Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes vodič 21tky si poplietol spoj (odchod 18:28 od Okresného úradu). Išiel k Mýtu (Partizánska cesta), ale tesne pred ním sa otočil a cez parkovisko sa vrátil nazad. Vraj sa to sem-tam stáva.
Zajtra, 31.7 budú z dôvodu asfaltovania Rudohorskej ulice linky 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 od 8:30 do 17:00 vedené po náhradných trasách. Trasa linky 20 zatiaľ zverejnená nebola:
https://www.banskabystrica.sk/aktuality/2025/102948/
Reakcia na: Medituja #56380:
Pokiaľ viem, tieto typy príspevkov sa dávajú bez DPH. Aj keď sa nakupujú busy, vždy sa udáva cena bez DPH.
Logiku to síce dáva, ale pokiaľ je to suma s DPH, tak bez nej je to na jeden trolejbus cca 570 000€ bez DPH. A keď si to porovnáme s Prešovom, ktorý trolejbusy TNS 12 kupoval pred 2 rokmi, tak tam bola cena za jeden niečo málo vyše 500 000€ bez DPH. Takže áno, dúfajme, že to budú kĺby, ale pochybujem, že by cena ostávala počas 2 rokov na rovnakej úrovni a kĺb by bol len o 70 000€ drahší ako kraťas, keď vždy sa cena o niečo navýši od prvotného predpokladu.
Reakcia na: SchvarcbiJ #56378:
Dáva to logiku. To by dokonca mali byť výlučne kĺbaky ešte aj s pomocným pohonom. Krátke v BB netreba, kĺbov je málo.
Reakcia na: slovak2018 #56377:
Tipujem, že aspoň 5 z nich budú kĺbové. Chcú kúpiť 7 a žiadajú 4,9 mil. €. To je 700000€/vozidlo. To by bola horibilná suma za jedno krátke vozidlo. A na nejednu linku by sa hodili vozidlá s vyššou kapacitou. Ale to je ešte chyba obstarávania trolejbusov z roku 2010, kedy boli kĺbové vozidlá v enormnej miere nahrádzané krátkymi.
Reakcia na: lapo127 #56376:
To už aj bolo vyhlásené ? Nemyslím si, aj tie tri, ktoré majú využívajú málo.
Budú medzi tými siedmi mi trolejbusmi aj kĺbové?
zastávka tulská sa inak dočastne presunula o pár metrov vyššie kvôli stavbe novej zastávky
Reakcia na: BB-Schuhu #56373:
Do časne. Bez dátumu. Bez náhrady. Lepšie to ani neslo. Po Bystricky.
Od pondelka 7.7.2025 bude dočasne zrušená zastávka Rudlovská cesta, podjazd (smer Námestie slobody).
zdroj: https://sadzv.sk/obmedzenia/od-7-7-2025-docasne-zrusena-zastavka-mhd-rudlovska-cesta/
Reakcia na: slovak2018 #56369:
No MHD ZV je samý SOR.
Reakcia na: slovak2018 #56370:
K 666cm by som ešte chcel dodať to, že za posledný mesiac čo som ňou išiel asi 6-7 krát, ani raz jej nefungovala zadná čítačka kariet a keď som ňou išiel naposledy, tak ešte okrem toho na prednej čítačke nefungoval displej. Ako cestujúci niesom moc nadšený keď nastúpim do preplnenej rannej 1ky a musím sa predierať cez celý voz len kvôli tomu aby som si kúpil lístok. Ale tak čítačky kariet sú téma sama o sebe...🙂
Reakcia na: Changes00 #56366:
No hento sú teda vraky na pohľadanie. Hlavne tie dvojdverové črepy. Ten posledný zázrak, tuším 967CI chodí naklonený na jednu stranu asi s drbnutým mechom. 032CN je v štádiu polrozpadu vo všetkých ohľadoch. 666CM má krivú podlahu o ktorú sa ľudia potkýnajú a asi problémy s chladením resp.izoláciou lebo od motora sála vzadu také teplo, že sa tam nedá vydržať. Črepy typu 153CA či 960CI čo z vás počas jazdy vytrasú dusu ani nespomínam. Samozrejme ani v jednom z týchto črepov a vlastne ani zvyšku ex zvolenských Citelisov nefunguje klíma. Vôbec by som sa nečudoval, keby sa nejaký v týchto kopcoch chytí kvôli technickému stavu horieť. Pri Citelise to nie je nič neobvyklé. Nie raz sa to stalo aj na menej náročnej linke v MHD ZV. Skôr si myslím,že nie je otázka či nejaký chytia plamene ale skôr kedy.
Reakcia na: draxter #56368:
To áno ale stačí sa pozrieť ako SADka nakupovala z EÚ peňazí nejeden bus a v ich flotile okrem Iveca nič nenájdeš. S Corexom majú nadštandardné vzťahy nielen pri bežnom nákupe, ale aj v súťažiach. Takže ak to vyhrá niekto iný tak zožeriem svoj klobúk 😆 U TB to bude zaujímavejšie. V tomto segmente sa tlačí okrem Turecka aj Čína. Pred nejakým časom sa o istú expanziu snažil aj ukrajinský Bogdan, no neviem aká je tam teraz situácia. Títo výrobcovia sa však hlásili takmer výhradne do väčších súťaží. Neviem, či pre nich bude nejakých 7 trolejbusov pre nejaký "zapadákov" kdesi v Ostblocku lákavá ponuka. Tu má Škoda v podstate monopolné postavenie ale tu môže, narozdiel od autobusov, nastať nejaké prekvapenie.
Reakcia na: slovak2018 #56365:
Bozankaya po úspechu v Prahe má aj referencie, a dopravcovia budú musieť vzhľadom na pôvod zdrojov financovania súťažiť. Nebude to môcť byť nákup podľa úvahy, ako boli posledné klbaky Uranway.
Reakcia na: Changes00 #56366:
Však ešte ani len súťaž na nové vozy neohlásili😂 ...
Reakcia na: slovak2018 #56365:
Aj vieme daky cca termín kedy by tie vozy mali doraziť? Citelisom už dávam posledné leto
Reakcia na: Takyclovek #56363:
Tiež mám rovnaký zdroj jedna pani povedala ale vraj SOR. Ono trolejbusovú karosériu si už u Škody inak ako SOR alebo Solaris ani nekúpiš, takže je to asi jasné. Šanca, že to vyhrá niekto iný než Škoda je prakticky nulová. Možno by sa o niečo mohla pokúsiť Bozankaya, ktorá sa snaží o expanziu v ČR. Čo sa týka autobusov, tak vzhľadom na vzťah SADky s Corexom sa ničoho iného ako Iveco prípadne SOR obávať nemusíme. U Iveca je skôr otázny model, či Streetway alebo Urbanway. A kedže SOR je lacnejší a Zvolen má s nimi dobré skúsenosti, tak vraj by mal prísť ten.
Reakcia na: Takyclovek #56363:
Podľa zdroja typu JVP to majú byť Sorky...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.