Myslel som si, takže momentálne by nový prevádzkovateľ MHD mohol robiť kľudne to, čo SAD ZV v roku 2006. Klasický slovenský syndróm: zrušme najskôr a potom chytajme za chvost.
Nevie niekto, ktorá vyhláška nahradila vyhlášku č. 311/1996 Z.z. zrušenú novým zákonom č. 56/2012 Z.z. o cestnej dorpave? vyzerá to tak, že sa prijal nový zákon, ale podľa § 41 ods. 2 tohto zákona sa pozabudli vydať podzákonné právne predpisy.
S minibusmi už ticho, už sa musíme zmieriť s tým že už nebudú, a problém sa musí (AJ DÁ KEBY SA CHCELO) vyriešiť autobusmi. A tým čo to vadí že im to tam hrkotá, tak to sú vadní ludia ktorým na dvor treba postaviť protihlukové steny ? . Samozrejme z ich daní ? ? .
Prepojenie Haškovej ulice - budované premostenie ponad SO - ul. Mikuláša Kováča a Petra Karvaša (ponad Auris a profesora Sáru) s vyústením na Jesenskom vŕšku miestnou komunikáciou zrejme tak skoro nebude a zišlo by sa, napr. aj pri trasovaniach minibusov do starej Sásovej...
k BID sa radšej nebudem vyjadrovať lebo by ma piclo ? ? . Myslel som 4 pásma pre okres, ťahať do toho celý kraj by bolo teraz náročné, zdĺhavé a neviem aké ešte dalšie prídavné mená ? ? (môžte všetci doplnovať) ? .
Ale vsak ano, dotoval by to dalej a preto by musel s tarifou suhlasit a celkovo system zjednotit...
4 pasma by nestacili pre cely kraj... pre zaujimavost prikladam Koncepciu BID ktora sa navrhuje taky system v SK podmienkach: http://www.bid.sk/data/File/dokumenty/KoncepciaBID.pdf (pripadna dalsia diskusia na temu BID prosim mailom, lebo tu by to bolo OT)
Kraj nech len ďalej dotuje to čo dotuje doteraz, alebo viac ? a (ale to by nemohla byť SAD Bryndza) prímestke linky by sa nejak zmysluplne očíslovali a zjednotila by sa tarifa dajme tomu na 4 pásma, a fungovalo by to ako v BA kupim si listok v stanku alebo v automate (dodatočne u vodiča) a boli by tam nejake štikatka. Dajme tomu že popri tom by boli listky na jednu jazdu ako doteraz. Čo vnímam akoý problém pri takýchto zmenách sú dôchodcovia, tí by zas excelovali ? (ani doteraz nevedia kam majú kartu priložiť) ? , takisto aj nepravidelní cestujúci ktorí radi robia zmätky a nervy vodičom a turisti ktorí nevedia po slovensky ale pri nich je to ospravedlniťelné.
Tak ovela lahsie sa nabaluje cez objednavanie sukromnych firiem. Kazdopadne, to co som popisal je postup ktorym sa da dosiahnut system, ktory bude fungovat. Nabalovaniu treba branit, ale nie nicnerobenim (tzv. bratislavske protikorupcne maximum kedy jeden primator vybrakoval mesto natolko ze uz nie je z coho kradnut).
IDS by samozrejme padol dobre, ale to by bol dalsi krok ked by sa podarilo stabilizovat stav MHD. Navyse do IDS by bolo nutne zatiahnut aj kraj.
Ale aj na týchto veciach sa dá super nabaliť. Napríklad bod 4 mestská firma. Súhlasím zo všetkým čo je v tom príspevku napísané ale nebudem sa pozerať ako si konatel mestkej firmy na svojom meďáčiku predbieha zavratnou rýchlosťov tie autobusy v ktorých ten systém má. ? A po čom tu kričím ja tak to je zjednotenie prímestkej dopravy s mestkou, jej dotovanie, tarifu aj číslovanie. Ušetrili by sa na tom nehorázne peniaze lebo takto by sa s plnou náhradou dali zrušiť linky 2 alebo 21 (jedna z nich), 34, 42, 97 a x ďalších, všetkých obslužnosť by sa určite zlepšila... A určite by som bojoval za nástup cez všetky dvere. Načo je inač v trolejbuse tretí stroj ked aj tak nikdy nefunguje? ?
0. Preskumat ci bol predaj DPMBB zakonny a ak nie, pokusit sa ho zrusit.
1. Na magistrate vytvorit nejake oddelenie, kde budu odbornici (alebo odbornik) a to bude mat na starosti objednavku vykonov. Sucasne bude toto oddelenie riesit spravne konania v oblasti VHD.
2. Absolutne zakazat akemukolvek dopravcovi kecanie do toho co a kam jazdi. To NEMA BYT ROZHODNUTIE dopravcu.
3. Vypracovat standardy obsluhy.
4. Zrusit uchylnu tarifu (pokutovanie cestujuceho za prestup). Ak chcete silou-mocou predavat listky vo vozidle tak prosim, ale nech su prestupne. Zaviest jednotny tarifny system prevadzkovany mestom, alebo mestskou firmou do ktoreho sa povinne zapoja dopravcovia v MHD.
5. Urcit aky system verejnej dopravy sa v BB uplatni (odvsadial vsade raz za dve hodiny, alebo prestupny s hustymi intervalmi). Nasledne v sulade s tym a standardami obsluhy (bod 3) vypracovat PDO. Ale nie taku hlupost ako bol PDO naposledy.
7. Jednotlive linky pridelit dopravcom formou sutaze. Ak niektory nema potrebne vozidlo, nuz tak linku bude jazdit iny. Sucasne moze existovat mestsky dopravca ak to bude ziaduce.
Potom mozno pride moment kedy si pri kazdej zmene v MHD BB nepoviem "Kriste, ono sa to fakt da dodrbat este viac ako to bolo".
Niektore kroky su samozrejme realizovatelne az po vyprsani zmluvy so SAD ZV (bohuzial to zas niekto pokaslal a plati im do 2018). Ale aj to bude (a z tohto pohladu je mimoriadne dolezite co si zvolite v komunalnych volbach 2014).
(tak to vidim ja, neprehlasujem to za jedinu pravdu.. argumenty su vitane, flame nie :))
Robí sa to síce úplne zle - "náhrada" za 101 neadekvátna - ale povedzme si, ani tá 101 nebola dokonalá (linka bola možno dobrá, ale vypravované "autobusy" absolútne nepostačovali), ale, nespokojnosť by bola, aj keby to bolo riešené dobre, a pri tom by chodil/i autobus / autobusy cez Starú Sásovú, to je princíp, aby mali do čoho vŕtať, že im autobusy chodia pod oknom... Ja by som bol na ich mieste rád, že mi tam vôbec autobus chodí, a mám zastávku blízko domu. No to je jasné, že čo spraví SAD Zvolen, to nie je dobré. Aby sme tu mohli mať dobrú dopravu, v prvom rade by sa tu musel zmeniť dopravca, ináč to nepôjde. A mali by sa zmeniť aj "vrchní".
Prečo by mal byť hlupákom ten, kto je nespokojný s tým, že sa niečo robí ZLE? Tragédiou je skôr to, že "odborníci" vymieňajú jedno horšie "riešenie" za ešte horšie a tomu zase má niekto tlieskať? Nespokojnosť je preto úplne oprávnená. Najprv nemusí byť doprava vôbec, zrazu tí istí ľudia tvrdia, že je potrebné mať chaoticky tri linky, iným ďalej netreba nič a pod., pričom stále platí, že pôvodný stav bol v porovnaní so súčasnosťou ideálny. Čo toto je za bandu sa radšej pýtajte!
- V prvom rade v BB chýba koncepcia - tú má poznať a stanoviť mesto, lebo je objednávateľ.
- Potom chýba logika v rozhodnutiach - zrušujem, čo sem zrušil a slibuji co jsem slíbil - ako z rozprávky o Pyšnej princeznej.
- Peňazí nieto nazvyš, ale ak pozerám výšku dotácií, tá oproti roku 2005 závratne stúpa a doprava sa nijako nezlepšila.
Pokiaľ sa budú robiť opatrenia populisticky, alibisticky, nekoncepčne, tak to tu bude vyzerať tak, ako to vyzerá, resp. stále horšie.
Ideálne riešenie je pozrieť sa trošku späť, ako to bolo riešené a skopírovať to, čo bolo dobré. A nie sa tváriť, že zase novým poloriešením sa niečo vyrieši - súčasná linka 100 nemá význam, odvezie akurát dôchodcov do centra, kombinovanie 20+29 je jeden hrozný omyl. Nemám slov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan001
http://imhd.sk/ba/doc/sk/10549/Hlavne-mesto-vyhlasilo-sutaz-na-stavbu-trolejbusovej-trate-Vojenska-nemocnica-Patronka.html