Skúšal som si utvoriť predstavu o počte spojov idúcich cez AS a koľko sa dá vybrať na poplatkoch od dopravcov. Podľa údajov z cp.sk mi vyšlo zhruba niečo takéto (pri zvolenej medtodike, keďže sa CP stále menia).
Keďže však nepredpokladám, že by SAD ZV reálne niečo niekedy zaplatila za používanie AS (nehovoriac, že vlastní 51 % DPMBB, takže aj na dočasnej AS väčšinu poplatkov má pre seba), obdobne nepredpokladám, že by sa platilo za MHD na AS (keďže to isté, čo by mesto vybralo, by zaplatilo naspäť na dotácii), tak by sa potom dalo počítať LEN S PLATBAMI OD OSTATNÝCH DOPRAVCOV, pričom takisto netuším, aký je skutočný podiel toho, čo sa aj naozaj aj zaplatí. Nepočítal som s poplatkami za nepravidelnú dopravu a za zmeny v informačnom systéme AS v súvislosti s úpravami CP.
No a či mesto dokáže zaplatiť celú prevádzku novej super AS z cca 4,7 tis. eur mesačne (ak by ich od ostatných dopravcov podľa toho modelu aj vyzbierali) + prípadných nejakých výnosov z prenájmu priestorov, a to vrátane úveru na jej odkúpenie...
V decembri 2015 Nosko tvrdil "Ak bude dopravnú časť vlastniť mesto, ročné výnosy z prenájmu dopravných zariadení a plôch budú predstavovať takmer 200 tisíc eur. Splátka úveru predstavuje ročne 150 tisíc eur." - https://nasabystrica.sme.sk/c/8098051/mesto-banska-bystrica-odkupi-dopravnu-cast-buducej-autobusovej-stanice.html#ixzz4kXZEIsIf",
čo prepočítané na mesiace je: splátka úveru 12,5 tis. eur a výnosy 16,7 tis. eur, avšak bez SAD ZV mne vychádza príjem priemerne cca 4,7 tis. eur + nejaké ďalšie výnosy, ktoré by museli byť 12 tis. eur mesačne, čo je asi ďalšie sci-fi.
Čo si myslíte vy ostatní?
Pozn. Inak, keď dopravca prevádzkuje napr. medzinárodnú linku s jedným párom spojov s nácestnou zastávkou v BB, tak ho to za 30 dní výjde 59,70 € a ak by len takto zaplatil napr. na ďalších 9 zastávkach na linke, tak 600 € by ho vyšlo mesačne len za zastavovanie. To sa im vyplatí vôbec robiť takú dopravu? A ak niekto dostane nápad zvyšovať tieto poplatky, je otázne, či nejakí dopravcovia vôbec budú na našu AS aj jazdiť.
Keďže však nepredpokladám, že by SAD ZV reálne niečo niekedy zaplatila za používanie AS (nehovoriac, že vlastní 51 % DPMBB, takže aj na dočasnej AS väčšinu poplatkov má pre seba), obdobne nepredpokladám, že by sa platilo za MHD na AS (keďže to isté, čo by mesto vybralo, by zaplatilo naspäť na dotácii), tak by sa potom dalo počítať LEN S PLATBAMI OD OSTATNÝCH DOPRAVCOV, pričom takisto netuším, aký je skutočný podiel toho, čo sa aj naozaj aj zaplatí. Nepočítal som s poplatkami za nepravidelnú dopravu a za zmeny v informačnom systéme AS v súvislosti s úpravami CP.
No a či mesto dokáže zaplatiť celú prevádzku novej super AS z cca 4,7 tis. eur mesačne (ak by ich od ostatných dopravcov podľa toho modelu aj vyzbierali) + prípadných nejakých výnosov z prenájmu priestorov, a to vrátane úveru na jej odkúpenie...
V decembri 2015 Nosko tvrdil "Ak bude dopravnú časť vlastniť mesto, ročné výnosy z prenájmu dopravných zariadení a plôch budú predstavovať takmer 200 tisíc eur. Splátka úveru predstavuje ročne 150 tisíc eur." - https://nasabystrica.sme.sk/c/8098051/mesto-banska-bystrica-odkupi-dopravnu-cast-buducej-autobusovej-stanice.html#ixzz4kXZEIsIf",
čo prepočítané na mesiace je: splátka úveru 12,5 tis. eur a výnosy 16,7 tis. eur, avšak bez SAD ZV mne vychádza príjem priemerne cca 4,7 tis. eur + nejaké ďalšie výnosy, ktoré by museli byť 12 tis. eur mesačne, čo je asi ďalšie sci-fi.
Čo si myslíte vy ostatní?
Pozn. Inak, keď dopravca prevádzkuje napr. medzinárodnú linku s jedným párom spojov s nácestnou zastávkou v BB, tak ho to za 30 dní výjde 59,70 € a ak by len takto zaplatil napr. na ďalších 9 zastávkach na linke, tak 600 € by ho vyšlo mesačne len za zastavovanie. To sa im vyplatí vôbec robiť takú dopravu? A ak niekto dostane nápad zvyšovať tieto poplatky, je otázne, či nejakí dopravcovia vôbec budú na našu AS aj jazdiť.
draxter