Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: slovak2018 #55827:
STOPku nemusíš stláčať, ak zastávka kde vystupuješ nie je v CP vyznačená ako na znamenie. Vlastné pravidlá niektorých vodičov treba čím skôr otrepať o hlavu. Ja som už raz dokonca donútil, aby ma zaviezol späť o zastávku, keďže jeden vodič tvrdohlavo najprv trval na tom, že som mal zvoniť. Potom nakukol do CP, niekde volal a zrazu to šlo zákonne.
Reakcia na: PIT #55832:
Áno, práve na túto novinku od 2.4. odkazovalo slovo "ďalej" v mojej otázke. Chápem, že to nie je ľahké nastaviť. Ono ak má štiavnická Anča čakávať rýchliky meškajúce kvôli NADke, ľahko sa môže stať, že bude chodiť až v tých pôvodných časoch 😀

Súhlasím, že určite zavážilo aj faktické zneprípojovanie, ale veľký prínos vidím práve aj v zmene konceptu GVD - po dobe, keď sa do súťaže na bystrické rýchliky naháňal jazdný čas a umelo sa napísali kratučké pobyty v staniciach, majú dnes R8xx znovu rozumnejšie jazdné doby a dokonca zapracovanú vatu (papierovo dlhší pobyt v Šuranoch / Kozárovciach). Takže už to kazia skôr patálie ako dnes 844 s +80 v Novej Bani kvôli pokazenej mašine.
Reakcia na: Viko #55830:
Tak teraz od 02.04.2024 sa upravovali hromadne nadväznosti v Novej Bani na 242 a 244 a asi zo dve veci sa upravili aj na 231, ale ťažko sa to môže triafať, keď vlaky teraz každý rok minimálne raz podstatne zmenia polohy. Som zvedavý, či sa podarí spraviť letné spoje v Štiavnici, keď tam zase posunuli odchody vlakov skoro o štvrťhodinu skôr a natesno to už bolo minulý rok.

Pohronie toľko bez výluk nemešká asi preto, že sa vo všeobecnosti predlžujú cestovné a prestupné časy, resp. sa vo viacerých prípadoch v podstate zrušili prípoje a prípadné meškanie sa tak neprenáša, keďže sa nemá na čo.
V BB majú diaľkové vlaky prípoj na BR od Vrútok 52 min do Vrútok 24 min, od BA 49 min, do BA 19 min; na BA od Vrútok 1 h 6 min do Vrútok 1 h 8 min.
V ZV majú diaľkové vlaky prípoj na KE od Vrútok 1 h 31 min (na LC 39 min) do Vrútok 1 h 34 min (z LC 44 min), od BA 21 min, do BA 24 min; na KA od Vrútok 1 h 36 min do Vrútok 1 h 45 min, od KE 58 min do KE 1 h 4 min od BA 36 min do BA 35 min; na BS od Vrútok 1 h 56 min do Vrútok 7 min, od BA 46 min do BA 57 min, od KE 1 h 18 min (z LC 38 min) do KE 1 h 26 min (na LC 34 min).
Reakcia na: PIT #55825:
Vyborne, ďakujem. Je šanca, že sa nadväznosti k R8xx budú ďalej dopĺňať? Rozumiem, že keď začne NAD okolo Beňadika, tak zas na ne nebude spoľah, ale aktuálny GVD v bezvýlukovom stave je už na Pohroní slušne vyladený (miesto dlhoročných +30~40 zažívam odchýlky len v jednotkách minút 😀 ).
Reakcia na: slovak2018 #55827:
Odpovedal si si sám. Lístok je do zóny, nie do zastávky, teda vodičovi sa nemá ako zobrazovať kde vystupuješ.
Reakcia na: Matty23 #55826:
Aký nový systém v MHD?
Reakcia na: Žilinský Karosák #55821:
Neviem aký význam má to, čo píšeš. Najskôr by mali fungovať tabule vo vnútri, prípadne nejaké hlásenie zastávok-nie každý je miestny. Navyše, ak sa informácia o vystupovaní vodičovi zobrazuje a lístok si kupujem do zóny, neviem prečo by som mal stopku stláčať (dostatočné znamenie na zastavenie je snáď môj kúpený lístok)
Ten novy MHD systém už aj funguje?

Virtuálnu kartu som si už vytvoril.
Môžem ju používať?
Reakcia na: Viko #55824:
Tak to máš v princípe pravdu. Ja som len vysvetlil, kde problém vznikol a nahlásil som ho a má sa v krátkosti odstrániť.
Reakcia na: PIT #55820:
Rozumiem, ale ak vedia o chybe, mali ju opraviť 😃 Raz je schválený CP, tak majú povinnosť jazdiť podľa neho, nie si vymýšľať vlastné pravidlá.
Reakcia na: Viko #55819:
Na pokladni sa im to zobrazovať ani nemôže, keďže tarifa je zónová a lístok nie je viazaný na konkrétnu zastávku. (Odbavovák je síce spravený tak hlúpo že vodič tam musí zadávať konkrétnu zastávku, ale vydaný lístok už je do zóny.)

Myslím že konvenčné "zvonenie" kedy celý systém stál na tom že vodič počuje zvuk už dnes nie je bežné, väčšinou je akustický signál doplnený nejakou kontrolkou a vodič sa primárne riadi ňou. Takže kľudne stlač stopku hneď po odchode zo zastávky. Neviem ako v BBSK, ale v drvivej väčšine systémov ktoré som zažil to tak robia skoro všetci.
Reakcia na: Viko #55819:
Zastávka má znamenie musí byť vyznačená v CP i na zastávke samotnej. Tu asi zjavne ODS porušuje normu.
Reakcia na: Viko #55819:
A dobre že to neukazuje, načo sú potom tie stopky... potom sa len ľudia spoliehajú na to, že zastaví... Nech len pekne zvonia👍
Reakcia na: Viko #55818:
Organizátor IDS BBSK nesprávne preklopil pôvodný CP linky 602409 do CP linky 060669 a v poznámke o čakaní zmizol text limitujúci čakanie na najviac 2 min...
Jej, a ešte jedna vec, ku ktorej neviem riešenie.
Zastávky sú po novom na znamenie. Ak idem niekam prvýkrát, ako zistím, kedy zvoniť? Funguje západný spôsob, že hneď pri odchode z predošlej zastávky?
(Minule som išiel na zastávku mimo obce, vodič si to valil, zazvonil som vidiac stĺpik v diaľke pred nami, takže šofér dobrzdil až za zastávkou a následne ma spéroval. Už sa im neukazuje na pokladniach, keď do zastávky majú predané lístky?)
Reakcia na: 810zssk #55815:
Podľa toho v čom. Lístky sa už predávajú vo väčšej miere. Displej som nevidel svietiť ani jeden.
Ostatné SADizmy tiež pretrvávajú...

Čerstvá situácia z dneška: 669/10, podľa CP má čakať v ZC žst na rýchlik bez časového limitu. Kvôli levickej výluke sa zľahka meškalo, tak som chcel volať. Na CP je ale SAD ZV "prevádzka IDS BBSK", čiže správny dispečing treba trafiť empiricky a následne aj tak nedvihnú 😀 Vlak prišiel +6 oproti odchodu sadky, autobusu nikde, tak som to hlásil na dispečing.
Vodič vraj päť minút čakal a potom odišiel, aby neomeškal ďalší spoj v turnuse... Ešteže sa tie nadväznosti vymýšľajú, keď potom nefungujú 😀
Reakcia na: 810zssk #55815:
Zmenilo sa asi len jedno - v niektorých autobusoch (neviem potvrdiť, či už vo všetkých) boli doinštalované stabilizátory napätia, čo prispelo k lepšej funkčnosti tlačiarní a v niektorých autobusoch, kde sa jazdilo zadarmo, sa už platí (hoci sú časté problémy, spomalenia, výpadky a pod.). Stále však stretávam spoje, kde sa cestuje zadarmo, no subjektívne sa mi zdá, že je ich už o niečo menej. V ostatných oblastiach nevidieť žiadne známky zlepšenia.
Reakcia na: 810zssk #55815:
Úplne rovnaké. Tabule nefungujú naďalej, odbavovacie zariadenia naďalej robia problémy, spoje meškajú. Z môjho pohľadu sa nepohlo nič, zachovaný status quo. A organizátor sa naďalej tvári, že neexistuje. Straty musia byť obrovské a rieši sa to na úrovni, akoby pod Urpínom mali ložiská ropy....
Bádať aspoň čiastkové zlepšenie na regiobusoch, či je to aj po troch mesiacoch stále úplne rovnaké?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.