Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: brefos #41340:
určite nie. Pokiaľ si pamätáš, tak niekedy vlani sa presne to isté udialo so zastávkami MHD v Rimavskej Sobote. Dali to do databázy, tak ako to má aj SAD ZV na linkách MHD (napr. DPM BB svoje zastávky nemal nahodené v ISCP, zmenilo sa to až v septembri 2008, kedy sa zjednotil systém so SAD ZV).
Reakcia na: Sedemstovka #41338:
Re #41339 Sasovcan: ?

Re #41340 brefos: Zase sa niekde prispôsobovala MHD "požiadavkám občanov" (=štyroch aktívnych dôchodkýň, ktoré potrebujú odvšadiaľ priamy spoj do Billy, do Hypernovy, na mestský úrad, na polikliniku a odtiaľ expres na cintorín)?
Reakcia na: Majo #41336:
1520 railtechy nemá na 100%.
Reakcia na: Robo #41334:
Tak o tom nepochybujem. Najsmutnejšie však je, že všetko, čo spomínaš BB kedysi mala, ale vďaka "odborníkom" vo vtedajšom vedení mesta a SAD BBDS o to prišla.
Reakcia na: Sedemstovka #41333:
Potreboval by som to ale vedieť presne, nie len "podľa mňa". Ak tu je teda niekto, kto by mi na to vedel presne odpovedať...

Mimochodom, ako je to so sťahovákmi Railtech? Viem, že ich majú vozidlá 1001, 1003 - 1007, 1501, 1502, 1505 - 1507, 1509, 1510, 1512, 1514 - 1516, 1518, 1519, 1521 - 1524 a 1527. Zabudol som na nejaký? Hlavne by mi u 1503, 1511 a 1520 prišlo celkom logické, ak by ich mali (pretože prešli GO), ale nikde sa neviem dopátrať ich fotky zo zadnej strany.
Od 1.7.10 ruší SAD Zvolen niektoré spoje na linke 610505 VK-TN.
Reakcia na: Majo #41326:
(Staro)Nových cestujúcich by pritiahli mesačníky a štvrťročníky platné na území celého mesta, nastupovanie všetkými dverami, linky s hustejším intervalom a iné na banskobystrické pomery sci-fi "novinky". Ak vôbec ...
Reakcia na: Majo #41332:
Podľa mňa všetky... A tie, na ktorých to nepočuť, to majú stíšené na najtichšie.
Akustické hlásenie zastávok majú (mali) všetky trolejbusy, ktoré DPMBB prevádzkuje (prevádzkoval), alebo len niektoré?
Reakcia na: roman85 #41330:
Skús a uvidíš. ?
poradi nekdo ??? S-karta s podporou BBSK plati tato karta aj na uzemi mesta ??? napriklad uhlisko -jakub L54 harmanec ???? alebo jakub-uhlisko , ja to robim tak ze pri ceste do jakuba si pitam ako do harmanca a vystupim v jakube , ale ci plati z jakuba ? to odvahu nemam a kupujem listok .... ? poradi nekdo ??? nikde to nieje napisane ,...
casy ked mal problem ikarus zavriet dvere kůly tlacenici su uz davno prec , davno som nevidel natrieskanu karosku az tak zeby dvere nezatvoril, klby su uz zbytocne , mozno L21,22,24,25 inac a trolejbusy nic ,.
Reakcia na: Majo #41326:
Štyri kĺbové trolejbusy by sa mali ponechať a zgenerálkovať, teda aspoň podľa môjho skromného infa. Aj keď podľa mňa sú štyri kĺby málo ? .
ja som za metro♣♣○ÇǞ╳╵ไ຤㄃♫MNJ╚
Reakcia na: PIT #41322:
Som rád, že aj niekto z BB je zástancom kĺbakov, lebo už aj podaktorí, ktorých považujem za odborníkov na úrovni, začali tvrdiť, aké sú kĺbaky pre BB zbytočné. Nie som síce zástancom "salzburského extrému" (t. j. článkový trolejbus aj do najväčšej riti), ale podľa mňa je škoda teraz si zahatať cestu k zvýšeniu počtu cestujúcich, lebo je dosť možné, že nové vozidlá (ak by nechodili natrieskané) by (staro)nových cestujúcich pritiahli. Ale o tom je teraz asi zbytočné diskutovať, kocky sú už hodené... Dúfam, že keď sa už nekúpi ani jeden kĺbak, aspoň tie dve 15TrM sa nevyradia, ale zgenerálkujú a ostanú na najzaťaženejšie spoje. Necestujem síce MHD v BB denne ani nejak zvlášť často, ale aj tak som presvedčený, že na linky 1 a 6 sú kĺbaky aspoň v pracovných dňoch žiaduce. Dosť totiž pochybujem o tom, že sa tam zlepší interval. S 19 trolejbusmi to nakoniec asi ani nebude možné.

Mimochodom, sú už peniaze z eurofondov na nákup nových trolejbusov isté?
Reakcia na: PIT #41322:
Samozrejme, ze lepsi interval nieco stoji. Ale aj klbak nieco stoji. Ja len tvrdim ze prehanat klbak v intervale 15 a viac minut je hlupost zo vsetkych moznych hladisk.
Reakcia na: PIT #41322:
To čo sa tu deje je nepredstaviteľné. Bolo by za potreby nie vylepšovať to čo tu už je ale úplne na novo postaviť celý systém MHD. Proste úplne na novo vymyslieť linky napojenie na nosné časti MHD čím sú trolejbusy a trolejbusy napojiť na odchody vlakov a autobusov. skrátiť jazdné dráhy linky prestupy aby tu neboli linky od nikial nikam a podobne. Treba toto vytvoriť odskúšať teoreticky z originálnymi časmi a následne zdokonaliť a potom to celé aplikovať. Starú MHD zrušiť spustiť novú MHD. Inak to fungovať bebude.
Oznámenie o vyhlásení súťaže dáva viac otáznikov, ako odpovedí, resp. niektoré odpovede sú skôr zarážajúce, ako napr. pohotovostná hmotnosť a počet dverí (a to ešte nie je zrejmý spôsob hodnotenia, keďže nevedno, čo je lepšie, keď budú hodnoty väčšie alebo menšie). Však napr. taký počet dverí si obstarávateľ môže rovno určiť podľa svojich potrieb a hmotnosť je závislá od ďalších technických požiadaviek na výkon, kapacitu a pod.
Ako Kami píše - pri obstarávaní je smerodajné, čo je uvedené v súťažných podkladoch, kde sú jednotlivé skutočnosti bližšie popisované, avšak ak nie je kritériom žiadna konkrétna technická, resp. kvalitatívna požiadavka, resp. ak by ich súbor nebol bližšie popísaný v súťažných podkladoch, ale celé požiadavky na predmet obstarávania vyplývali len z v podstate nezmyselných kritérií, tak by bola odôvodnená obava o reálnej snahe získať súťažou kvalitné vozidlá za rozumnú cenu (to neznamená výslovne najnižšiu) a či teda dopredu nie je obstarávanie nastavené na víťazstvo určitého uchádzača, čomu by som sa vzhľadom na spôsob realizácie "súťaží" v BB vôbec nečudoval. Druhá vec je, že BB by nemala ísť zase cestou experimentov, čo sa jej rokmi opakovane preukázalo ako veľmi zlé, ale radšej by mala vyberať veci, ktoré odkúšane dobre fungujú inde.
Žiaľ aj tak nezostáva nič iné, len čakať, čo z toho vzíde, osobne sa však obávam, že výsledok zaostá za jedinečnou možnosťou čerpania peňazí z EÚ umožňujúcou získať fakt niečo účelné i keď by som bol rád milo prekvapený. Reálne si myslím, že výsledok však bude horší, ako keby sa kúpili zase nové 14/15TrM,teda keby sa vyrábali ešte aj v súčasnosti.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.