Petik: jednoznačne cestujúcich začala vyháňať "nová" tarifa - zavedenie čipových kariet. Nástup, nekúrenie, nepresnosť a riedkosť spojov to len umocnili...
Nemyslim si, ze pre cestujucich je dolezitejsi nastup vsetkymi dvermi nez vyska cestovneho.
Je to uz davno, ale nemam pocit ze by po zavedeni "usmerneneho" nastupu klesol pocet cestujucich. Za ubytok moze skor nevyhodne drahy tarif (neexistencia casovych listkov).
Ale ten nastup je kazdopadne otrava. Myslim ze by sa to mohlo riesit v dohode s mestom (samozrejme ak by bol zaujem zo strany mesta).
Mesto a CSAD by dohodli vysku pokuty.
CSAD by pokuty nevymahalo, ale pohladavku by postupilo (za 100% ceny) na nejaku mestsku spolocnost, ktora by to nasledne vymahala (napriklad aj s pokutami pre mestsku policiu). Ak ziskaju pravomocne sudne rozhodnutie, tak dnes uz nie je problem poslat exekutora. Toto by uz ale nebol problem CSAD, to by pokutu dostalo zaplatenu hned na zaciatku.
A pred zavedenim do praxe by sa to mohlo pokusne vyskusat na jednej linke, napr L22.
Netreba robit z ludi ciernych pasazierov. Samozrejme, najdu sa aj taki. Nech je ich 5%. (ich pocet sa da redukovat zvysenym vyskytom revizorov, co su ale dalsie naklady - preto medzi tymito udajmi treba najst nejaku rovnovahu. Napr v Ziline su revizori pomali v kazdom spoji, v PO na nich nenatrafite niekedy aj rok...) Som presvedceny, ze strata 5% platiacich cestujucich by bola v pripade zrusenia nastupu prednymi dverami vykompenzovana narastom cestujucich (hlavne kvoli dodrziavaniu cestovneho poriadku a rychlej vymene cestujucich na zastavkach)
Ludia zvladnu aj vysiu cenu, ale chcu mat istotu, ze do ciela svojej cesty pridu v rozumnom case a nacas. A hlavne ze sa vedia dostat do ciela svojej cesty (L24).
V Presove denne vyuziva sluzby DPMP v priemere viac ako 100tis. ludi (to niesu udaje vycucane z prsta, ale fakt) co je priblizne pocet obyvatelov mesta + okolitych dedin kam jazdi MHD. V BB MHD vyuziva denen 60-70tis. Pocet obyvatelov mesta je cez 80tis. Nemysliste si ze tam su znacne rezervy? Pocet ludi vyuzivajucich MHD je potrebe zvysovat a nie ich vyhanat! (co sa v BB objektivne deje, a co nieje zalezitost mesiaca dvoch, ale niekolkorocna...)
Nikdy som to nepopieral. Ide však o to, čí znížené náklady na spotrebu a iné prevádzkové náklady ( možno menej nasadených vozov atď) by boli adekvátne jednozanen preukázateľným únikom v tržbách.
Udaje DPMP:
"Priemerná spotreba litrov nafty na sto kilometrov bola v roku 1999 41,25, za prvý polrok 2003 sa znížila na 38,84 a v pláne na budúci rok sa uvažuje so znížením na 38,5."
V DPMP je pomer klbakov k solo busom 1:1. V BB je tento pomer (podla evidencneho stavu) priblizne 1:2 (opravte ak sa mylim) Preto ocakavam v BB nizsiu spotrebu. Zaujima ma o kolko...
To zariadenie nemam, ale do buducej zimnej sezony by mohlo byt. Pojdem sa popytat na detaily. Mozno z vasej strany budeme potrebovat 1 vozidlo na otestovanie. Ozvem sa.
Vaša stránka je veľmi dobrá, lebo sa na nej podieľajú ľudia, ktorí sú nadšení a zapálení pre vec... A kritici sa obracajú na zlú stranu, lebo si neuvodomujú fakt, že toto nie je oficialna stránka prepravcu. Problém so záškodníkmi už nemáte?
Nuz, do CR som zdupkal, lebo za 9700 Sk mesacne, ako moji kolegovia zo strednej, som nechcel pracovat. Odbornikom na zdravotnictvo ste ma nazvali vy, ja sa zan nepovazujem. A rozdiel medzi nami dvoma je ten, ze ja nie som ani primar, ani prednosta kliniky, ani riaditel nemocnice, aby som mal nejaku realnu sancu nieco ovplyvnit.
Nechcete sa do toho pustit? Myslim do toho vykurovania trolejbusov odpadnym teplom. Ja vam zozeniem konstrukciu samotneho zariadenia a vy sa pojdete vadit na Drazny urad. Co vy na to?
A mna by este zaujimala priemerna cena elektriny, ktoru plati DP za trolejbusy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kabaka