Pri smutnej príležitosti konca ČSA chcem pripomenúť, že tieto aerolinky zabezpečovali aj priame spojenie Banskej Bystrice, a boli to jediné aerolinky, ktoré k nám lietali na pravidelných linkách.
Letový poriadok v letnom období 1966 vyzeral takto:
ODLETY - pracovné dni:
6:20 Praha
6:30 Bratislava/Brno/Praha
8:20 Tatry (Poprad)
14:15 Praha
17:25 Brno/Praha
19:20 (len piatok) Košice
Letenka Banská Bystrica - Praha stála vtedy 177 Kčs jedným smerom (v prepočte na dnešné platy asi 200€; v prepočte na cenu masla asi 50€).
A keby sa chcel niekto pozastaviť nad tým, že píšem Banská Bystrica, a nie Sliač, tak to píšem správne. V letovom poriadku bolo ako letisko skutočne uvedené "Banská Bystrica", čo bolo podľa mňa obchodne rozhodne zmysluplnejšie, ako lety na konci existencie pravidelnej premávky, ktoré nelietali do Banskej Bystrice, ale na Sliač.
Nezdaril sa nejaký update softvéru pokladní na prímeste, alebo tomu len štandardne hrabe?
2x som dnes skúšal platiť QR kódom, v oboch busoch miesto toho vybehla len obrazovka "priložte kartu", hoci to vodič skúšal znova a znova zadávať.
Aj tak tie tabule vo Zvolene sú o ničom, kedže väčšina zastávok má zlý názov v databáze ako napr. "Môťová, čerp. stanica", ktorá však na vnútornej tabuli a aj v databáze je vypísaná ako "Zvolen, čerp. stanica" a o takých šialených názvoch ako "ZV, Zl.Potok p cint" už radšej ani nebudem hovoriť. Najprv by sa oplatilo urobiť poriadok v databáze. Ohľadom hlásenia, hlásenie je strašne potichu odkedy prišli nové palubáky, takže neviem, či je to vždy vinou vodiča. Kedysi 5-6 rokov dozadu sa hlásilo väčšinou iba v tbusoch, kde to vždy bolo veľmi dobre počuť, dokonca aj v 15Tr, v autobusoch som sa s tým stretával málokedy (ak vôbec) ak aj áno, tak to bolo strašne potichu. Niekedy v roku 2020 sa zmenila hlásateľka v MHD a s ňou tiež prišlo hlásenie aj do všetkých autobusov. Odvtedy aj v takých Karosách bolo vždy zrozumiteľné hlásenie, ktoré bolo dostatočne nahlas, samozrejme aj v iných typoch autobusov. No ale potom vymenili staré "Mijoly" za tie nové palubáky a odvtedy je s tou hlasitosťou problém, dokonca aj v trolejbusoch, kde celé roky s tým nebol problém a bolo to dostatočne nahlas...
Inak myslíte, že existuje nejaká možnosť ako občiansky ovplyvniť tak elementárnu vec, akože by niekto nalepil sieť liniek MHD do busov (hlavne nových Urbanway) a na zastávky ako je to inde na svete. Rovnako grafické zobrazovače zastávok BUSE vnútri vozidla čo nové Urbanway majú ale proste je tam logo SAD ZV. Veď to stačí zapnúť a nakódiť tam zastávky. Písal som im do kontaktného formulára ako občiansky postreh, ale nič z toho. Písal som na fb stránku SAD ZV, čo pridáva tie archívne fotky starých autobusov, admin mi odpísal, že on s tým nič nemá, on so SAD ZV nekomunikuje, iba pridáva fotky . Ja viem, že mesto Zvolen má vnútorné tabule v zmluvea BB nie, ale to fakt musí byť v zmluve takáto elementárna vec? O dosť by to pomohlo aj návštevnikom, keďže síce hlásenie zastávok funguje hoci je často ticho, (jeden vodič SAD ZV mi povedal, že to jeho kolegovia vodiči stišujú, ze hlásiče fungujú), tak neviem. Veď to nie je tak drahé nalepiť mapy (napr. tú čo je tu na imhd.sk) na zastávky a dať vnútorné transpatenty, kludne aj tie analógové červené čo sú v trolejbusoch ak to je problém. Neviem čo by sa s tým dalo robiť, veď to nie práca "nad rámec zmluvy" za ol milióna, za mna je to štandard Napísať občiansky podnet Dopravnej komisii MsZ?
Súhlasím s tebou, ja som sa inak včera rozprával s jedným kamarátom a jeden z dôvodov prečo veľmi nechodí MHD v BB je taký že sa nedá platiť kartou priamo vo vozidle, bez toho aby si niečo musel sťahovať do mobilu a podobne.
Áno, preferencia na semaforoch by veľmi pomohla a určite aj BUS - pruhy. Som zvedavý, ako to bude vyzerať pri nemocnici, keďže ho tam plánujú spraviť. A rovnako súhlasím s tým, že nabíjanie kariet u vodiča by mohlo byť zrušené, celkovo ten tarifný systém by nebolo zlé zlepšiť, napríklad zavedenie platby platobnou kartou.
Inak toto je moja taká obľúbená téma a dosť aj rozmýšľam nad tým ako obmedziť autá v meste a ak by sa dalo tak by som rád s tým niečo robil.
Ale ak aj chceme zrýchliť MHD, tak určite by tomu pomohla preferencia vozidiel MHD na semaforoch a počul som že vraj na jednej križovatke sa už aj s tým aj niečo plánuje.
Ešte čo sa týka toho nabíjania kárt u vodiča, tak si myslím že by sa to aj mohlo zrušiť, keďže sa karta dá už aj virtualizovať a dá sa nabíjať aj z domu.
Raz si jeden cestujúci nabíjal kartu u vodiča a skoro som nestihol prestup a tak si naozaj myslím že by sa to malo obmedziť, ja som si za posledné dva roky nenabíjal u vodiča kartu vôbec
Vodič v drvivej väčšine prípadov nevie a nemôže ovplyvniť meškanie. Ak autobus stojí v zápche, ktoré sa v Bystrici tvoria často, vodič za to nemôže a dopravnú situáciu neovplyvní. MHD môžu rovnako zdržovať semafory, v niektorých prípadoch aj počasie. Ak na zastávke nastupuje veľa cestujúcich, ktorí si potrebujú nabiť kartu a pod., tiež to spôsobí meškanie. Ja viem, že je to pre cestujúcich nepríjemné, ale nedá sa s tým veľa urobiť. V niektorých prípadoch sa jednoducho ísť načas nedá, bohužiaľ.
By ma zaujímalo kedy autobusy v Bystrici začnú chodiť načas. Výnimkou nie je to, že meškajú, ale to, že idú načas.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
slovak2018