presne tak, myslím, že si trafil klinec po hlavičke. Snažil som sa toto isté nejako sformulovať do príspevku, ale zhodnotil som to ako stratený čas, lebo je pravdepodobné, že inca opäť odpíše niečo v duchu, že nemáme pravdu. ?
Fakt si neviem predstaviť, kto mladý by v dnešnej dobe (s D-čkovým vodičákom) išiel robiť vodiča MHD do BANSKEJ BYSTRICE, ak by žiadne mimoplatové výhody neexistovali... Je logické, že by sa zrejme obzeral po inom meste (napr. BA - akože v DPB aj zopár vodičov z BB už jazdí) - a možno aj inom štáte...
Prečo by mal zamestnávateľ odkázaný na dotácie (pochopíš už konečne, že prevádzka verejnej hromadnej dopravy je celosvetovo odkázaná na dotácie, že dotácia je legálny príjem a nie dôkaz zlého hospodárenia, alebo si v zajatí Miklošoidných teórií?) svojím zamestnancom kompenzovať čosi na peňažných príjmoch? Asi preto aby preňho pracovali, nie? Inak výška mzdy sa neriadi nadpriemernosťou a podpriemernosťou platu ale ponukou a dopytom na pracovnom trhu.
Dotacie zo SR je opravnena kontrolovat prislusna Sprava financnej kontroly. Hospodarenie zas FNM, mozno NKU. Regulacia cien je robena cez maximalne ceny, nie cez naklady. Mesto si kontrolu musi dohodnut zmluvne, zakonny narok nema.
už som to raz vysvetlil. Treba to brať ako nevyhnutné "náklady" - aj keď to podnik nič nestojí. Peňažný ekvivalent by bol pre podnik oveľa drahší variant.
Inca: Brezno nemá klasickú MHD. Má len prímestské linky, ktoré premávajú len po území mesta. Nenechaj sa pomýliť firmou DP Brezno, ktorá je súkromná a prevádzkuje jedinú linku.
Inca: Ja si nemyslím, že režijné výhody by boli prežitok socializmu a tiež si nemyslím, že ich zrušením podnik 'zázračne zbohatne'. Pokiaľ má človek bezplatnú možnosť sa voziť, tak sa vozí. Ale keď ju nebude mať, tak už bude veľmi premýšľať kam pôjde.
a koľko stojí ročná režíjka? Hádam okolo 1500 Sk (tento príjem si do svojho prepočtu nerátal). Všetky firmy, čo môžu sa snažia motivovať svojich zamestnancov aj mimoplatovo. A v podstate je to nevyhnutnosť. Neviem, koľko mladých ľudí by chcelo robiť na železnici, keby neexistovali režíjne výhody. A to ti nevadí, že napríklad hypermarkety predávajú svojim zamestnancom tovar za zlomkové ceny, alebo, že zamestnanci Mc Donalds sa stravujú v "mekáčoch" za polovicu... Nechcem byť ironický, ale možno by po prepočte vyšlo, že sa tým predražuje cena hamburgeru o 3 koruny... ?
No ved prave - kolko? Kto to vie?
Este raz. Treti raz raz. Stvrty raz:
Keby to bol do roka len milion je to milion ktory musi ktosi zaplatit, alebo lepsie povedane milion, ktory chyba v trzbach.
1. Pocet zamestnancov SAD BBDS je cosi cez 500 vratane zavodu v Brezne. By the way - vie prosim niekto ako je to s financovanim MHD v Brezne?
Ja by som nerad sklzol do debat kolko ludi chodi alebo nechodi zadarmo. Pokial viem tak rodinni prislusnici maju po zakupeni rocnej rezijky narok na cestovanie za 1/2 ceny ako ostatni.
Este raz - pripada mi hlupe zvyhodnovat vlastnych zamestnancov a pritom pytat dotacie.
Opäť - koľko zamestnancov z tých hypotetických 500 cestuje (a koľkokrát do roka) diaľkovými linkami??? Možno päť percent častejšie ako raz do roka (ale to sa už aj zamotávam do odhadov)...
číslo 500 som použil ako modelový príklad (ak by sme zarátali aj prímestských vodičov, resp. iných zamestnancov).
Nadčasy sú obmedzené. Žiadny zamestnávateľ nechce platiť príplatky za prácu nadčas.
Re #6075 Inca: nemiešaj teraz dohromady 2 veci: rast platov vs. rast produktivity práce - táto úmera môže fungovať v klasickom ziskovom podniku a nie v podniku verejných služieb. Ja som hovoril o raste platov ako kompenzácia za zrušené zľavy a nie ako odraz rastu PP...
Ja viem. Kym nie je striktne oddelene hospodarenie MHD a ostatnych casti SAD tak je to jedno. Rezijne vyhody sa tykaju rovnako zamestnancov vyuzivajucich dotovane primestske linky aj komercne dialkove linky. Nechcem sa stale ohanat matematikou ale zamestnanec cestujuci do BA zadarmo znamena znizenie trzieb o viac ako 1 Sk na kilometer.
Inca: 1. Ty si sa začal oháňať číslom 500
2. prečo do počtu voziacich sa počítaš aj samotných vodičov, keď tí majú vlastný zvoz a rozvoz?
3. A pokiaľ viem, tak už teraz by sa rodinní príslušníci nemali voziť celkom zadarmo.
Ja nehovorim ze tie cisla su presne, boli uvedene ako priklad. Mohol by som oponovat ze na zamestnanca ktory nema deti pripada zamestnanec ktory ma deti tri, na dieta ktore chodi do skoly cez ulicu pripada dieta co musi 3x prestupovat ale o to nejde. Otazka je preco by mal zamestnavatel ODKAZANY NA DOTACIE zamestnancom kompenzovat cosi na penaznych prijmoch. Alebo povedzme zamestnancom ano ale preco ich rodinnym prislusnikom. Ja netusim ake su priemerne platy v SAD - tvoja vyhrada by bola opodstatnena keby boli podpriemerne co si nemyslim. Skor sa mi zda, ze cely system zamestnaneckych vyhod v SAD aj ZSR je pozostatok socializmu ktory z nejakych mne neznamych dovodov preziva.
Majkl pisal, ze zvysenie platov o povedzme 2000 Sk by bolo do roka 12M Sk bez odvodov. Ma pravdu, lenze platy sa mozu dvihat pri zvyseni produktivity, zvyseni trzieb, znizeni nakladov, rozvoji dalsich liniek. Ak mi ide podnik o 10 k 5 tak by som sa skor zamyslel nad kvalitou vedenia a nie nad kvalitou vodica
uctovne doklady su len vyhovorka Kralika. A mozno mu vadi ze niekde lietaju miliony a jeho obchadzaju. Ziadny subjekt nedokladuje vsetky svoje peniaze, prijemnca dotacii by mal len dokladovat len pouzitie dotacie a ak to vyzaduje zmluva/predpis aj ekonomicky opravnene naklady.
Pozrel som si nový cenník MHD v Nitre, kde zaviedli evidenčný CL vo výške 2,- Sk pre dôchodcov nad 70 rokov a držiteľov preukazu ZŤP a ZŤP-S. Takéto evidenčné CL sú aj na železnici pre dôchodcov nad 70 rokov a predpokladám, že postupne prejdú aj do MHD. Takto sa spriehľadní počet osôb, ktoré využívajú zľavy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vševedko