Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pridal som par fotociek.

Vedeli ste, ze v Michalovskej MHD je na cipovu kartu zlava 15% (z 8 resp 4 Sk) a pri prestupe do 30 min sa plati len 1 Sk ???
www.sadmi.sk
Papyr: verim ze BB uz nebude v takej situacii ze sa nakupovali stare vraky. Pre pamatnikov su to vozy ako BCA 16-19 a 16-20. Ak by zajtra padla bomba a Danny by sa zobudil s pohladom na trolejbusovu trat v Sasovej, vtedy by bolo treba nove troliky. Inak nie. (Danny ak sa to stane, daj vediet :)) 🙂 )
Myslim ze na presovske naklady vplyvaju dve veci. Lepsia organizacia elektrickej a naftovej trakcie a ine ceny ako v Cechach. Tam je spotrebna dan na naftu nizsia a ceny elektriny mozu byt vyssie. Cize, elektricka trakcia moze byt aj lacnejsia ako pri nafte.

Okrem BBDS zverejnili hospodarenie aj v Ziline. Hned je vidno rozdiel v tarifnej politike. Pri rovnakych nakladoch je v Ziline strata 5 mil Sk. Jednoducho vypadla dotacia mesta (rocne 27 mil Sk). Niekto to musi zaplatit, inak budeme dalej nastupovat prednymi dverami.
No, teoreticky by ste mohli kupovat starsie trolejbusy z inych miest. Ale odkial? Vase napatie 750V sa zacalo pouzivat poprvykrat u vas v BB a maju ho len trolejbusove prevadzky v mestach, kde sa TR doprava zriadila neskorsie. Teda Zilina, Kosice, Usti nad Labem, Ceske Budejovice, Chomutov-Jirkov. Neviem, ci bude niekto ochotny predavat (aj ked, Kosice mozno ano, tie vypredavaju, co mozu).

K elektrickej trakcii... nechce sa mi to teraz hladat presne, ale myslim, ze v DP mesta Presova autobusy najazdia 2,9 a trolejbusy 2,2 miliona km rocne. Naklady na trakcny prud su pritom okolo 15 a na naftu 25 milionov Sk rocne. Usetrim vam klikanie, ked napisem 6,81 Sk za kilometer trolejbusom a 8,62 Sk za km autobusom.

Zaujimave je, ze na tom k-reporte sa vsade uvadzaju naklady na elektricku trakciu vyssie. Zeby na Slovensku bola o tolko lacnejsia elektrina? Alebo to mame v PO tak dobre vyriesene? Alebo "jazdime z kopca"?

LENZE: Ak chcete jazdit ekologicky a zaroven ekonomicky, tak pre TR dodrzte tieto podmienky:

- kratke intervaly (20 minut a kratsie)
- dlhe trasy, pokial mozno spajajuce velky obytny celok, centrum, stanicu a iny velky obytny celok
- interval v sedle sa nema velmi lisit od intervalu v spicke (dajme tomu, spicka 8 min., sedlo 10-12 min.), pretoze kazdy kus trolejbusu, ktory jazdi len v spicke, zozerie elektriku za taku vysoku cenu, akoby jazdil cely den,
- je vhodne mat trolejbusovy nocny spoj, pretoze jazdi prakticky zadarmo (jediny naklad = mzda vodica).
D3k0: velky predny trasparent, vzadu len cislo, vnutorny trasparent. Ako sa teraz dava na trolejbusy.

Papyr: proste stara skola 🙂

Petik: o nakup trolejbusov by som sa nebal. Ak po GO vydrzia 10 rokov, co by pri dobrej udrzbe mali (ide hlavne o brzdy a plechy), sucasny rozsah prevadzky nie je problem udrzat. Len treba konecne dokoncit GO zvysnych tykadlakov. V najblizsich rokoch treba nahradit Ikarusy a B732.

Pokles cestujucich nevidim tak tragicky. Je to trend, v Cechach su na tom ovela horsie.
Mna zaujali ine cisla. 62% nakladov pokryvaju trzby z cestovnych listkov, to je pekne cislo. Na jeden km pripada pat cestujucich, 1 km stoji 42 Sk. Kralik slubil ze za par rokov sa financa sitauacia mesta stabilizuje a bude na rozvoj. Len ho zvol a uvidis 🙂 🙂 🙂

Do uctovnictva sa dostanes len ako danovy kontrolor, ale neviem ci by si z toho ziskal aj naklady na trakcie, zalezi od analytiky a ta je danovakovi na ...
Asi teraz vyzeram ako nejaky nesvojpravny pomateny clovek, ale tento piatok asi uz fakt v BB budem, a tak si ten CP kupim sam. (ked nakoniec do BB ani tentokrat nepojdem a zas budem niekoho prosit, aby mi ho kupil, uz si budem pripadat smiesne aj sam pred sebou 🙂 )

Papyr: Perfektna mp3 (skoro jak "socialisticky Husak"). Za 12 sekund plynuleho hovoru sa nedozvies ale absolute nic 😃
Takze medzirocny pokles cestujucich 6%.
To je dokaz spravnej tarifnej politiky.
Cim menej ludi, tym mensia strata. Ziadny cestujuci = ziadna strata 🙂
Závod mestskej hromadnej dopravy (MHD) akciovej spoločnosti Slovenská autobusová doprava, Banskobystrická dopravná spoločnosť, vykázal počas prvých deviatich mesiacov tohto roku stratu 378 tisíc korún, keď celkové náklady predstavovali 150,5 milióna korún. "Zlepšenie hospodárenia očakávame už v októbri a koncoročný plánovaný zisk 500 tisíc korún sa pravdepodobne podarí dodržať," uviedol pre agentúru SITA riaditeľ odštepného závodu MHD Helmuth Bauer.
Najväčšiu časť tržieb, až 94 miliónov korún, zinkasoval podnik prostredníctvom priamych tržieb z predaja cestovných lístkov. Dotácia zo štátneho rozpočtu predstavovala 38 miliónov korún. Zostávajúcu časť výnosov tvorili vnútropodnikové a ostatné výnosy. "V uvedenom období sme zaznamenali celkový pokles tržieb takmer o 2,9 milióna korún, na konečných 150,1 milióna," dodal Bauer. Spoločnosť za prvých deväť mesiacov prepravila 17,7 milióna osôb, čo prestavuje medziročný pokles približne o 1 milión cestujúcich. Dopravné prostriedky najazdili 3,58 milióna kilometrov.
Závod MHD dosiahol vlani zisk vo výške 612 tisíc korún, čo v medziročnom porovnaní predstavovalo zlepšenie hospodárenia o 1,29 milióna. Minuloročné výnosy spoločnosti boli na úrovni takmer 207,17 milióna a celkové náklady dosiahli 206,55 milióna korún. Závod prefinancoval 72 percent celkových nákladov, dotácie tvorili 26 percent nákladov a výnosy z ostatných činností kryli zvyšné 2 percentá nákladov.
Papyr:
No myslim ze na K-reporte sa vacsinou neda nic dozvediet. Je to len pekna znoska fantazmagorii, kde sa zaujimava informacia vyskytuje velmi sporadicky.
Praktickejsie by asi bolo mat pristup k uctovnictvu DP 🙂
(Laska, pravda a elektricka trakce... 🙂 )

Inak... student nie som, ale prazsky hej:)

Re Kralik - na Slotu stale nema. Pamatny prejav z Kysuckeho Noveho Mesta len tak hocikto netromfne.

Majkl:
Trzby na kazdu linku osobitne su mi fuck, pretoze naklady podla liniek aj tak neodsleduju. Stacili by mi tie trakcie. Na tom by snad nemuselo byt nic tajne. Zaujimalo by ma porovnanie s Presovom, ak su tie Papyrove (?) cisla spravne.

Inak, co novi primatori? Slubuje este niekto tykadla do Sasovej alebo nastup vsetkymi dvermi?
Alebo zmienuju sa o MHD?

Re Trolejbusy - no mozno sa v Bystrici dozijeme ery kupovania trolejbusovych vrakov z inych miest, ako kedysi s busmi.:)
Keby vam nesiel link na Kralika, tak by malo ist aspon toto, stiahnite si subor 1.zip a premenujte na nieco.mp3 🙂
Tak toho Kralika mate na linku, je to sice len 12 sekund, ale stoji to za to 🙂

Petik: naklady na jednotlive trakcie su momentalne diskutovane na k-reporte (www.-k-report.cz -> Diskusni skupiny -> Tramvaje a metro -> Energeticka narocnost MHD.

Inak, Petik: ty si prazsky student?
Kami: tie transparenty, co su aj na trolejbusoch?
Chybicka se vloudila 🙂. Dve 952 maju inu znacku, nejdu zaradom ako som si myslel. Ich zaradenie do premavky sposobilo mensie zemetrasenie. Menili sa linky aj vodici na linkach.
Prvy vyradeny voz je BCA 1220. Ked ho vyradia oficialne, asi pojde rovno "pod noz". Som zvedavy, ci vyradia aj dalsie vozy, alebo to nechaju na nahodu - co sa skor pokazi.
961 uz maju tiez trasparenty EMtest.
BBDS sleduje tržby aj za každú linku osobitne, takže niečo by sa z toho dalo urobiť, ale by to asi nechceli poskytnúť verejnosti.

Vladimír: v pohode...
Petik: 15Tr sa uz uplne prestali vyrabat. Posledne sli do Blavy, este dokoncia opravu pre Blavu a finito. Este par rokov sa budu robit v BB len GO (ved je co robit) a kedze GO neboli robene naraz, obnova bude moct byt postupna. Pokial samozrejme nevstupi do toho mesto.
Neviem ci sa sleduju naklady a vynosy osobitne. Vynosy liniek nie su porovnatelne. Verejne dostupne su len statistiky osobokilometrov a podobne.
Joj, to sem cely ja. Samozrejme, ze ten prispevok nizsie som napisal ja a bol adresovany Majkovi. Nejaky som dopleteny
No, dnes som sa dozvedel, ze mozno v piatok budem v BB, takze nakoniec si ten CP mozno kupim sam.
Neslo by nahodou zistit naklady a vynosy MHD podla trakcii (autobus, trolejbus)?
Vladimír: najprv musia "otcovia mesta" chcieť, aby sa v BB vytvoril mestský dopravný podnik. V BBDS sú takémuto kroku učite pozitívne naklonení.

CP Ti môžem kúpiť aj ja, ale nebál by som sa, podľa mňa bude v predaji aj budúci rok.

Petik: To bola asi 1501 - celá biela, fakt je v otrasnom stave.
Obnova trolejbusov bude rozhodne veľmi zaujímavá (možno im spravia ešte 1 GO a pár ich nakúpia)...
Trocho mimo ale:
V nedelu vecer idem do Prahy. Chce sa niekto zviest? (Dievcata maju prednost:) )

Pripadne opacnym smerom uz zajtra (streda).
Kontakt na mna je tu: http://www.karak.borec.cz/kontakt.htm
Otazka do plena:
Kto by mi prosim mohol kupit CP BB? Bojim sa, ze kym sa v BB ukazem (cca december alebo januar), bude uz vypredany. Samozrejme, po osobnom prevzati cenu vyplatim.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.