Práve som pridal posledné nové cestovné poriadky. Neviete niekto, čo je to za spoj na L53 - v cestovnom poriadku na sadbb.sk je len na zastávke Partizánska cesta - Mýto s odchodom 7:36cŽ (ž-žiacky spoj, ide na Ul. 29. augusta).
Mesto dá na stratu jedenásť miliónov
„Minulý rok si od nás mesto Zvolen objednalo výkony v objeme jeden milión šesťstotisíc kilometrov a dnes je to len čosi vyše milióna,“ hovorí Anton Mazán, riaditeľ spoločnosti SAD Zvolen. Niektoré linky - smerom na Kováčovú, Sliač a Lieskovec prešli do prímestskej dopravy: „Aj tak by sme však nedosiahli minuloročný počet objednaných kilometrov,“ dodáva. Mesto podľa neho schválilo po väčších problémoch jedenásť a pol milióna korún na vykrytie prípadnej straty: „Pri doterajšej tarife by strata bola väčšia. Môže ju nahradiť mesto z rozpočtu, zaplatí ju preto len cestujúci,“ konštatuje Mazán. Cestovné teda aj z tohto dôvodu vzrástlo o jednu korunu. Spomenutých jedenásť miliónov by podľa predpokladov stačilo na vykrytie straty len pri zachovaní doterajšej tarify. „Redukcia spojov je záležitosť objednávky od mesta,“ prehadzuje horúci zemiak na stranu mesta Mazán, „ak mestu nepostačujú financie na vykrytie straty, muselo pristúpiť k redukcii v objednávke.“ Spoje zrušili po vzájomnej dohode: „Bolo ich veľmi málo, niektoré linky sme prečíslovali.“ Zrušenie spojov nepovažuje SAD-ka ani mesto za drastické. Ktoré časti mesta sú pre SAD-ku najmenej rentabilné? „Najhoršia je Kráľová. Náklad na jeden kilometer tu predstavuje 36 korún a tržba tri až štyri koruny na jeden kilometer, čo musí niekto zaplatiť.“ Najvýhodnejšie by bolo podobné spoje zrušiť, to však Mazán odmieta. Redukcia spojov sa dotýka podľa neho všetkých mestských častí.
Milión do budovy stanice
„Priestory autobusovej stanice sme mali v prenájme za jednu korunu, čo považujem za príspevok mesta pre občanov,“ dnes SAD platí vyše dva milióny - zaplatia to podľa Mazána opäť cestujúci. Počas predchádzajúceho nájomcu Granus Trans sa začala stavať nová budova stanice, ktorá údajne nezohľadnila všetky požiadavky takéhoto servisu pre cestujúcich. „My to musíme prebudovať a vyjde nás to na vyše jeden milión korún,“ dodáva Anton Mazán.
Spoločnosť Tatra Air pokračuje v spolupráci s ČSA a rozširuje ponuku letových liniek. Od 27.3.2005 môžete odletieť zo Sliača v skorých ranných hodinách, a tak stihnúť najdôležitejšie prípojové linky z Prahy do celého sveta. Cestujúci môže byť napríklad už o 8.30 v Bruseli, 8.40 v Amsterdame, 9.00 v Paríži, 8.10 v Londýne, 13.50 v Moskve či 8.30 v Mníchove.
Večerný prílet bol tiež načasovaný tak, aby všetky prílety nadväzovali na večerný odlet z Prahy na Sliač. Od júna tohto roka plánuje ČSA - Tatra Air pravidelné letecké spojenie medzi Žilinou a Prahou, znamená to, že doterajší obedňajší let na Sliač bude presunutý do Žiliny.
BB žurnál 5/2005, 24.3.2005 (krátené)
Dodatok: letový poriadok od 27.3.2005:
Sliač odlet 5.10 - Praha prílet 6.25
Praha odlet 12.25 - Sliač prílet 13.35
Praha odlet 21.40 - Sliač prílet 22.40
Mesto sa so SAD-kou napokon dohodlo, my však cestujeme za viac
V treťom čísle BB žurnálu sme priniesli vyjadrenia Jaroslava Hubu z Občianskeho združenia Občania v akcii týkajúce sa MHD. „Mesto uznalo, že prvú chybu údajne urobil jeho pracovník pán Ďurečka, keď podpísal pre spoločnosť SAD BBDS zmenu cestovného poriadku od 3.1.2005.“
Vladimír Ďurečka, vedúci odboru dopravy v rámci Mestského úradu v Banskej Bystrici sa však proti tomu bráni: „Už v zápisnici z pracovného rokovania zo 16.12.2004 sa uvádza, že som hneď dal výhradu k návrhu cestovného poriadku, ktorý mal od prvého marca platiť. Neskôr, keď som dostal súpis liniek na základe pracovného rokovania som znovu uviedol výhradu voči zrušeniu linky číslo 24.“ Schválenie cestovného poriadku musí podľa jeho slov podpísať štatutár mesta, čo vyplýva zo zákona: „od začiatku marca platí nová verzia cestovného poriadku, ktorú primátor podpísal. Prvýkrát sa to stalo tak, ako to má byť.“ Mesto ešte uznesením zo zastupiteľstva navrhlo SAD-ke podmienky, za ktorých môže dotáciu dostať: „Podmienku o zmene tarify podnik dodržal.“ Napriek tomu, že cestujeme za drahší lístok, stále je to podľa Ďurečku suma v rámci platného cenového výmeru.
Celý škandál okolo cestovania v Bystrici je poriadne zamotaný. „Existujú dva subjekty - SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť je dopravca, ktorý zabezpečuje prevádzku mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici. MHD je mestská akciová spoločnosť, cez ktorú prechádzali dotácie zo štátneho rozpočtu. MHD vlastní 35 autobusov a dva trolejbusy. K tvrdším podmienkam na ich prevádzkovanie sme pristúpili až teraz, výška prenájmu by mala byť asi 30 miliónov korún. Prenajímať budeme aj časť trolejbusového vedenia.“ Doposiaľ podľa jeho slov vykrýval stratu na prevádzke mestskej dopravy štátny rozpočet, v minulosti predstavovala suma za prenájom vozidiel asi osem miliónov. Asi 26 miliónov predstavovali odpisy za vozidlá.
Kami budeme to musiet pomocou bicyklov a tachometra pomerat, co ty na to?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mimi