Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Niekto kompetetný čo tomu viac rozumie napr. Kami, LUK, Papyr a ďaľší by mohli porovnať trebárs prevádzkové náklady sólo a kĺbových trolejbusov, zaobstáravaciu cenu, a popr. ďaľšie aspekty porovnania ohľadne nákupu a nasadenia krátkych vs. kĺbových T-busov a dať ich na váhu, pričom treba zohladniť najmä ich kapacitné možnosti obsadenia cestujúcimi v jednotlivých časových úsekoch dňa a to pre momentálne porovnanie, ale nezabudnúť ani na víziu ich použitia z hľadiska budúcnosti v kontexte rozšírenia siete a nárastu počtu obyvateľov, príp. aj možnej väčšej preferencii využívania MHD v porovaní s IAD, atď. Trebárs niečo také ako IRR pri projektovaní a posudzovaní rentabilnosti investícií v iných odvetviach, napr. diaľnic, atď. Existuje napr. takýto prepočet aj trebárs pri nákupe vozidiel pre verejnú dopravu..? ?
Reakcia na: S499.1023 #40259:
Aby si si nemyslel, že som za každú cenu za zachovanie každej trate, tak to nie. No zase si zoberme, nenaplníš diaľkový vlak pokiaľ sa ti ľudia naň nedostanú. Preto si myslím, že lokálky by mali byť a majú plniť funkciu zbierania ľudí na vlaky jazdiace po významnejšej trati. Dovolím si tvrdiť, že keby sa niektoré lokálky prepojili a predĺžili tak ako bolo plánované, tak by získali na významnosti. Niekde chýbalo pár km (niekde viac) a z dvoch nevýznamných lokálnych tratí, by vznikla jedna, ktorá by prepojila mestá a regióny. Kde by nestačili motorky 813 ale uživila by sa väčšia súprava. Ale všetko je to o rozmýšľaní a chcení.
Reakcia na: vladis888 #40252:
V takom prípade keď sa cestujúci nepomestia do vozu a zostanú ľudia na zastávke, tak podľa Teba je kratší a hustejší interval riešením, myslíš si že áno..?
Reakcia na: S499.1023 #40259:
Aha, takže všetko okrem trate BA - ZA - KE a možno Vác - Štúrovo - N. Zámky - Bratislava - Kúty poďme vytrhať. Veď nám treba peniaze na koridor. Tak čo tam dáke lokálky a iné trate. Veď aj tak sa nebudú rozširovať a modernizovať. A na železe môžeme zarobiť.
Reakcia na: S499.1023 #40256:
OK tak potom zrušme všetky štreky, veď načo sú nám. Veď SADky to všetko odvezú a nebude treba ani korunu, pardon po novom ani EURO na železnice. Len potom sa nečudujme čo je taká nehodovosť na cestách a prečo musím meniť tlmiče pomaly každý rok.
Reakcia na: S499.1023 #40259:
A ona je tá nehodovosť na tých cestách, ktoré idú paralelne s obskúrnymi lokálkami? Kupodivu nie. Slovesnko má zúfalo zaostalú cestnú sieť (MIMIMÁLNE tak zaostalú, ako železnicu).
Železnicu treba podporovať tam, kde to má zmysel. Podpora obskúrnych lokálok berie peniaze tým úsekom, kde má železnica šancu.
Reakcia na: 810zssk #40251:
Ak netreba kĺbové trolejbusy, netreba vôbec trolejbusy. Odpisy tých sólo vozov, trakčnú energiu, vodičov bude platiť kto? Nechcel by si kúpiť nejaké poschodové Troligatrolejbusy ? ?
Reakcia na: expresbb #40255:
Neviem, či som slepý, ale AKÝ rušeň to bude uvedený do retronáteru?
Prosímvás, to ste tu všetci okrem LUK-a stratili rozum a súdnosť? Ja sa železničnou dopravou živím a nebudem presadzovať takéto stupídne názory "ani meter z trate".
Uvedomujete si, koľko stojí železničná doprava (nie cestovný lístok, ten zvyšok zaplatíte v daniach) na lokálnej trati v skutočnosti, najmä v slovenských pomienkach "noty na bubon"?
Pre priaznivcov železníc.
Pozvánka na prvý retrofotovlak na slovensku
http://zeleznica.railnet.sk/modules/AMS/article.php?storyid=533
Webová stránka železnica.railnet.sk spolu s Klubom historickej techniky vo Zvolene si Vás dovoľuje pozvať na Prvý RETROFOTOVLAK na Slovensku. Vlak bude vypravený 27.3.2010 pri príležitosti uvedenia druhého rušňa v nátere Retro do prevádzky po vykonaní hlavnej opravy a zároveň splnenie posledného želania rušňovodiča Václava Heveru.
Program bude nasledovný:
8.30 - 9.30 - Výstava rušňa - Zvolen os. stanica
9.30 - Slávnostný príhovor
9.45 - Krst rušňa
10.00 - Odchod retrovlaku
10.00 - 14.20 - Jazda retrovlaku v trati Zvolen - Mlynky
14.20 - 15.10 - Občerstvenia v žst. Mlynky
15.20 - 18.37 - Jazda retrovlaku v trati Mlynky - Zvolen
18.45 - Príchod do Zvolena - koniec podujatia
Počas jazdy vlaku rôzne prekvapenia.
ZMENA PROGRAMU VYHRADENÁ!
Miestenky do vlaku v cene 15€ je možné objednať TU. V cene miestenky je zarátané občerstvenie a upomienkové predmety na jazdu.
Upozorňujeme všetkých účastníkov, že nástup a výstup mimo miest na to určených je na vlastné riziko!
SRDEČNE POZÝVAME VŠETKÝCH PRIAZNIVCOV ŽELEZNICE DO VLAKU I KU TRATI.
Podrobnosti budú zverejnené pred akciou na stránke: železnica.railnet
Reakcia na: vladis888 #40252:
Na tie 2 studentske spoje mozes poslat ako posilu 15Tr. Vsak ich nemusia vsetky hned vyhodit.
Reakcia na: vladis888 #40252:
pred piatimi rokmi bol v BB lepší stav ako dnes. Z roka na rok kvalita MHD klesá...
Reakcia na: 810zssk #40251:
Tak to chcem vidieť ako by si povedal ľudom v špičke, že počkajte si na další čo ide o 5 minút keď idú ľudia mapr do školy. Si myslíš že žiaci si to rozdelia a budú chodiť postupne do školy od 7 do 7:50 napr. Väčšina pôjde neskôr ako skôr a tam nemôžeš nasadiť krátky t-bus. by sme sa dostali tam kde sme boli pred 5 rokmi keď išla v špičke jedna krátka karosa a keby sa dalo tak by si ľudia posadali aj na strechu ako v indií. To nieje riešenie. Zo začiatku by to možno stačilo ale keď by sa ľudia naučili jazdiť MHD, lebo by videli, že majú dobrý prístup spojov a frekvenciu ta potom si myslím že by bolo potrebné kĺbové t-busy
Prosim Vas, na co by boli BB klbove trolejbusy? Pri tych intervaloch co tam mate by ste mali skor uvazovat o prevadzke solo vozov pri lepsiom intervale..
Reakcia na: expresbb #40229:
ďakujem pekne za takú dopravu...

Re #40232 brefos: ešte že o tom nerozhodujú šotouši... vieš aký fixný náklad na km by si mal na tých pár spojoch?

Re #40240 mirkobb: s touto "preferenciou" VHD ju za pár rokov zrušíme úplne
Reakcia na: vladis888 #40244:
Len pre doplnenie textu z wikipédie:
1. SOR nie je skratka, ale normálny názov firmy (aj keď zlé jazyky si to preložili ako Saco Oracie Ruchadlá) ?
2. Po Irisbuse je to druhá najpredávanejšia značka autobusu na Slovensku a je niekoĺko SADiek, ktoré vozy tohto typu do alebo cez BB posielajú denne...
Reakcia na: vladis888 #40244:
V pohode, len sa pýtaj ďalej.. ? Pred piatimi rokmi pri okrúhlom výročí sme sa na takom jednom z nich vozili http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idg=180&gi=0&gn=20&gs=e&gsd= ?
Reakcia na: vladis888 #40241:
Sa tváriš, ako keby si bol prvýkrát na internete. Alebo ako sa hovorí, na debilnú otázku debilná odpoveď 🙂
Reakcia na: Solider #40236:
Ale no chlapi, odpustite si tu také vzáojmné invektívy.. Nevedel, tak sa spýtal, čo je na tom..? Veď od toho sme tu predsa. ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.