Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fragma #46810:
BB ma hlavneho dopravneho inziniera? A co ten robi?
Reakcia na: brefos #46786:
a tam včera pribudli všeobecné odpovede, dokonca dve ? http://www.banskabystrica.sk/index.php?id_menu=22237
Reakcia na: Agent007 #46808:
Bol si u nás v Brne? Ale teraz vážne, čím si šiel?
dnes som konecne isiel autobusom, ktory budil dojem snahy o cistotu interieru a okien... svetla vynimka, lebo vacsina autobusov je tak spinava, ze cez okna ani nevidno a vo vnutri vsade spina kam sa clovek pozrie...
Reakcia na: kvorka #46806:
"potom príde rok keď sa naraz skončí životnosť B952/961-tkám a potom Citelisom"

Ja si naopak myslím, že tie 900vky prežijú Citelisy, že Citelisy sa omnoho skorej rozpadnú. 900vky možno budú "šliapať 700vkám na krk", v tom zmysle, že možno vydržia aj toľko, koľko vydržali 700vky. A Citelisy sa po pár rokoch sami od seba rozpadnú. Veď to vidno teraz, 900vkám to ťahá na 6 - 7 rokov, a Citelisom na 3 roky. A na 900vkách nevidno, že by boli v zlom, alebo horšom stave, alebo že by boli nejak extra opotrebované... Držia sa a sú stále dobré a spoľahlivé. A na Citelisoch čím ďalej tým viac vidno, ako sa rozpadajú. ? Dennodenne sa dá vidieť ako Citelisy kapú, a zachraňujú ich záložné 900vky. Aj pre toto je škoda toho nezmyselného VR na 14 CNG kĺbákov, pretože možno tie 900vky sú poslednými spoľahlivými a kvalitnými vozmi na MHD BB a ešte sú pomerne nové, na to aby boli nahradzované a ešte k tomu niečím, čo nevydrží tak dlho a tak spoľahlivo ako 900vky. To VR na kĺbáky je totálna hlúposť a zbytočnosť. Ale ajtak, najchybnejší krok bolo VR na 19 krátkych trolejbusov. Lebo teraz sa už nič nedá ovplyvniť. Nedajú sa objednať kĺbové trolejbusy, lebo kebyže sa objednajú, tak by sme mali X nepotrebných a zbytočných sólo trolejbusov 30Tr, ktoré by nebolo kam zaradiť. Jedine keby tie nové kĺbové trolejbusy nahradili staré 15Trky, ale to by kapacitne absolútne nič nevyriešilo. Bystrica svojími nelogickými a nerozumnými rozhodnutiami plytve peniazmi, vyhadzuje ich von oknom (však čo, veď sú z fondov). A vrchní si určite myslia: "Na, tu máte nové trolejbusy a nesťažujte sa". 19 sólo trolejbusov z eurofondov bol najhorší krok v novodobej histórii MHD BB (pokiaľ nerátam príchod SAD ZV v 2006tom), ktorý nás zaviazal na pár rokov kapacitného nedostatku, teda pokiaľ zas neklesne počet prepravovaných ľudí. Bystrickí dopravcovia sú dopravní Pat a Mat. Aj keď sa snažia niečo zlepšiť, tak to v konečnom dôsledku celé dodrb..kazia. No 14Tr / 15Tr ak budú mať takú "údržbu", ako zosnulé 900vky, tak dlho nevydržia, chvíľa a sú KO. A asi máme dočasne o jednu 15Tr menej, minulý týždeň som videl na Wolkerovej odstavenú 1523, spolu s vrchármi a modrou dodávkou DPMBB, a mala dosť hnusne poškodený mech.
Reakcia na: PFM #46805:
Súhlasím do bodky, ja vidím reálne úbytok najmä na linke 6 a potom 1. Na linke 1 mám niekedy pocit, že už začína stačiť aj sólo, ale koncepčne to je zlé riešenie. Na linke 2 už sóla stačia, lebo ustúpila autobusom a v jej plnom súbehu jazdia linky 21/22 s kĺbovými vozidlami. Linka 26 zase konkuruje linke 7, takže síce sa tvária všetci ako nám sóla stačia, ale to len preto, že sa pchajú busy všade kde ich netreba. N kieho otca nám teraz bude 14 nových kĺbakov CNG? Veď stav kĺbových autobusov je dobrý. Nepoviem, v rámci obnovy kúpiť 2-3 nové, v poriadku. Ale zase skokom? Som zvedavý, keď sa naraz rozpadnú všetky zostávajúce 14Tr/15Tr #1528 sa možno už rozpoadla, či nie?), potom príde rok keď sa naraz skončí životnosť B952/961-tkám a potom Citelisom. A takisto trolejbusom krátkym (ktoré určite nevydržia toľko ako predošlé).

Chcelo by to radšej kúpiť každý rok 2 trolejbusy (tentoraz kĺbové - veď Saktor kedysi vravel, že BB by tak mala aj robiť a kúpiť aj nejaké nové vozidlá, že si to môže dovoliť) a 2 autobusy. A obnova bude koncepčná.

PS: ak má byť vozidlo nízkopodlažné s komplet dementne umiestnenými sedačkami, potom moc svoju úlohu neplní. Keby je aspoň tretina normálna, tak pohoda. To potom radšej Crossway LE systém.
Reakcia na: irizar #46804:
Ja ako pravidelný cestujúci na linke 1 v čase od 13:40 do 14:20 som si zmenu všimol. Onoho času, keď chodili kĺbáky, 15Trky, B961ničky, bolo všetko OK, však ani tie nebývali prázdne, ale dalo sa. Po letných prázdninách 2011 som začal opäť touto 1tkou cestovať, a to bola hotová katastrofa... Skoro všetky spoje, kde predtým bol kĺbák, obsluhované krátkou SORkou, a to bolo niečo nechutné. Veľakrát sa stávalo, že bola taká plná, že sme sa do toho trolejbusu niekedy ani poriadne nezmesitli, to bolo to isté ako konzerva sardiniek, dobre že sme nebývali nalepení na prednom skle niektorí. A niekedy to ani ten 10 minútový interval nezachraňuje. Proste nechutné, nekultúrne cestovanie. Teraz sa mi väčšinou pošťastí, že idem akurát na spoj, na ktorom chodí 15Tr, to je už viacmenej ok. A keď mám niekedy "šťastie" na SORku, tak je už prázdnejšia, ako bývala... Možno pokles cestujúcich, čo si teda aj ja myslím, komu by sa chcelo dennodenne cestovať ako sardinka v konzerve. Ak im o toto išlo, gratulujem. Na jednej strane sa snažia ľudí prilákať do MHD, a na druhej ich od nej odpudzujú. Mať možnosť individuálnej dopravy, tak ma cestovať bystrickou MHDčkou už neuvidia, maximálne, kebyže sa idem z nudy dakde previezť. Ten, s prepáčením blázon, ktorý má na svedomí, že sem došlo 19 krátkych trolejbusov, a ktorý si naivne myslel, že tú dopravu skvalitní jej teda z kvality pekne ubral... Že je to nové a nízkopodlažné? To tú dopravu neskvalitní, za okolností ako sú tieto. Myslím si, že aj obyčajný laik by sa radšej viezol v staršom ale kapacitnejšom trolejbuse. A keď ide o tú bezbariérovosť, ktorá je výhodou poväčšine pre menej mobilnejších cestujúcich, tak práve tí menej mobilnejší, dôchodci, na to nadávajú najviac, na sedačky na vysokých schodoch, na ktoré sa ťažko lezie. To je všetko len môj názor, možno tu niekto napíše aj opak toho, čo som napísal ja...
Včera som po dlhej dobe navštívil BB a chcel by som sa opýtať, či sa teda naplnili katastrofické vízie, že krátke trolejbusy nebudú zvládať poberať cestujúcich? Dal som si asi sedem jázd, väčšinou v poobedňajšej špičke a žiadne problémy s kapacitou som nezaregistroval. Rád by som vedel či som mal len šťastie alebo to predsa len nie je také hrozné...
Reakcia na: Moky #46801:
Prepac, ale vzhladom ku skutocnost ze (ak to spravne chapem) draxter robi na TN sekcii a debata bola o TN sekcii tak je jasne ze sme obmedzeni na CP jedinej nocnej linky v TN. Nikto (ani ja ani draxter) tu neobhajoval nezverejnenie info o zmenach v mestach kde maju netaktovu dopravu, resp. dochadza k zasadnejsim posunom.
Reakcia na: draxter #46800:
Nemôžete byť obidvaja obmedzení len na CP L50 v TN. V roku 2007 pri prechode zimného času na letný, bol v BB spoj L97/01:25 zimného času zo ŽS vynechaný a to napriek tomu, že bol v CP riadne uvedený a následne bol z tejto zastávky vykonaný spoj L98/01:45 zimného času, ktorý v CP uvedený nebol. K súladu reality s CP došlo až niekde na zastávke Starohorská-otočka, teda o 03:00 SELČ.

Tvoj drahý čas si viac vyplytval na diskusiu, ako na krátky oznam v rozsahu jednej vety. Ale, samozrejme, tvoja povinnosť ho uverejniť, to nie je. Narážal som skôr na iné mhd sekcie, kde uverejnenie oznamu by zbytočné nemuselo byť.
Reakcia na: 810zssk #46798:
presne tak, ako píšeš. Cestujúci si nič nevšimol. ?
Reakcia na: Moky #46797:
...veru nebolo čo riešiť: odchody každého spoja linky 50 sú zo stanice (23:50 až 03:50), k dátumovej hranici dochádza medzi zastávkami Inovecká a gen. Svobodu otoč. (odtiaľ idú spoje vždy 00:03 až 04:03). Keďže sa čas posúval dopredu, tak spoj idúci zo stanice 1:50 prichádza na Juh, odkiaľ má odísť 2:03, ale odíde už podľa nového 3:03. Čiže cestujúci čakajúci na nočný spoj linka 50 č. 9 (odchod zo stanice 2:50) sú odvezení spojom č. 7, ale žiadnu zmenu nepostrehnú. Žiadny spoj vynechaný nie je a v TN ani nikdy nebol (pozri si fórum dozadu). Akurát spoj č.9 je už vlastne spojom č. 11. Teda jeden spoj sa ušetrí.
Pokiaľ by sa čas posúval opačne, SAD TN vkladá spoj aj do zdvojenej hodiny (a o tom už informujeme). Teda ten ušetrený spoj sa pri druhom posune času zase nahradí jedným naviac. ?

PS: oznam nerobí ani SAD, tak neviem prečo by som mal ja. Nie som za to platený a môj čas je drahý. Kedykoľvek však môžem, rád pomôžem, častokrát suplujem informácie, ktoré cestujúci v TN nemá inde, ale toto bola ozaj zbytočná poznámka.
Reakcia na: Moky #46797:
Tak pozri, idu vsetky spoje ktore v CP su, bez akejkolvek zmeny. Pri taktovom CP aky je bezny v civilizacii pri takomto posune casu fakticky sice ide o jeden spoj menej, ale nevypadava nic, lebo v kazdom case ktory je v CP bus ide, s vynimkou tych, ktore su v case ktory nenastane..

Vid CP: http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/50/smer/Braneckeho-Autobusova-stanica/zastavka/Inovecka/524288120842.html - jedine co nejde je odchod 2:58, co je ale cas ktory pocas danej noci vobec nenastane...
Reakcia na: draxter #46796:
...práveže bolo čo riešiť. V jednej vete si protirečíš. Stačil oznam, či dotknutý spoj bude vykonaný alebo nie. V minulosti som mal v BB skúsenosť, že bol vynechaný. Ale to už nepatrí na túto sekciu a ani téma už nie je aktuálna.
Reakcia na: Moky #46794:
Ani v TN nebolo čo riešiť, jednoducho dotknutý spoj šiel podľa cestovného poriadku (jeden sa teda nevykonal a prechod času ho zastihol na trase). Inak je to ak sa posúva opačne, vtedy ide o jeden naviac. ?
Reakcia na: Moky #46794:
Ja by som rad informoval, ale akosi nemame nocnu dopravu. 😞
V súvislosti s prechodom zimného času na letný sa informovať o premávaní nočnej dopravy unúvala iba košická MHD sekcia...
Reakcia na: gombicka #46792:
U tej 80-tky sa ani nečudujem, že by niekedy išla presne z východiskovej zast., keď v rovnakom čase (7:30) má ešte len vozidlo prijsť z predchádzajúcej linky č.41 z Iliaša a v tej istej minúte ešte aj odísť už z nastúpenými cestujúcimi ako L80 zo ŽST...
Neni nič povzbudzujúcejšieho ako keď sa človek ponáhla a mhd ako vždy mešká. Toto zažívam permanentne každý boží deň. Docielim dačo, keď napíšem stažnosť? Večne meškajúca 20tka o 16:37 od Aurisu a 80tka o 7:31 od 29.augusta každý pracovný deň. To je už fakt na nervy ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.