Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ono by hlavne vôbec neuškodilo keby sa toto delenie okružných liniek na dva samostatné smery skončilo a celé to bolo jeden spoj od začiatku do konca. A potom ten skrátený spoj môže končiť kdekoľvek to je práve vhodné a ani sa nemusia vymýšlať "tarifné výnimky". Možno pred 200 rokmi to bolo kvôli IT systémom nutné deliť, ale dnes už rozhodne nie je.
Reakcia na: S499.1023 #54700:
🙂 aspoň vidno, že mesto je v tomto ticho ako voš pod chrastou a necháva to zase len na dopravcu
Reakcia na: Jeffko #54698:
Óóó, pán Čellár z Bystricovín napísal pánu Čellárovi zo SAD ZV a ten promptne zjednal nápravu?
Reakcia na: Jeffko #54698:
Som zvedavý, lebo "interné" opatrenie nezabezpeči, žeby sa dalo nastúpiť pri Bille a odviezť na Rudohorsku, čo by tiež mohol niekto využiť na návštevu a 2dl vínka...asi až od 23.2.
Reakcia na: 810zssk #54694:
Vodič porušil len to, že nechcel zastať na zastávke čo nie je na znamenie a potom zastavil mimo zastávky. Žiaľ scenár na "konečnej" je mimo neho. Hoci ľudský neverím, žeby nevedel ako to je a aj kolegovia zjavne vedia čo bola firmu, on ozaj ten CP nerobil a skončil tam, kde mal.

Tu je absurdné to, že ten spoj je aj rozvoz/zvoz, tak či tak musí ísť celé sídlisko a MsU to doteraz nevyriešil inak než dementných tarifnym oznamom.
Reakcia na: on-line #54691:
Nerozumiem obviňovaniu vodiča. Ten predsa jazdí podľa CP, nezostavuje ho. Maslo na hlave má samozrejme konštruktér CP, ktorý tam mal príslušné spoje doplniť (aspoň po Tatranskú, ale ja nevidím dôvod aby nebrali ľudí až po SADku).

Sťažnosti na to že zlý zlý vodič sa pokúšal krátiť meškanie (pravdepodobne tým že sa nešuchtal ako je vodičom SAD ZV vlastné) radšej ani nekomentujem...
Reakcia na: on-line #54691:
Zaujímavé je, že tentoraz zrazu nie je potrebné hovoriť o neschopnom primátorovi, kindermanažmente a pod...

Problémom nie je samotná virtuálna konečná použitá z prevádzkových dôvodov pri konštrukcii CP. Celý problém spočíva v tom, že v CP skutočne v tých prípadoch nie sú uvedené spoje medzi Bánošom cez Tatranskú po Rudohorskú, dolnú, a preto ten vodič konal de jure správne, keď cestujúcich vyložil na oficiálnej konečnej zastávke, keďže žiadne pokračujúce spoje v CP nie sú a niet tak na akých ani uplatniť to tarifné opatrenie o platnosti lístkov na nasledujúcom spoji až po zastávku Rudohorská, dolná. O tom, že je to nezmysel, je roky jasnému každému s výnimkou MsÚ a SAD ZV.

Lenže to je tak, keď MsÚ nie je schopný za 15 rokov upratať ani tých pár liniek MHD, ale primátor vypisuje listy kraju. Pritom stačí tak málo, doplniť spoje pre dokončenie rozvozu cestujúcich (čo ak väčšina prípadov spojov tak býva bežne roky realizovaná, náklady i tak vznikajú, keďže sa vozidlo aj tak reálne nemá kde otočiť a musí prejsť dookola cez sídlisko) - hlavne že sa niekto strašne potreboval realizovať poznámkou o tarifnom opatrení, akurát samozrejme ako všetko z dielne SAD ZV nedomyslel ani toto...

Keby sa silou mocou chcelo spoje ukončovať pred prejdením cez Tatranskú a Rudohorskú, tak by sa konečná zastávka Starohorská, pod Bánošom nahradila Starohorskou, otoč., kde by sa vozidlo otočilo a išlo rovno do garáže, avšak k čomu by to bolo, keď by tie spoje cestujúcich v podstate doviezli len na okraj sídliska...
Reakcia na: on-line #54691:
Divné, že tento odkaz nefunguje: https://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_20/pdf/Oznam_100512_1.pdf

čakal by som tam odpoveď na túto situáciu....
Reakcia na: 810zssk #54689:
Vďaka za príspevok. Aby ste videli, ako analytik naznačuje zanedbania a ignorovanie nariadení EÚ (a ďalšie zanedbania) potenciálne vedúce k problémom aj v ostatných župách, musíte si prečítať celý rozhovor. Spomína to v odpovediach na minimálne dve otázky. Nikde ale doterajšiu situáciu nepripodobňuje súčasnému stavu BBSK, to som v predošlom príspevku netvrdil.
Reakcia na: mi.v #54688:
Nemyslím že by niekde inde hrozil podobný stav, ani mi to z toho rozhovoru nevyplýva.

Dôležité pre kvalitné súťaže budú ale ochota a kompetencia robiť ich. Ak sa župa rozhodne to prihrať doterajšiemu dopravcovi (viď NSK), alebo to bude robiť úplne nekompetentným spôsobom (viď Mesto Trnava - súťažné podklady a najmä žiadosti o vysvetlenie sú úplná komédia), tak pravdepodobne skončí automaticky s doterajším dopravcom a podobne zlou zmluvou.

Istý problém je, že síce máme novú legislatívu podľa ktorej sa majú súťaže na dopravcu robiť civilizovaným spôsobom, ale realizujú ich do veľkej miery ľudia ktorí boli v niektorých prípadoch aj desaťročia zvyknutí robiť to balkánsky a niekedy je viditeľné že sa snažia tento Balkán udržať a len ho nejak napasovať na súčasnú legislatívu (to bol prípad napr. mesta Trnava).

SAD ZV sa našťastie svojou poslednou aktivitou postarala že BBSK spraví všetko preto aby tá súťaž bola naozaj otvorená a zmluvy nastavené prísne. Gratulujeme.

Keby sa niekto chcel inšpirovať, BIDka nedávno zverejnila nové štandardy IDS BK, ktoré by mali byť podkladom v súťaži na dopravcu v Bratislavskom kraji: https://www.bid.sk/download/B20200124T000000029.pdf - Okrem veľmi podrobného opisu ako má tá doprava vyzerať je od strany 109 stanovený aj rozsiahly zoznam sankcií za porušenie štandardov.
Dnešný článok – pohľad analytika z INEKO:
https://www.aktuality.sk/clanok/759622/lunter-ci-kotleba-kto-je-vinny-za-chaos-v-autobusovej-doprave-v-bb-kraji-rozhovor/
Páči sa mi, že neprisudzuje vinu zjednodušene nejakej jednej strane, ale ukazuje na viaceré problémy v celom systéme. Nemilo ma prekvapilo, že aj v niektorých ďalších krajoch môže byť situácia v tejto oblasti podobná.
Reakcia na: 810zssk #54683:
Môj field od competence je úplne niekde inde,len sledujem výdavky, ktoré závratné stúpli za niečo, čo práve miestni advokáti zvládali za iný tarif.
Reakcia na: kvorka #54685:
Doloz svoje tvrdenie nejakym podkladom.
Reakcia na: draxter #54681:
Dokonca tuším z eurofondov ich kúpil ktovie či to nepoužívanie by nemalo byť aj dôvodom na vrátenie dotácie v danej časti. Zjavne riadny hospodár.
Reakcia na: S499.1023 #54682:
Myslíš sa veeelmi hlboko, nie som advokát, ale určite veci mi neuchadzajú, lebo nie som vôbec miestne zaujatý. A napokon veci smerujú do cieľa, všetci vidime. To že ty si proti SadZV alebo hociktorej Sadke, mi je jasné zo všetkých príspevkov vo všetkých diskusiách. A toto červené sukno ti bráni vidieť veci reálne. A reálne vidím, koľko župa vyhodila oknom za zbytočné služby ale dopravu riesi po hlave.
Reakcia na: S499.1023 #54682:
Súdiac podľa Kvorkových opakovaných výrokov o "drahých blaváckych právnikoch" považujem za vysoko pravdepodobné to druhé 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.