Reakcia na: 810zssk #51494:
nie je žiadne vydieranie to, ak vidím, že mi dominantný dopravca ide pod náklady a ja to vidím na obmedzenie hospodárskej súťaže. Ty áno? Ja ako súkromník si môžem jazdiť za čo chcem, ak nie som dominantný (nieto dokonca monopolný) dopravca. Ale rozhodne nemôžem jazdiť za stratu, ako som štátna akciovka. Nejde o RJ, ide o princíp.Vidím, že z modrozaslepencami nemá zmysel diskutovať, pretože trh sa má otvoriť a nie opačne. A práve správa potvrdila jednoznačne stratu prevádzkovania IC vlakov (asi čítať vieš, takže toto je pre mňa to, čo odtiaľ jednoznačne beriem za fakt). A preto MUSIA skončiť. Nič iné nie je prípustné, ak nemáme zase všetci cvakať za prúser manažmentu štátnej firmy.
Vladimír
Bratislava - Viedeň od 1 €
Bratislava - Nitra za 2 €
Bratislava - Košice od 9 €
Priznávam, že nemám k dispozícii žiadnu analýzu jeho hospodárenia (tak ako nikto na tomto fóre), ide preto len o môj subjektívny názor. Cenová politika RJ ponúka cestovné podstatnou mierou nižšie ako bolo obvyklé pred jeho vstupom na trh. Na druhej strane sa prezentuje viditeľne početnejším personálom, rôznymi doplnkovými službami, nadštandardnou výbavou vozidiel, či ochotou jazdiť aj spoje v neatraktívnych časoch s minimálnou obsadenosťou. To podľa mňa dáva tušiť, že náklady má oproti konkurencii vyššie.
Zo sveta poznáme koncept nízkonákladových dopravcov, kde znížený štandard je vykúpený dobrou cenou, a naopak rôzne luxusné linky, kde sa za extra služby pripláca. Tu sme však svedkom kombinácie nadštandardu za menej než ľudové ceny.
Ak teda neprodukuje stratu, potom vidím len nasledovné možnosti. Alebo všetci ostatní pred jeho príchodom na komerčných linkách zarábali s brutálnym ziskom alebo je zakladateľ RJ géniom medzi diletantmi.