Takuto dobru spravu som dlho nepočul ?. Toto mi spríjemnilo náladu a zlepšilo večer ? . Ale tak predstava ST III 18 (Škoda 2x Tr), poprípade nejakeho ineho moderneho trolejbusu trolejbusu (Len nie SOR TN 12, prosíííím ? ) v BB je krásna ?, a ešte ak by to bolo v našom bystrickom nátere, to by bol ešte k tomu pohľad ? .
Informácia o odkúpení zázemia TD od SAD BB aj na oficiálnej stránke mesta www.banskabystrica.sk
Čo sa týka 1508, ono je dosť diskutabilné považovať tento voz za GO, nakoľko GO nikdy nebola a už asi ani nikdy nebude dokončená. Aj tu v katalógu by podľa mňa mohla byť 1508 vedená ako vyradené vozidlo. Posledným GO vozom tak zostáva 1501.
Do rúk DPMBB, ktorej 49 % vlastníkom je SAD Zvolen. Inak myslím si (a dúfam, že sa nemýlim), že bryndziari už konečne prestanú bojovať proti trolejbusom.
Re #39960 LUK: Takže pochopil som správne, 1508 čaká šrot? Inak podľa mňa je zošrotovanie ktorejkoľvek 15Tr nesprávnym krokom, keby ich ponúkli na odpredaj bratislavskému DP, ten by ich, myslím si, prijal. Prípadne nejakému inému mestu by sa mohli zísť na náhradné diely (napr. Žilina už za takýmto účelom kúpila jedno vozidlo z Chomutova-Jirkova).
DPM mal prenajatých 25 vozov, údaje na imhd skresľuje 1508, ktorá DPM nepatrí a zrejme tomu paradoxne prvé GO vozidlo, ktoré po GO nenajazdilo ani meter... vivat kocúrkovo...
Re #39938 aress: Ten rozpracovaný s modrožltým interiérom zas vyzerá na českobudějovický. Evidentne je na každej fotke iné vozidlo.
Re #39948 LUK: V článku sa píše, že od BBDS bolo odkúpených 25 trolejbusov. Doposiaľ si ich prenajímal DPMBB spolu 26. Z toho mi vyplýva, že jeden z nich pôjde do šrotu. Tipujem odstavenú 1522. Je tak? Mimochodom, veľká prehliadka 1508 sa už nikdy nedokončí?
Re #39957 810zssk: To nie je na základe sľubu, ale skôr podpisu zmluvy, ktorý jasne dáva najavo, že ľady sa konečne pohli. ?
Trolejbusy zostanú v meste pod Urpínom a možno sa dostanú aj do Sásovej! Dopravný podnik ich odkúpil od spoločnosti SAD BB. So SAD Zvolen prebiehajú rokovania o odkúpení autobusovej stanice.
1. februára 2010 sa podpisom kúpnej zmluvy zavŕšila snaha Dopravného podniku mesta Banská Bystrica, a. s. (DPMBB) získať súbor majetku trolejbusovej dopravy do svojho vlastníctva. DPMBB, a. s. získal od SAD BB hnuteľný aj nehnuteľný majetok pre výkon trolejbusovej dopravy za kúpnu cenu cca 2 milióny eur (60 mil. Sk), čo pokryl úver zo Slovenskej záručnej a rozvojovej banky.
„Banskobystrický dopravný podnik tak môže okrem zvýšenia svojej ekonomickej efektivity začať investovať v podobe obnovy technológií a vozového parku. V tomto období dochádza v systéme mestskej hromadnej dopravy k zjednocovaniu procesov, ktoré cestujúca verejnosť priamo nevidí, ale predstavujú vysoký potenciál úspor. Naviac sa doprava v meste ekologizuje.”, konštatuje primátor Ivan Saktor.
Predmetom kúpy súboru majetku sú:
1/ areál trolejového depa v Kremničke s celým technickým, technologickým a administratívnym zázemím (dielne, umyvárka, energoblok, meniareň Kremnička, administratívna budova, parkovacie plochy)
2/ meniarne Fončorda, Centrum, trolejové vedenie, trolejové stĺpy, káblové rozvody, napájacie a spätné káble, káblové rozvody 22 kV.
3/ predpredajné stánky na ul. Kpt. Nálepku a na Nám. Slobody
4/ vozový park - 25 trolejbusov
5/ technologické vozidlá - montážne plošiny, ťahač Tatra a. i.
6/ pozemky
DPMBB, a.s. si majetok prenajímal ročne za cca 702 000 Eur, (21 mil. Sk.). Uvedený nájom značne zvyšoval nákladovosť trolejbusovej dopravy a zároveň pri prenajatom majetku nebolo možné investovať do cudzieho majetku na obnovu technológií, vozového parku a pod. Po získaní majetku, 2. februára 2010, bola podaná žiadosť o poskytnutie financií z Eurofondov na obnovu vozového parku.
Rokovania o odkúpení majetku začali ešte v novembri 2008 a k ich finalizácii došlo na prelome decembra 2009 a januára 2010. Rokujúce strany SAD BB (akcionári: Fond národného majetku a ČSAD Ostrava) a DPMBB, a.s. viedli dlhodobé rokovania z dôvodu predbežného opatrenia na majetku SAD BB.
So SAD Zvolen ešte stále prebiehajú rokovania so o odkúpení areálu nedokončenej autobusovej stanice. Podľa primátora by konečný výsledok mal byť známy k polroku 2010. Predseda predstavenstva DPMBB, a.s. Michal Němec uvažuje aj o tom, že by sa trolejbusy alebo duálne vozidlá s batériou na dojazd do 100 km mohli dostať aj na najväčšie bystrické sídlisko v Sásovej.
Aký to je ti povedať neviem, ale v každom prípade 1526 sa opravy asi už nikdy nedočká, keďže je to jedno z najhoršie vyzerajúcich "vozidiel" na "cintoríne" pri plote vo vozovni v Kremničke.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar