Reakcia na: S499.1023 #52078:
úroveň myslenia a lá 1974 sa nedá u štátneho molocha, večne tunelovaného (tunelujúceho?) zmeniť zo dňa na deň - najmä keď vidíme, akú úroveň tu máme: ZV-BB elektrická lokomotíva len na R vlakoch, veselo sa tu premávajú bagetky a škatule pod drôtmi, čiže ešte sa za to platí pokuta že dízel pod drátmi, ale to súdruhom na Rožňavskej nevadí....lebo tam ani nedovidia (vlastne ani na špičku nosa). A práve preto nám treba takých ako RJ a LeoExpres, aby sa ukázalo, ako nekoncepčné to tu je a čo všetko môže fungovať, čo dosiaľ nefungovalo ?
810zssk
Dalej tvrdi, ze stat moze prerobit na tom, ze ZSSK klesnu trzby a tym sa jej prehlbi strata. To je ale predsa blbost. Trzby predsa neprevysuju naklady, pokial by to tak bolo, stat by linku vobec objednavat nemusel.
Pri prepustani je ta uvaha tiez nejaka cudna, autor ako keby mal dojem ze novy dopravca bude jazdit bez personalu, co je samozrejme hlupost. Prave naopak, zamestnanost by teoreticky mohla az stupnut, pretoze urcite pozicie su obsadzovane fixne bez ohladu na vykon (resp. neumerne vykonu) a teda ich nadalej bude mat obsadena ako ZSSK, tak aj novy dopravca.
Pochybny teda nie je "ekonomicky efekt celej sutaze", ale skor su pochybne argumentacne schopnosti autora. Ako sa zda zo zaveru textu, najma je to cele o tom ze ho zerie ze vychodna cast juznej trate nema priame spojenie s Bratislavou (mimo Polany).
Inak co sa Bystrice tyka, z pohladu ciest z BA-BB by som bol rad ak to stat zrusi, pretoze Jancura sa dusoval ze v pripade "feroveho tendra" tej linky zrusi busy (= bude mat dobru vyhovorku zrusit ich) aj ked to nevyhra on. A osobne pri sucasnom stave cestnej vs. zeleznicnej infrastuktury rozhodne povazujem za prioritnejsie mat dobre autobusove spojenie, nez mat dobre zeleznicne spojenie.