#4941: ja by som medzi kandidatov pridal linku 93. Naopak 5x linky nepokladam za ohrozene. Tam su zainteresovane obce. Nieco by sa dalo zlucit. Napr. 51 s 53 pri zachovani 31.
Aj mňa zarazil ten počet, ale bol som v teréne, tak som to neriešil. Očakávam že padnú päťdesiatkové linky plus 30, 32, 93, 100. Ktovie, čo všetko si dovolia zrušiť.
Hej, len sa mali vrhnut aspon na Markizu ci STV do hlavnych sprav! (Ak to tam nahodou odznelo, tak sa ospravedlnujem). Som si isty, ze by na Markize tym bodovali.
No neviem, o com ten typek sniva, v MHD je 34+2 Tesco linky a nie 27 ako tam bolo pisane.
Anketa: Co myslite, ktore linky (ze vraj 9) zrusia?
Ja tipujem 5, 10, 23, 30, 31, 32, 100, 33 alebo 42, 80.
Jozef: Až do utorka máme výluku. Vedenie je odpojené, do pôvodného smeru sú dopĺňané vyhýbky a kríže. Nové sú len odbočovacie stopy. Veď si prečítaj moje staršie príspevky.
Ako to tam prebiehalo? Bola tam aj výluka a náhradná autobusová doprava? Je nová trať pod napätím alebo je tam vložený delič a odpojovač. Ak viete niečo bližšie napíšte.
Tieto katastrofické scenáre ohľadom MHD sa nedajú ani čítať. Hlavným vinníkom je jednoznačne vláda a minister financií, tak ako to uviedol v diskusii Majkl (4860). Vo vyspelých krajinách sa chvália koľko ľudí prepravia mestskou dopravou, zatiaľ u nás zvyšovaním (zdražovaním) cestovného cestujúcich z prepravy vyháňajú. Je všeobecne dokázané, že každým zvýšením cestovného nastáva úbytok cestujúcich. Týka sa to nielen MHD, ale aj SAD a železnice. Potom, keď to nevychádza rušia sa linky, redukujú sa spoje, likvidujú sa zľavy, vymýšľajú sa rôzne elektronické peňaženky na cestovanie, prípadne čipové karty na odpočítavanie jázd. Je to začarovaný kruh, z ktorého niet návratu.
Ja som sa zamýšľal nad týmto problémom v BB a môže byť aj v tom, že magistrát mesta nevytvoril v 90-tych rokoch vlastný DP. Napríklad v Žiline bol obnovený DP v roku 1993, aby sa odpútal od riadenia vtedajšej ČSAD š.p. Tým, že DPMŽ je mestskou organizáciou, tak za ňu nesie zodpovednosť mesto. Podobne je to aj v Prešove, kde má však dlhú tradíciu a je úzko spätý s mestom. V týchto mestách v tejto ťažkej dobe, bol prísľub primátorov, že vykryjú deficit z rozpočtu mesta. Je to tiež síce na úkor niečoho iného, ale cítia zodpovednosť za MHD, a tým aj za občana. Myslím si, že mesto a mestská doprava je neoddeliteľná súčasť. Ťažko dnes hodnotiť prečo nevznikol v tom čase aj v BB samostatný DP. Možno vtedy to MZ vyhovovalo a nechceli si zobrať na ťarchu túto organizáciu. Do toho prišla nešťastná privatizácia a výsledok vidíme. Primátor s MZ si „umýva ruky“, lebo doprava je záležitosť BBDS, a.s. A títo zas žiadajú miliónové dotácie vo verejnom záujme od mesta, ktoré ich nemá alebo nechce dať súkromnej spoločnosti. Tu je ten problém, že nie je vlastný DP a priama zodpovednosť mesta za MHD.
Smutné na tom je aj to, že aký rozmach a silu mala Banská Bystrica v budovaní trolejbusovej dopravy a MHD, a potom to kdesi nešťastne ustrnulo a dostalo sa to do dnešnej krízy. Tento problém sa však týka aj iných miest a je hanbou vlády, že sa nevie postarať o pár miest na Slovensku, kde sa prevádzkuje MHD.
Tie fotky sú 2 týždne staré, odvtedy sa veľa spravilo. Trolejbusy ako také nikto nespochybňuje, ale už dávno mal byť tento mestotvorný prvok aj na našom najväčšom sídlisku...
Flash info z miesta činu: už sú nainštalované všetky vyhýbky.
Pozrel som si nové foto z výstavby trolejbusovej trate pri Tescu. Natiahnutím troleja to vyzerá "elegantnejšie" škoda, že s tou komunikáciou trochu zaostávajú, hoci počasie je na toto obdobie pomerne dobré. Trolejbusová doprava je podľa môjho názoru dôležitý mestotvorný prvok a táto oblasť pri nákupných centrách si ho zaslúži.
... platiť namiesto súčasných 13 korún o tri až štyri koruny viac. Zrušia sa tiež všetky zľavy a deväť z terajších 27 liniek, vrátane oboch nočných. Ďalších 11 liniek sa obmedzí alebo presmeruje. Redukcia spojov sa bude týkať v prvom rade okrajových častí mesta ... Na dnešnej tlačovej besede o tom informovali riaditeľ a dopravný námestník SAD-BBDS Igor Korniet a Ján Žambor. ... "Odbúranie všetkých zliav zasiahne najslabšiu sociálnu vrstvu, ako sú študenti, dôchodcovia a zdravotne postihnutí ľudia a odľahlé časti Banskej Bystrice, ktoré majú problematickú dostupnosť do centra," ... "Ak znížime výkony, tak musíme znížiť aj počet zamestnancov,"
Na spravu ma dnes upozornil Color. Cele znenie je v novinkach.
praveze BBDS ten vyraz pouziva, hoci v pripade trolejbusov nie vzdy zodpoveda rozsahu prac. Myslim ze aj ty si mal nejake rozpory v ziskanych zoznamoch GO trolejbusov (uz je to davno).
Bratislavsky vyraz "rozsirena VP" pri tych GO co sa robia v BB viac zodpoveda realite.
Pre nase ucely by som za GO povazoval novy lak a interier. Tieto znaky su viditelne.
Nazvoslovie pri prehliadkach trolejbusov v BBDS nepoznam.
mimi: výborne! Ale o 16-tej už je tma, tak ak chceš dnes fotiť, tak čo najskôr. Prídem určite.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mimi