmoniky" obsluhovat aj linky ktore pojdu raz za 20 minut alebo 30 minut? Medzimestku linku Banska Bystrica - Brezno este pred par rokmi obsluhovali takmer vyhradne harmoniky, teraz tam uz nie je ani jedna ale pridali sa spoje. Tak preco by sa to nemohlo zaviest aj v samotnom meste.
Ked raz niekto prejde na IGK, tazko sa bude vracat naspat. Preto by bolo dobre ten odliv spomalit co najskor. Casove listky, prestupny tarif, dobre pokrytie a kratke intervaly su klucom. Toto vsak (zial) nevyriesi trh. Takze mesto by si malo stanovit priority.
Mozno ze prioritou mesta je eliminovat MHD, pretoze je to penazozrut. Cim viac ludi bude chodit IGK, tym mensie dotacie na MHD budu potrebne.
Ale vsimnite si ubytok cestujucich. Linka 6 este donedavna mala 10min interval, teraz 15min. A toto bude pokracovat ak sa MHD nezmeni. S predlzujucimi sa intervalmi budu ludia MHD opustat stale viac. Zvysenie cestovneho proces prechodu k IGK len urychli. Nepamatam sa, ze by v SR bola inflacia 20% (ani za 2 roky dohromady), navyse ceny nafty stagnuju (alebo nie?). Myslim ze uz teraz mozu MHD v BB cestovat len ti, co nemaju auto, alebo nemaju v praci kde parkovat.
Ak to teda bude pokracovat, budu "harmoniky" obsluhovat aj linky ktore pojdu raz za 20 minut alebo 30 minut? Medzimestku linku Banska Bystrica - Brezno este pred par rokmi obsluhovali takmer vyhradne harmoniky, teraz tam uz nie je ani jedna ale pridali sa spoje. Tak preco by sa to nemohlo zaviest aj v samotnom meste.
Ked raz niekto prejde na IGK, tazko sa bude vracat naspat. Preto by bolo dobre ten odliv spomalit co najskor. Casove listky, prestupny tarif, dobre pokrytie a kratke intervaly su klucom. Toto vsak (zial) nevyriesi trh. Takze mesto by si malo stanovit priority.
Mozno ze prioritou mesta je eliminovat MHD, pretoze je to penazozrut. Cim viac ludi bude chodit IGK, tym mensie dotacie na MHD budu potrebne.
Danny
Ako som si dnes vsimol, kompetentnym asi liezli na nervy staznosti cestujucich na priplacanie za expresy, a tak na zastavky rozvesali oznam (! a ked zdrazovali tak sa s oznamom na zastavkach ani neunuvali!) ze OSOBITNE PLATENOU EXPRESNOU LINKOU ZOSTAVA len 90-ka, 91,92,93,94 sa platia standardne.
To mohli zrusit priplacanie rovno za vsetky expresy (hoci si myslim, ze po case rovnako dopadne aj 90- ka).
B C A 05-32 zrenovovana
To je mile od nich, ze dali do pucu aj tuto klbovu Karosu, chodi na nej, tak ako predtym taky ostry (jazdou) bradac. Vyzera uplne rovnako ako BCA 05-31 no sedadla su potiahnute ciernou kozenkou, a to vo mne vyvolava pocit 20-rocnej malej Karosy (take boli jej sedadla).
A nakoniec len jedna drobnost: isiel som v najnovsej klbovej Karose na linke c. 90 a uz tam nefunguje ani hlasenie zastavok, ani nasleducu zastavku spravne neukazuje a dokonca „svieti“ v opacnom smere. To je teda totalna hanba, ze to nevedia reklamovat u vyrobcu, ved ten autobus ma len par mesiacov! Fuuj!