Reakcia na: Milan #4368:
---Prišiel rok 1989 a Žilina sa vymanila spod boľševicko-bystrického jarma. 30 rokov utrpenia a vyciciavania. Mesto zanedbané, nevybudované, kde sa zastavil život. Začínalo sa odznova.---RE: Heeej moj mily? Tak to je neuveritelne! Ked uz ste boli taky decimovany, AKO je mozne, ze mate najlepsie na Slovensku vybudovane vypadovky mestom?! Jaj, prepac, oni mali viezst az do tvojej garaze, no to Pazrava Bystrica uz prachy schmatla, vsakze?! ?
PIT
- je zjavné, že nepoznáš BB a súčasne ani nie si schopný porovnať tieto dve mestá, pretože nevieš, že porovnáva sa vždy len porovnateľné;
- keby teraz malo niekomu vadiť, že Žilina vyciciava štátny rozpočet vďaka vládnej podpore KIA, bolo by to rovnako zcestné, ako Tvoje tvrdenia o BB;
- chceš povedať, že k Žiline sa nepričlenila nikdy žiadna obec? A pokiaľ ide o to je to prirodzený vývoj a mestské časti Malachov, Vlkanová, Hronsek, Kynceľová a Nemce sa opäť osamostatnili, kedže tak chceli;
- súmestie so ZV je opätovne i v súčasnosti obvyklá regionálna spolupráca, ktorá prirodzeným rozvojom dotknutého územia mohla dospieť k plynulej zástavbe, čo je však vývoj na desiatky rokov;
- dostavba občianskej vybavenosti je úplne logická pre sídla s rastúcim počtom obyvateľov nadregionálneho charakteru, ako tomu bolo v tom čase; na druhej strane neviem odkiaľ si prišiel na to (a aj v súčasnosti to funguje), že "civilizované" osídlenie - teda vrátane vyššek občianskej vybavenosti - si zaslúži len okolie BA, Považie a KE. Ak ste to ešte nepostrehli, ľudia žijú napr. aj na území dnešného Banskobystrického kraja a zaslúžia si rovnaké kvalitatívne podmienky, ako vy, čomu sme však momentálne ešte na dlhé oky dopredu veľmi vzdialení;
- štvorprúdovky sa stavali v rámci schváleného územného plánu, ktorý predpokladal rýchlostné komunikácie v smere Donovaly - Ružomberok a Martin, je len nepochopiteľné, že dnes má niekto problém viesť R3 cez cca 112 tisícový okres BB a radšej ju chce mať cez Kremnicu. Keďže si asi dlho nebol v BB, asi vôbec nevieš, že v súčasnosti napriek štvorprúdovkám je doprava v meste denne v zápche - a to Ti mám vykrikovať, že máte to šťastie, že okolo celého mesta máte štvorprúdový okruh, ktorý navyše doplní diaľnica? Môžeme vám len závidieť;
- projekt protipovodňového odľahčovacieho tunela popod Urpín je aktuálny stále, keďže BB nemá vodné dielo, ktoré by ju ochraňovalo pred povodňami, ktoré ju ohrozujú zhruba každé 2-3 roky. Vzhľadom na extrémne preťaženie nábrežia je tento projekt doplnený o cestnú komunikáciu, ktorá by kopírovala protipovodňový odľahčovací tunel ( ktorý by súčasne mohol byť výrobňou elektrickej energie pre trolejbusovú dopravu a verejné osvetlenie) a trocha by znížila zaťaženie nábrežia - centra mesta. Podľa prieskumu SSC myslím z roku 2000 bolo v úseku nábrežia napočítaných extrénych skoro 42 tisíc vozidiel za 24 hodín s dlhodobou prognózou, že tento úsek bude preťažený i v prípade vybudovania spomínaného tunela (na ktorý sa pri postoj, ako je Tvoj peniaze nenájdu) a severného obchvatu mesta. Keby si bol objektívny a vyznal sa v BB, dobre by si vedel, že neexistuje miesto, o ktoré by bolo možné rozšíriť nábrežnú komunikáciu, ktorá je prieťahom štátnej cesty I/66 intravilánom mesta;
- keby bola pravda o tej megalománskej výstavbe, o ktorej píše, BB by nemala jeden z najúbohejších zimných štadiónov, nemala by jedinú "športovú halu" so smiešnou kapacitou 1000 miest (lepšie je na tom veľké množstvo miest s podstatne menším počtom obyvateľov), existovalo by tu už dávno aspoň jedno moderné kultúrno-spoločenské centrum, nebola by skoro 20 rokov nedostavaná autobusová stanica, bola by dávno elektrifikovaná železnica a navyše s dvojkoľajným profilom, na ktorý bola prekračovaná potrebná intenzita dopravy už v 70-tych rokoch (v súčasnosti do BB premáva 1 medzištátny vlak a 2 vlaky z BA - porovnaj si to so ZA), v súčasnosti nie je vybudovaný ani vnútorný ani vonkajší mestský okruh, nebola dostavaná sieť trolejbusovej dopravy a základná vybavenosť na 30-tisícovom sídlisku Sásová-Rudlová a teda tento dopravný systém ani po 15 rokoch nie je schopný zmysluplnej prevádzky a takto by som mohol pokračovať ďalej a ďalej...;
- znevažovanie SNP a Československa môže len nesčítaný a len do blízka obmedzený človek - škoda reči;
- čo sa týka prostriedkov, ktoré Žilina použila na rýchly rozvoj trolejbusovej dopravy, tieto boli plánované pr Nitru a získala ich len preto, že v tom čase bol jej primátor vysoký ústavný činiteľ a preloboval to na úkor Nitry; inak odporúčam Ti prezrieť si trolejbusovú sieť, ktorú Žilina vybudovala za 10 rokov v trhovej ekonomike, kedy na nič nie sú peniaze a porovnať s úbohým stavom, ktorý je v BB ešte 16 rokov po začiatku výstavby;
- mesto BB prostredníctvom jeho spoločnosti MHD, a. s. takisto dlhodobo musí zabezpečovať nové vozidlá (financovalo aj stavbu trolejbusov na 2 ulice), keďže štátna SAD BBDS, a. s. nie je schopná zabezpečovať obnovu vozidlového parku sama a nemá ani motiváciu poskytovať kvalitné služby; pamätáš sa ešte na smradľavé rozbité Ikarusa, ktoré úplne prestali v ZA premávať cca v roku 1996? Tie v BB jazdia ešte stále;
- historické jadro v BB sa tiež rekonštruovalo, ako v jednom z prvých miest a vzhľadom na obrovský tunel, ktorý pritom vznikol, ešte doteraz sa z toho finančne nespamätala a pritom tu nefungujú základné veci, ako osvetlenie, čistenie a kropenie ulíc proti prašnosti, chýba mestská zeleň, 2 mosty do 2 mestských častí, ktoré odplavila povodeň, pamiatky v centre mesta ako Barbakan, budova radnice, kaštieľ Radvanských, budova ŠVK, v ktorej sídli aj kancelária prezidenta, tzv. farský kostol a mnoho ďalších sú v úbohom stave. Napriek skutočnosti, že niektoé patria medzi národné kultúrne pamiatky, peniaze nie sú. Naopak, ako píšeš, ZA sa rozvíja v čase, keď je častý práve opačný trend a teda by sme mali konštatovať, že je nenormálne pažravá, za to, že má to šťastie, že má vynikajúcu dopravno-geografickú polohu, výborný nečlenitý terén, umožňujúci obrovský komfort v množstve oblastí, čo BB skrátka nebude mať, ale napriek tomu to neznamená, že je nesprávne pomáhať zlepšovať život obyvateľov mesta i jeho spádovej oblasti. Ak Ti vadí, že na pár mesiacov na papieri sídlila v BB Slovenská sporiteľňa a že rovnako je tomu i teraz so Slovenskou poštou a uveril si planým populistickým rečiam "diktátora", ktorý iba veľa rozprával a reálne výsledky nikde, tak si potom podstatne nenažratejší, ako si to predstavuješ o BB.
Nakoniec Ti chcem len toľko, že keby si poznal dlhodobejšiu reálnu tvár života v našom meste, nemohol by si napísať niečo také, ako sa Ti podarilo dnes - a to si chcel písať o trolejbusoch. Máme jednoducho smolu, že tu jednoducho skapal pes a radní to vôbec nevidia, resp. sa nevedia preniesť cez skutočnosť, že kým nepohnú zadkom, nikto nepríde za nimi a všetko úsilie stroskotá na tom, že ZA svojou životaschopnosťou a geograficko-dopravnými danosťami ukoristí všetko, čo príde.
Možno si poviete, že nestálo za to sa unúvať vysvetľovať tak primitívne argumenty, ale niektorým ľuďom je to potrebné a do budúcna sa už snáď vyhnú nezmyselným invektívom - akoby BB mohla za všetko zlé, čo rozhodli súdruhovia v Bratislave.