Vedenie UMB požaduje zachovať zľavy v MHD pre študentov
Podmienky na udelenie dotácie prevádzkovateľovi mestskej dopravy (MHD), ktoré prijalo na utorkovom zasadnutí banskobystrické mestské zastupiteľstvo (MsZ), sú podľa vedenia Univerzity Mateja Bela (UMB) vBanskej Bystrici kontraproduktívne, diskriminujúce apoškodzujúce záujmy univerzity, jej poslucháčov avkonečnom dôsledku aj záujmy mesta.
Nie je totiž medzi nimi zľava na cestovnom pre vysokoškolákov a aj 50-percentná zľava pre stredoškolákov sa týka len tých, ktorí majú trvalý pobyt v Banskej Bystrici. V civilizovaných krajinách predstavitelia samosprávy vychádzajú stredným avysokým školám vústrety, pretože si uvedomujú ich prínos pre rozvoj kultúrneho, spoločenského anajmä ekonomického života mesta, vyhlásil dnes pre médiá rektor UMB Milan Murgaš.
Ako dodal, zrušenie zliav na cestovnom vMHD pre viac ako 6 500 študentov denného štúdia UMB zvýši ich mesačné študijné náklady zhruba otisíc korún, pričom viac ako 5200 znich musí kalkulovať aj scestovným zmiesta trvalého bydliska asnákladmi za ubytovanie. Služby MHD v Banskej Bystrici využívajú vysokoškoláci UMB aj Akadémie umení. Z okolo 10 000 študentov banskobystrických stredných škôl a učilíšť pochádza zhruba tretina až polovica z okolitých i vzdialenejších obcí a miest. Vedenie UMB preto poslancov MsZ žiada, aby svoje rozhodnutie oneposkytovaní zliav vMHD pre študentov prehodnotili. Vopačnom prípade Banská Bystrica vporovnaní sostatnými centrami vysokoškolského štúdia na Slovensku príde ojednu zkonkurenčných výhod, uzavrel
Podľa banskobystrického primátora Jána Králika mesto na vykrytie zliav v MHD pre obyvateľov iných miest a obcí ani pre vysokoškolákov nemá prostriedky. Z daní obyvateľov tohto mesta? To by mohli byť sumy nie okolo 50 miliónov, ale možno 200 miliónov, povedal pre agentúru SITA Králik. Dodal, že problém je dôsledkom chybnej fiškálnej decentralizácie. Vláda v koeficientoch pre mestá nedomyslela, že poskytujú služby aj pre obyvateľov okolitých dedín. Tým zvýšili koeficient príjmu daní a mestám znížili a z toho máme uhrádzať aj dotáciu pre tých, ktorí prichádzajú z okolia. To by sme skutočne nedokázali vyfinancovať, povedal primátor.
Prevádzkovateľ MHD v Banskej Bystrici by mal podľa podmienok mesta okrem iného poskytovať 50-percentnú zľavu pre cestujúcich od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a odborných učilíšť, zľavy sa však budú týkať výhradne občanov s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice. Po splnení všetkých podmienok, zachovaní ceny cestovného na súčasných 13 korunách a cestovného poriadku na úrovni minulého roka bude mať dopravca nárok na priamu dotáciu 18 miliónov korún a ďalších vyše 34 miliónov vo forme bezplatného prenájmu mestských vozidiel a trolejového vedenia.
SITA
Streda 16.Február 2005 16:40 , zdroj:
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/vedenieumbpozaduje1108568400.phtml
Podmienky na udelenie dotácie prevádzkovateľovi mestskej dopravy (MHD), ktoré prijalo na utorkovom zasadnutí banskobystrické mestské zastupiteľstvo (MsZ), sú podľa vedenia Univerzity Mateja Bela (UMB) vBanskej Bystrici kontraproduktívne, diskriminujúce apoškodzujúce záujmy univerzity, jej poslucháčov avkonečnom dôsledku aj záujmy mesta.
Nie je totiž medzi nimi zľava na cestovnom pre vysokoškolákov a aj 50-percentná zľava pre stredoškolákov sa týka len tých, ktorí majú trvalý pobyt v Banskej Bystrici. V civilizovaných krajinách predstavitelia samosprávy vychádzajú stredným avysokým školám vústrety, pretože si uvedomujú ich prínos pre rozvoj kultúrneho, spoločenského anajmä ekonomického života mesta, vyhlásil dnes pre médiá rektor UMB Milan Murgaš.
Ako dodal, zrušenie zliav na cestovnom vMHD pre viac ako 6 500 študentov denného štúdia UMB zvýši ich mesačné študijné náklady zhruba otisíc korún, pričom viac ako 5200 znich musí kalkulovať aj scestovným zmiesta trvalého bydliska asnákladmi za ubytovanie. Služby MHD v Banskej Bystrici využívajú vysokoškoláci UMB aj Akadémie umení. Z okolo 10 000 študentov banskobystrických stredných škôl a učilíšť pochádza zhruba tretina až polovica z okolitých i vzdialenejších obcí a miest. Vedenie UMB preto poslancov MsZ žiada, aby svoje rozhodnutie oneposkytovaní zliav vMHD pre študentov prehodnotili. Vopačnom prípade Banská Bystrica vporovnaní sostatnými centrami vysokoškolského štúdia na Slovensku príde ojednu zkonkurenčných výhod, uzavrel
Podľa banskobystrického primátora Jána Králika mesto na vykrytie zliav v MHD pre obyvateľov iných miest a obcí ani pre vysokoškolákov nemá prostriedky. Z daní obyvateľov tohto mesta? To by mohli byť sumy nie okolo 50 miliónov, ale možno 200 miliónov, povedal pre agentúru SITA Králik. Dodal, že problém je dôsledkom chybnej fiškálnej decentralizácie. Vláda v koeficientoch pre mestá nedomyslela, že poskytujú služby aj pre obyvateľov okolitých dedín. Tým zvýšili koeficient príjmu daní a mestám znížili a z toho máme uhrádzať aj dotáciu pre tých, ktorí prichádzajú z okolia. To by sme skutočne nedokázali vyfinancovať, povedal primátor.
Prevádzkovateľ MHD v Banskej Bystrici by mal podľa podmienok mesta okrem iného poskytovať 50-percentnú zľavu pre cestujúcich od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a odborných učilíšť, zľavy sa však budú týkať výhradne občanov s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice. Po splnení všetkých podmienok, zachovaní ceny cestovného na súčasných 13 korunách a cestovného poriadku na úrovni minulého roka bude mať dopravca nárok na priamu dotáciu 18 miliónov korún a ďalších vyše 34 miliónov vo forme bezplatného prenájmu mestských vozidiel a trolejového vedenia.
SITA
Streda 16.Február 2005 16:40 , zdroj:
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/vedenieumbpozaduje1108568400.phtml
Ali B.
Včera som si pozeral jedne moje zabudnuté poznámky a našiel som tam zaujímavú vec.
Na jeseň 1994 premával v BB nejaký nový voz. Videl som ho vždy iba cez víkend a vždy iba na linke 31 (vtedy Internátna - ŽSR). Nikdy som ho nevidel cez pracovný deň. Ale premával asi 2 - 3 mesiace - od polovici septembra do polovici decembra 1994. Bohužiaľ neviem o ňom vôbec nič. Pamätám si celkom určite, že mal bystrické ŠPZ. Bol celý biely, šofér vôbec nemal kabínku, iba akúsi stenu za chrbtom. Interiér bol do modra (nie som si istý), sedadlá mali niečo ako zamatový poťah, celkom pekný. Nad sedadlami mal priestor na batožinu, ale bol to celkom iste mestský autobus, mal trojo dverí. Potom sa akosi vytratil a celkom som naň zabudol. Nevie niekto čo to bol za voz, prípadne čo je s ním???