Škoda, že táto fotografia http://img40.imageshack.us/img40/5459/19122011021.jpg nie je vo väčšom rozlíšení a priblížení, aby sme aj rozlíšili nejaké tie detaily ako č. linky, atp. Ale je zjavné, že na zastávke pred bývalou reštauráciou Hradec (neskôr Fatra) stojí Ikarus 280 a pred Kemov zas ŠM 11. ?
fragma
Čo sa týka toho zavedenia nabíjania, už keď funguje v takomto režime, nemalo by sa rozlišovať, či si zákazník nabíja za 2€ alebo za 20€ a viac (ten už má mať mesačník), keď to systém umožňuje a nezakazuje, iba ak ten systém zmeniť, upraviť, obmedziť (zas nie ako v TN). Je rozdiel medzi provokačnými nabíjaniami za 2€ a "nutnými", z "núdze okolností". Vysvetlím. Predstavme si, že niekto vlastní čipovú kartu (niekoľko rokov), zaobstaral si ju, lebo denne cestoval. No počase sa mu zmenili okolnosti (prácu ne/má blízko domu-pešo, alebo je v zahraničí a doma je výnimočne, resp. kombinuje druhy dopráv, či jazdí IAD) a MHD-čkou s ostávajúcou kartou chodí výnimočne (voľný čas, PAL...). Čo má robiť? Nabiť si za 2€ v predpredajných miestach (keď fungoval Úsvit /NSL/, to bola katastrofa, tam človeku nedokázali vydať, teraz je kancelária v smere na ŽST na 29.augusta, čo ak tade nemám cestu?...Platiť vždy hotovosť? Nie vždy vyskladá 0.60€ (po novom 0.70€), v extrémnom prípade môže mať veľmi drobné centy, resp. do 0.59€ (po novom 0.69€) a potom už len 2€urovú mincu. Čo s ňou, brať u vodiča za hotovosť (a čakať na vydanie 1.30-1.40€), alebo si za túto hodnotu (bez vydávania) nabiť kartu a využiť prípadný prestup 0.10€ platný len z karty (pričom po novom jazda+prestup=0.60e, čo je o 10 centov menej ako jednorazová hotovosť
Nie je náhodou výročie 6.
Zvládal by systém "čítačky" pri ostatných dverách