Trolejbus SOR je pravdepodobne najlacnejší z tých čo pripadajú v úvahu nakúpiť, vypadá aj celkom "k svetu", ale je tam veľa ale.. ? Nie je zatiaľ homologizovaný na Slovensku, ale za ešte väčší problém považujem neexistenciu dlhej 18 m verzie, pričom autobus v kĺbovom prevedení už majú, atk tu vyvstáva otázka, či SOR pripravuje aj 18 m trolejbus a kedy..? Pretože najlepšie z 15 Tr ešte síce najazdia nejaké tie km, ale aj tak už čoskoro bude potreba ich nahradiť, tak potom určite vyvstane problém, že čím? Mať vo vozovom parku trolejbusy od dvoch rôznych výrobcov by síce bolo schodné riešenie, ale možné nie až tak "praktické".. ? V takom prípade by sa mal DPMBB pred nákupom spomínanýxh krátkych trolejbusov v tej 12 m verzii pýtať výrobcu a dodávateľa SOR, kedy mieni uviesť do výroby aj kĺbovú verziu a zaviazať ho k tomu už pri kúpe týchto.
Však prečo by sme v niečom (ak je to dobré..) nemohli byť aj prvý.Však 750V sme mali prvý ... Ale, vážne, neviem čo všetko musí byť splnené pre homologizáciu a pre súťaž.Stále chcem veriť tomu že je potrebná obnova a že sa nájde aj trochu objektivity v tom čo a za koľko vybrať ...
A este raz to rozdelim do dvoch prispevkov, sorry.
Co sa poslednej vety tyka - nie je to take jednoduche. Vozidlo sa musi najskor vysutazit v tendri, ktory maju vyhlasit coskoro Predpokladam ze podmienkou pre zapojenie sa bude ze vozidlo musi byt schvalene. To nie je zatial myslim ani TN ani NT.
Sorry, nebola možnosť vidieť NB SORy v okolí BB a v BA som si ich nevšimol.Predpokladám, že keď trolejbusy nie sú v SK homologizované tak asi v SK nikde nejazdia.V NR som videl kĺby busy.Či sú spoľahlivé neviem posúdiť ale nevyzerajú zle.O kvalite a spoľahlivosti asi vedia v NR..T-bus sme mali možnosť testovať v BB, tak verím že nejaký výsledok testu sa niekde objaví.Ak nie je nevyhovujúci, nevidím dôvod aby ponuka nebola využitá ak je výhodná.
Este co sa Skody tyka - tam zalezi s cim pojdu do tendra (lebo som presvedceny ze do neho pojdu). Ak Citelis (24/25Tr) tak to nie je ziadna vyhra a radsej SOR. Ak by to bolo nieco s karoseriou od Solarisu (26/27/28Tr) tak potom je to jednoznacne najlepsia volba.
Dost bude zalezat aj od kriterii a podmienok tendra.
"ale podľa fotky to nie je ten klasický hrbáč" - No samozrejme, ze nie. Vsak toto bol NT (odvodeny od rady NB, mozete vidiet napriklad v L. Mikulasi). Hrbac bol TN (odvodeny od rady BN, mozete vidiet napriklad v Bratislave).
Nemal som možnosť vidieť tento trolík v uliciach BB, ale podľa fotky to nie je ten klasický hrbáč.Je určite kvalitnejší ako tie naše súčasné tak neviem prečo ho odpísať už vopred!A ako aj 810zssk píše že SORy sú spoľahlivé, možno lacnejšie a ak vedia dodať aj pár kĺbov tak prečo to nevyužiť..?Nebojme sa zmeny, ale samozrejme nech sa vyjadria tí čo naozaj tomu rozumejú a vedia zhodnotiť či TR Škoda (možno drahá len kôli značke, alebo SOR ..?).Dúfam sa nájde aj trocha objektivity nie len kšeftu.Veľmi fandím rozumnej obnove trolejbusov.
Pôvodná cesta od Aurisu smerom k starej nemocnici je už odfrézovaná bez asfaltu. Vyzerá to tak, že začínajú práce na výstavbe nového podjazdu popod železničnú trať. Na uzavretej ceste bude potrebné vybudovať kruhový objazd, preto som zvedavý či sa toto všetko spraví počas tejto jednej niekoľkomesačnej výluky, alebo bude ďalšia výluka neskôr...
hmm tak ja som mohol dneska stepovat na zeleznicnej stanici s fotakom
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
vladis888