Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #53100:
Nech sa páči, tu je :
https://www.bbsk.sk/%c3%9arad/Oddelenia%c3%9araduBBSK/Oddelenieinvest%c3%adci%c3%adaverejn%c3%a9hoobstar%c3%a1vania/Centr%c3%a1lnyregisterzml%c3%bav,objedn%c3%a1vokafakt%c3%bar.aspx?id=385116#dnn_ctr2168_ModuleContent

No môj názor je takýto:

a) Absolútne o ničom ... Kalkuláciu má v prvom rade mať spravenú objednávateľ aby v kombináciu s celkovou cenou výkonu a koľko km na ktorej linke a akým autobusom sa ubehne vedel stanoviť akú veľkú položku bude v rozpočte potrebné vyčleniť.

b) Suma 0,77 €/km je zafixovaná na roky 2017 a 2018, avšak dodatok je do konca roka 2013. O čom je taký dodatok, ktorý daruje predĺženie zmluvy do roku 2023 avšak garantuje výhodnú cenu iba tento a budúci rok? A ešte som zvedavý, že ako sa retrospektívne uplatní vrátenie preplatku.
Ďalšia vec, ktorá ma napadla je, že darmo je zafixované, že koľko BBSK zaplatí dotáciu, keďže dotácia je iba položka podľa ktorej sa stanoví aký mesačný paušál sa vyplatí SAD Zvolen. Po uzavretí mesiaca a bilancií tržieb sa od celkových nákladov na 1 kilometer (+ primeraný zisk samozrejme) odpočíta paušálna úhrada plus tržby a buď je preplatok alebo nedoplatok. Čo potom? Dodatok vôbec neošetruje položku DOPLATOK! A tú môže SAD Zvolen smelo vymáhať. No keďže v pôvodne zmluve stojí, že v prípade, že BBSK neuhradí doplatok, tak dopravca v záujme zachovania rozsahu služieb je oprávnený si vziať úver u banky, ktorý potom musí dopravcovi ako položku v ekonomických oprávnených nákladoch kraj preplatiť! Čiže nie je zafixovaná celková cena výkonu, ktorá mala byť medziročne upravená o infláciu jednotlivých položiek na vstupoch a medziročný rast miezd. Čiže strelím ak bude cena výkonu rásť a dotácia ostane 0,77 €/km aby sa vedenie chválilo s nízkou dotáciou na km aj neskôr, tak potom čo s doplatkom, ktorý bude na 1 km rásť a rásť?!
Ďalej len ignorant dokáže poskytovať rovnakú dotáciu na všetky spoje, keď sú na nich vypravované rôzne vozidlá? Ako môže byť cena za vypravené 12 m a 10 m vozidlo rovnaká? Tie náklady na 1 km sa líšia o pár centov na km. Poviete si, že to je nič, ale ročne sa to napočítava na nemalú sumu. Bohužiaľ koľko bude celková cena výkonu, by si kraj vedel stanoviť vtedy, keby ako objednávateľ zostavoval CP a určoval, ktorú linku budú aké vozidlá obsluhovať. Predbežnú kalkuláciu by si kraj vedel spraviť tak, aby paušál dosahoval 70-80% celkových nákladov v danom mesiaci a 20-30% zvyšok by doplatil ale len do výšky dorovnania celkových nákladov. Vedel by si tak urobiť prognózu, že koľko bude zhruba potrebovať aj s uvažovaním, že tržby medziročne klesajú o nejaké percentá.
Ďalej ak nebude BBSK chcieť toľko platiť, tak možnosti sú tri : buď okrešú výkony, čo by položilo obslužnosť v najslabších okresoch ako V. Krtíš, Krupina, B. Štiavnica, Revúca a Rimavská Sobota. Druhá možnosť je dvihnúť cestovné aby sa to vykrilo. A tretia je držať hubu a doplatiť to ...

c) SADka môže veselo nakupovať čo chce a za koľko a na záver ak nevyhrajú súťaž v 2022-23, tak im BBSK musí všetko do čoho "investovali" pre plnenie zmluvy o výkone vo verejnom záujem preplatiť.

d) Sprístupnenie online údajov z autobusov je to, čo iné kraje už nejaký ten rok majú. Ak si všimnete, tak nikde tam nie je uvedený dátum alebo lehotu (60, 90 alebo 120 dní), že do kedy je SADka povinná tieto informácie nám sprístupniť. A ani tam nie je napísané, že aká sankcia im hrozí ak to nesplnia! Absolútne bezzubé.
Reakcia na: peste.noire #53099:
daj link, nevidel som, ale rád pozriem. Podľa medializovaných info je to však pamflet.
Naruším Vám diskusiu o t-busoch otázkou : Videli ste dodatok BBSK so SAD Zvolen? Ak áno, tak ako ho hodnotíte?
Reakcia na: Dispecer #53097:
Iste. Však ja si tiež nemyslím, že u DPMBB by tie vozy už dávno neprešli homologizáciou ak by tam nebol nejaký "externý problém", napr. chýbajúca homologizácia u našich susedov.
Reakcia na: BB-Schuhu #53089:
Podľa JPP info brniansko-pražský TNB 12 ešte stále nemá dokončenú homologizáciu (vraj má byť dokončená práve v Prahe), preto predpokladám, že v BB čakajú len na to.
Reakcia na: Petik #53087:
To je konkrétne ten brniansky, čo som spomínal. 😉
Reakcia na: BB-Schuhu #53093:
V Prahe nejde o nič viac, než o odrbávanie politikov, ktorí nechcú o trolejbusoch v stovežatej počuť.
Od nedele 15.10.2017 začína premávať nová diaľková linka SAD Zvolen č. 611507 po trase Zvolen - Banská Bystrica - Čertovica / Donovaly - Vysoké Tatry - Stará Ľubovňa - Bardejovské Kúpele. Linka bude premávať denne. Odchod z Banskej Bystrice je o 6:25, návratový nedeľný spoj pôjde cez Donovaly, ostatné spoje premávajú cez Čertovicu. Linka je vďaka vhodnému načasovaniu veľmi dobre použiteľná pre turistiku do Nízkych Tatier, Vysokých Tatier aj iných regónov na severe Slovenska.

Cestovný poriadok novej linky je dostupný na nasledovnom odkaze:
http://web.sadzv.sk/old/pages/dal_zv_17/61150701_151017.htm
Reakcia na: Petik #53092:
Banská Bystrica: budú 2 baterkové trolejbusy

Praha: názov je možno daný aj podielom jazdy na trakciu/baterky. Kým v Banskej Bystrici sa počíta s jazdením pod trolejom na väčšine úseku a jazde na baterky len na menšinových okrajových častiach mimo vedenia, v Prahe naopak ide o vozidlo jazdiace prevažne na baterky (pod trolejom len na úseku nevyhnutnom na potrebné dobíjanie). Zrejme bystrické a pražské vozidlo majú rozdielne batérie (aj čo do veľkosti a tým súvisiacej úpravy vozidla), no nevidel som ani jedno ani druhé vozidlo, takže toto neviem posúdiť.
Reakcia na: kvorka #53091:
Nemalo by byt tych bateriovych trolejbusov viacej? Zda sa mi, ze som v tejto suvislosti zachytil cislo 3.
Mimochodom v Prahe sa oficialne pretlaca nazov "Elektrobus s dynamickym dobijanim" ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53089:
Veru, #3201 stojí vo vozovni, ale ešte nevyšla von, takže Praha predbehla BB. Ktovie kedy vyjde #3201 z vozovne? A na akú linku? Môj tip predĺženie linky 2 do Rakytoviec.
Reakcia na: kvorka #53088:
Zo zastavky Kundratka do zastavky Kelerka, cca 1km.
Jedna sa o skusobnu trat, niekolko stlpov na trati su dokonca prenosne (stlp zaliaty vo velkom betonovom kvadre polozenom na chodnik).
Na trati su 3 natrolejovacie striesky (1 smerom dole a 2 smerom hore - jedna priamo na zastavke a jedna asi po 200 m skor na zaciatku trati). Ukoncenie - neviem ako to popisat, ale proste tie 2 troleje smeruju na stlp - viac viz odkaz nizsie.
Skusobne jazdy budu na linke 140, ale len v useku Palmovka - Letnany (metro). Nabijat sa bude tiez na konecnej Palmovka, tam sa okrem trolejbusov budu nabijat aj ciste elektrobusy, ktore budu po novom nasadene asi na linku 168.
Viac fotiek trate vcetne vystavby je tu: http://trolejbusyvpraze.net/trolejbus_trat_prosecka.htm

Co je zaujimave je, ze najprudsie stupanie je az za hornym koncom trate. Este asi 400 metrov. Logicke by teda bolo, keby bola ta trat este o 400 metrov dlhsia (inak je to uplna rovina). Ale zrejme chcu otestovat, ako to tie baterie zvladnu v strmom kopci.
Reakcia na: Petik #53087:
Super fotky a dik za info. Tak ste nás v Prahe predbehli. Naopak, v BB ani po roku stále nie je jasné kedy začnú baterkáče voziť cestujúcich, na akých linkách a pod.
Reakcia na: Petik #53087:
a odkiaľ kam vedie tá trolejbusová trať a ako je ukončená nevieš? ?
Reakcia na: Troll #52947:
V prazskych uliciach sa dnes objavil prvykrat po 45 rokoch trolejbus. Taky isty bateriovy trolejbus, ako ma kupit Bystrica.
Dnes skuska trate, v nedelu ma by trat oficialne otvorena, presne na vyrocie poslednej jazdy a dokonca sa ma zucastnit aj ten "uplne posledny trolejbus".

Pripajam par fotiek z mobilu. Je mozne, ze to budu uplne prve fotky na webe, pretoze miestny sotousi sa este dohadovali, ako sa votriet do trolejbusu a previezt sa:)
Reakcia na: kvorka #53085:
Nuž to je tak keď kamarát ŠtBabiš je zamestnaný súdnym sporom. Bola osudová chyba dať ministerstvo dopravy ANO. Keby sa tak nestalo, tak by minulý rok po úplatku, resp. protislužbe (ako napr. vylepovanie ksichtov jemu nepohodlných politikov okrem Babiša a iných z ANO + tel. číslami) nedostal ani bez súťaže tri páry rýchlikov Brno - Praha. Veľmi rýchlo by som mu tie rýchliky zrušil a dal to naspäť ČD alebo keď tak vypísal súťaž, keďže Jan-čurá-k najviac básni o súťaži, hlavne pokiaľ sa mu to hodí. Nech teda súťaži s FlixBus aj ? Štátneho dopravcu je ľahké opľúvať, pretože všetko čo je štátne je automaticky zlé a štát je zlý vlastník ako povedal ekonomický Mengele - Ivan Mikloš. Nie štát je zlý vlastník, zlí sú tí čo spravujú štát a jeho majetok a namiesto zveľaďovania a prosperity ho privádzajú účelovo do krachu a dávajú na predaj, aby sme to potom za 20 rokov až prídeme k rozumu skupovali za 5-10x tak drahšie naspäť, keď nám zapne, že doprava je strategické odvetvie národného hospodárstva. ?

Ešte potrvá pokým ľudia pochopia, že cestovanie nie je o lacnej káve, balenom "žrádle" a doternom personále, ktorý to má doslova príkazom, lebo po vlakoch chodia Jan-čurá-kom platení špiclovia, ktorí nahlasujú i to, keď sa steward neusmieva alebo jedná inak, resp. vlažne no profesionálne stále. Hentaká robota robenia poskoka a rozmaznávanie cestujúcich, to je pod ľudskú dôstojnosť a tiež pod úroveň železničnej dopravy. Takto si na seba špiclovia zarobia skrz to, že personálu sa strhávajú prémie a plus vulgárne výstupy Jan-čurá-ka v zmysle, že si "tu honí péro" alebo "ku*va co si myslíš, že jako děláš" a pod. výstupy ako z Farmy alebo Áno Šéfe, tak za to by som ho zfackal po tom nose, žeby sa mu aj Babiš smial.

Ale načo si ruky namáhať ... zhasne ŠtBabiš, k tomu ešte FlixBus a zhasne aj RegioJe(b)t. Inak ma pomerne znechutilo keď som sa dozvedel, že Jágr je tak sprostý, že podporuje Babiša, snáď je to blud.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.