Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Agent007 #53793:
Že by preto, že sa na tej relácii nedá zarobiť, pretože o ňu nie je záujem?
Reakcia na: 810zssk #53794:
Nikto netvrdi, ze SADZV jazdi na Hrochot z lasky k ludom, dotovanu dopravu sem neplet to je uplne ina kava, ja sa pytam, preco JanCura nevyplnil dieru na trhu na trase do Kosic, ale natlacil sa na trasu, kde uz bolo plno a zlikvidoval svoju konkurenciu cenami...
Reakcia na: henko151 #53795:
Pozri, výhodnosť sa obvykle posudzuje v nejakom kontexte, v tomto prípade v kontexte obmedzených zdrojov, nákladov a tržieb,...

V posledných rokoch som si všimol u veľkých (ex-SAD) dopravcov trend sústrediť sa viac na core-biznis - regionálnu dopravu a do istej miery aj na príležitosti v podobe zmluvnej dopravy a zájazdov a tak diaľková a medzinárodná doprava (v kontexte atraktívnejších príležitostí vyššie a situácii na trhu [Jančurova expanzia, vlaky zadarmo,...]) sa pre ne stala neatraktívna, tak sa jej vzdali (či už priamo - ukončením prevádzky alebo ako eurobus - ktorého linky vykonávajú subdodávatelia).
Pridám sa k diskusii, Regiojet išiel hore s cenami, redukoval aj spoje potichu. Nazačiatku 15min interval ráno NR-BA, teraz 30-60min, ceny išli hore. Avšak musím uznať že služby išli hore, avšak mne skôr príde iná vec divná, aj keď to možno do BB diskusie nepatrí.

Prečo Arriva postupne svoje linky "porušili" a následne to zobrali rôzni iní dopravcovia ako napr. Turancar si zobral BA-NR-TO, Švajdenbus BA-NR-ZM, dávnejšie NR-ZA SAD Slovakia (ktorá už 10 krát sa premenovala a netuším ako sa volá)? Na tejto anomálie mi príde najviac divné, že spoje ostali, aj vodiči iba prešli do druhej firmy ale Arriva sa toho chcela silou mocou zbaviť. Osobne vždy som radšej išiel Arrivou do BA ako so Švajdenbusom, lebo pri Arrive som mal v posledných rokoch istotu že pôjde vcelku moderný MAN. Teraz avšak Švajdenbus sa snaží so všeliakymi starými MANmi RH403.Uznávam že Turancar nakúpil nové Setry. Ale príde mi divné že Arriva zrušila linky a iný dopravcovia si ich prevzali. Veď keby boli stratové, tak by po nich ani pes neštekol, ale zjavne záujem o ne bol aj od malých dopravcov.

Osobne do BA cestujem už iba Regiojetom alebo Turancarom, prípadne vlakom zadarmo. Do BB chodím výlučne Regiojetom, kedže Turancar je drahý na to že ide cez všetky možné konce sveta.

Ale môj skromný názor je že pokiaľ BA-BB je taká super linka (Čo podľa mňa minimálne BA-NR je), tak je otázka času kedy expanduje sem Flixbus. Lebo táto linka má veľkú výhodu v tom, že vlak je momentálne pomalší ako bus.
Reakcia na: Agent007 #53793:
Lebo podnikanie sa - a je to uvedene aj v zakone - vykonava za ucelom dosahovania zisku. Prave na obsluhu relacii kde komercna doprava nie je uzivitelna existuju vykony vo verejnom zaujme, kedy si verejna sprava u podnikatela tu dopravu objedna, cim mu da tu skutocnu ceresnicku na torte: prijem bez ohladu na zaujem cestujucich.

Ktorykolvek dopravca ti milerad pojde jazdit linku BB-Revuca-KE namiesto BB-BA ak si to prislusne samospravy objednaju.

Idea ze zly Jancura tu jazdi superlukrativnu linku do Bratislavy zatial co SAD ZV jazdi do Hrochote lebo lubi obyvatelov BBSK je uplne mimo.
Reakcia na: petik #53791:
"ktore predtym asi nikto nevidel."
pred ich prichodom asi bolo malo spojov na tej trase, ze? Preco si nevybrali napriklad linku B.Bystrica-Revuca-Kosice, kde uz dnes premava posledny priamy spoj a okrem neho nemas sancu sa do tych miest dopravit pomocou VHD? Vybrali si hrozienko z kolaca a este podnakladovymi cenami z neho vytlacili ine firmy...
Reakcia na: petik #53791:
Neviem, či je linka BA - BB vyzobávaním čerešičiek. Povráva sa, že sa na nej RJ-tu nedarí a zvažuje ako so cťou úsek NR - BB opustiť (zatiaľ však niet koho z neúspechu obviniť, keďže je tam sám). Je to však JPP, negarantujem pravdivosť tejto verzie.

Dotovaná doprava, kde jazdí dopravca bez rizika, vplyvom novej legislatívy postupne zaniká, proces by mal skončiť do štyroch rokov.
Reakcia na: 810zssk #53790:
PIT ma pravdu s tym, ze Jancura sa chova predatorsky a potom sa stazuje, ked sa predatorsky chova aj niekto iny.
Inak vsak suhlasim so Samom. Ktokolvek iny si mohol otvorit linku BB-BA v pravidelnych intervaloch, ale nikto to nespravil. Ked to spravi Jancura, tak je to zrazu vyzobavanie ceresniciek, ktore predtym asi nikto nevidel.
Skutocne ceresnicky su dotovana doprava, kde jazdi dopravca prakticky bez rizika, ako spravne poukazuje Samo.
Reakcia na: PIT #53789:
Ceresnicky na torte vyzobavaju SADky jazdiace primestsku dopravu s garantovanym ziskom, rozhodne nie Jancura alebo ktokolvek iny prevadzkujuci komercnu dopravu.
Reakcia na: Vladimír #53788:
Celé je to skrátka o tom, že Jančura je jeden obrovský demagóg, ktorý všetko, čo povie, hovorí tak, aby mu to marketingovo napomohlo prispieť k tomu, čo chce dosiahnuť. Ľudia fungujú tak jednoducho, že im stačí naťahať medové fúzy popod nos a už nie sú schopní vyhodnocovať realitu, v ktorej sa na druhú stranu nevedia (a veľmi možno ani nemajú prečo) riadne orientovať a zaujíma ich výsledok - rýchlo, pohodlne a lacno. Čo je za tým a akým spôsobom sa to na hrane robí, im je jedno. Aké sú dôsledky a či nekrachne systém ako celok, sa z pohľadu cestujúceho nezaujímajú/nemajú prečo zaujímať.

V každom prípade RJ s cenami a populistickým marketingom hýbe tak, aby najprv výrazne oklieštil konkurenciu a potom sa postupne vrátil na pôvodný stav - zásadným rozdielom je relatívne vyššia kvalita služby. Tragédiou však je, že si zásadne vyberá čerešničky na torte (prípadne funguje v iných podmienkach, ako boli tie, ktoré zodpovedali stavu, oproti ktorému sa porovnaáva, ako napr. pri doprave na trati 133 BA - KN) a systém verejnej dopravy ako celok tým takisto do určitej miery dosť deformuje.
Na druhú stranu akonáhle s rovnakou taktikou mu začne konkurovať obdobný hráč na trhu (napr. Flixbus), ihneď začne nariekať na všetky strany a vyhrážať sa súdmi a kadečím, pritom kým to robí on, tak to vychvaľuje do nebies.

Pekným príkladom jeho činnosti bola aj železničná linka Praha - Vrútky - BB - Zvolen, ktorá krásne ukázala, ako ďaleko bola realita od rozprávania jeho, či ich hovorcu, kedy trepali nezmysly jedna radosť a dokonca ešte aj keď dostali lepšiu polohu pre svoj vlak s kratšou dobou jazdy a s umožnením prestupov k ich vlaku, ktoré pred tým nemali, ale sľubovali a nikdy nezaviedli, tak nadávali, ako im ubližujú - no skrátka preto, že veľké oči mimo reality, kedy si myslel, že sa celý svet z neho po*.
Reakcia na: 810zssk #53785:
S celým textom Tvojho príspevku sa názorovo zhodujem. Teóriu fungovania trhu si opísal dobre.

Rozdielnosť našich pohľadov na vec spočíva v tom, že podľa môjho názoru RJ podľa Tebou opísanej teórie nefunguje. Pre jeho model správania nenachádzam podobné príklady ani v komerčnej doprave ani v žiadnych iných komerčných službách, o ktorých mám prehľad (vrátane toho Tesca, ktoré sa správa úplne inak ako RJ).
V 21-tke 14:10 od polikliniky (smer mesto) vodič v zácviku.
Reakcia na: Vladimír #53784:
Asi mame prilis odlisny pohlad na vec. Ja dopravu nevnimam ako ziadnu specialnu sluzbu, takze rovnako ako mi pride prirodzene ze Tesco obcas meni ceny bez toho aby mi to nejak zvlast oznamovalo, tak mi pride ako prirodzene aj to ze dopravca obcas meni ceny. Samozrejme dotovane linky su ina vec, lebo tam je to politicka otazka a otazka verejneho zaujmu. Pri komercnej doprave toto ale neplati.

Skor by mi prislo zvlastne keby dopravca krical do sveta "aha, zdrazeli sme".
Reakcia na: 810zssk #53783:
Ale ale no... 🙂 Zvýšiť cenu dvakrát v priebehu roka nie je práve typickým príkladom prirodzeného vývoja ceny. A nehovoriac o vyhnutí sa akémukoľvek oznamovaniu vopred. Áno, viem, že to na komerčnej linke nemusia, je to vecou ich stratégie (aj komunikačnej).

Úprimne, bez akejkoľvek zlomyseľnosti, ma fascinuje, že je vôbec možné vybudovať si až taký imidž, že cestujúci pokojne akceptujú aj zmenu cenníka v priebehu dňa, z hodiny na hodinu. Akéhokoľvek iného dopravcu by za toto ľudia zožrali, médiá roztrhali. Ale tu sú všetci v pohode.
Reakcia na: Vladimír #53780:
Tak vzhladom na to ze to trvalo vyse roka by som nehovoril o casovo limitovanej akcii. Proste nejaku dobu mali taky cennik, teraz maju iny. Aj SAD Nitra mala pred 20 rokmi (predpokladam) ine ceny a tiez to nepropagovali ako docasnu akciu 🙂

To ci pojdu ceny dalej hore bude zavisiet od dopytu (a tiez od ponuky, ci pribudne nejaka pouzitelna konkurencia).
Reakcia na: Vladimír #53781:
Pravda, teraz som to skusal a clovek naozaj musi byt prihlaseny. To je trosku chyba RJ ze zakaznikov na tejto linke od zaciatku neucili ze ceny su vtedy nizsie (kedze dlho mali jednotny cennik, na rozdiel od inych ich liniek), takze miestni mozno nie su zvyknuti to pozerat tak.
Reakcia na: 810zssk #53777:
Ja nie, a to som si naklikal spoje aj niekoľko dní dopredu. Nie si registrovaný zákazník, ktorý má nárok na nejaké znížené ceny?
Reakcia na: 810zssk #53776:
Áno, to všetko je pravda. Lenže na začiatku prevádzky nikde RJ svoje podnákladové ceny neprezentoval ako uvádzacie či dočasné. Atmosféru navodil tak, že tieto ceny sú normálne a ostatní dopravcovia predražení. A to je ten princíp, ktorý človeka hnevá.

Nie tak dávno po celej Nitre bilbardy na lístky do Bratislavy za 2 eurá. Ani slovo o tom, že ponuka je obmedzená, dočasná...

Potom bilboardy zmizli, tlačové správy zmĺkli. Len zrazu potichu bez jediného oznamu lístok už za 3 €. Potom po nejakom čase za 3,70 €. Teraz s prekvapením pozerám na rezervačný systém, že niektoré spoje už za 4 €. A keďže ekonomika (ani žltého pána) nepustí, je jasné, že ceny pôjdu hore ďalej.
Reakcia na: BB-Schuhu #53771:
Bystrica má novú kultúrnu pamiatku - železničnú stanicu
https://mybystrica.sme.sk/c/20876760/bystrica-ma-novu-kulturnu-pamiatku-zeleznicnu-stanicu.html

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.