Reakcia na: irizar #40679:
To co popisuješ, ale umožňuje i trolejbus SOR, který stojí dvě třetiny toho, co Trollino. Já jen reagoval na 810zssk, že nejideálnější by bylo Trollino. Nic proti Trollinu, ale je drahý.

. Ktoré vozidlo skor dosiahne cieľovú rýchlosť?
Majo
1) Vozidlo s lepšou akceleráciou sa dostane skôr na hospodárny stupeň??? Keď mám dve rovnako ťažké a obsadené vozidlá a jedno má výkon trakčákov trebárs 100 KW a druhé 200 KW, tak na ktorom zaradím skôr maximálny rozjazdový stupeň (ak nechcem, aby mi cestujúci popadali)? Hádam na tom menej výkonnom, nie?
2) Zaujímavé, že vo väčšine miest sa jazdí s PCC-čkami dosť neplynulo. Najväčší extrém v tomto smere je asi Brusel, kde má stojaci cestujúci naozaj čo robiť, aby nelietal. Plynulo s tým jazdí v každom meste zopár ľudí, ktorých tá práca baví a zvyšným je to jedno. Duewag je v tomto smere dosť "blbuvzdorný" a extrémne prudké rozjazdy neumožňuje. Nakoniec, aj na pražských 14T už máte namontované softvérové obmedzenie rozjazdového výkonu, lebo mnoho vodičov veľmi rado zneužívalo ich trakčné vlastnosti a dôchodcovia pri rozjazde padali (mal som tú česť vidieť to na vlastné oči).
3) Myslím, že na viedenskú placku sú trakčné vlastnosti E-čka úplne postačujúce. A taká kačica nie je v tomto o nič lepšia.
Re #40586 S499.1023: Dielom českých rúk je na T3 všetko, akurát české ruky pracovali podľa americkej dokumentácie. Ale laminátové čelá a pod. nápad Američanov rozhodne nebol.
Re #40587 S499.1023: Napadá má napr. ovládanie pomocou ručného radiča, aj keď to niekto môže považovať aj za nevýhodu (napr. pán Tibor N.). I keď v Štajerskom Hradci majú na svojich električkách duewagovskej koncepcie ovládanie pedálmi (a nielen na nich, dokonca aj na Cityrunneroch)... PCC s ručným radičom (pokiaľ nerátam modernizované PCC s tyristorovou alebo tranzistorovou elektrovýzbrojou, prípadne T5, ktorá však zrýchľovač nemá, takže ju za "klasické" PCC považovať nemožno) som ešte nevidel.
Re #40588 kallokallo1: Nikto Ťa nenúti si to čítať. Toto fórum je určené pre debaty PREDOVŠETKÝM o banskobystrickej doprave, ale to neznamená "výhradne". To znamená, že keď sa od bystrickej témy náhodou prejde k nebystrickej, nič sa nestane. Iné by bolo, keby sme tu debatovali o futbale alebo mikrochirurgii oka.
Re #40594 810zssk: ...a preto jeden z nich horel. ?
Re #40600 brefos: Tej pochybnej stránke by som neveril, robia to zhruba dvanásťťročné deti, ktorým evidentne nič nehovorí autorský zákon. Našiel som tam už viac odslova-doslova prepísaných (či skôr skopírovaných) mojich textov, pri ktorých bol uvedený ako autor textu niekto z pochybných autorov tej stránky. A podobný problém s touto stránkou malo viacero ľudí, pričom sa jednalo aj o fotky, mapky, náčrty a pod. Keďže napriek upozorneniam nie sú ochotní to odstrániť, budeme musieť asi pristúpiť k žalobe na nich.
Re #40603 Solider: Čo má URŽD s trolejbusmi??? Mestské dráhy nie sú v jeho kompetencii...
Re #40606 mirkobb: Je táto informácia overená? Lebo na Busportáli bolo písané, že len do 1. 4.
Re #40622 irizar: Alebo už aj pár mesiacov, keďže kríza je na ústupe...
Re #40627 vladis888: Zmluvu a platnú legislatívu porušili už X-krát a zatiaľ sa nič nedialo.
Re #40635 BZUCO: Nepovažuje, akurát si prehodil poradie písmen "ejb" a vyšiel z toho vulgarizmus. Aj keď k danej fotke sa to slovo hodilo. ?
Re #40656 810zssk: Dráhovú úrad už pár rokov neexistuje, takže tam mu asi neporadia...
Re #40662 roman85: Bratislava rozhodne nenahrádza článkové trolejbusy krátkymi, ale skôr naopak.
Re #40665 neoBB: Včera večer stáli všetky bystrické Karosy vo vozovni Petržalka zoradené vedľa seba a už bez bratislavského tarifného systému. Takže myslím, že ich môžete v dohľadnej dobe očakávať.