Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #38857:
Ak si za system nepridelovania vozidiel si sprepačením debil !... To že vodiči fasuju vizy je dovod o udržbu o voz a starostlivost .. JA osobne keby som bol každy den na inom voze tak by ten daný voz večer asy posledny krát aktívne zasiahol do prevádzky
A dalej ako vysvetlíte to že autobus stoji na zastavke a akurát v momente ked sa rozhýbe sa maminka s dietatko ktora sedela priamo za vodičom zodvihne že chce vystupovat !..
Reakcia na: S499.1023 #38864:
Tlačitka je výbava naviac nemontuje to ako základ výrobca !
Reakcia na: S499.1023 #38863:
otvor si oči neni to ŠM16.5 a na jedno fore sa to už riešilo su to dve spojene ŠM11 vid zadna naprava a zadne 4 kridlove dvere.
Reakcia na: Mik 24 #38851:
zastať musíš, ak vieš od čoho sú spätná zrkadlá, tak v zime dvere neotváraj, to z teba musia byť cestujúci nadšený, mr. telefony-tycoon ?
Reakcia na: S499.1023 #38866:
že sa nimi ešte zaoberáš, tu je krásne vidno, akí exoti (aj s flyingom) robia pre SAD ZV. A poviem ti tajomstvo: jeden z nich je ten na videu Spravodaja, ako telefonuje a nezastavuje, takže ja už mám dosť ?
Reakcia na: dado312 #38805:
Zatiaľ platí dogma, že čo je "podľa teba", je xujovina a nezmysel. Tovje právne bezvedomie zodpovedá tvojmu hlboko podpriemernému IQ aj vzdelaniu.
Reakcia na: dado312 #38727:
Ale netrep momotiny, dieťatko.
Reakcia na: Mik 24 #38720:
Tlačidlá (nie tlačítka) namontoval výrobca kvôli zastávkam na znamenie a také v BB nemáte.
Reakcia na: dado312 #38707:
Je to fotomontáž - ŠM16,5 mala posledné dvere trojkrídlové.
Reakcia na: pete #38700:
Celé číslo je zaujímavé čítanie.
Reakcia na: dado312 #38675:
Čo to vykladáš za nezmysly, hlupko?
Reakcia na: pfm10 #38674:
Tvoj názor nie je podstatný. Podstatný je zákon.
Reakcia na: 1523 #38665:
Že si malý dysortografický tĺčik?
Reakcia na: 810zssk #38659:
V civilizovanej časti Európy to je základná výbava už desiatky rokov.
Reakcia na: 810zssk #38743:
"A zákony sú na to aby sa porušovali, lebo inak by nemali zmysel!!!" - Zakony su na to aby ich porusovatelia boli potrestany.
>> plný súhlas

Re #38745 dado312: U vodiča, ktorý nepozná kompletne celú sieť tých pár liniek svojho zamestnávateľa (a to ešte za predpokladu, že ho ani nemusia zaujímať linky zabezpečeované duhým dopravcom) v meste veľkosti BB, je otázne, či má skutočne dosatočné schoppnosti a znalosti, aby vykonával túto profesiu v nadväznosti na prirodzené povinnosti z toho plynúce. Ja ešte pochopím, keď cestujúci poznajú zopár liniek, ktorými jazdia a o zvyšku mesta vôbec netušia, akým spôsobom tam je doprava vykonávaná, avšak vodič by mal ovládať v podmienkach BB bez problémov a väčej námahy všetko (nehovoriac o tom, že je povinný cestujúcim zo zákona poskytovať informácie cestujúcim, to však predpokladá, že nemôže mať sám problém vedie, kde sú napr. zastávky príslušnej linky a pod.). Súhlasím s poznámkou, na čo je SAD ZV certifikát nejakej kvality, keď je neschopná robiť dobre čokoľvek - pri tejto téme si hneď spomeniem na vodičov z celého kraja, ktorí jazdili s mapou v ruke po meste a trasy liniek si doslova vymýšľali na každom spoji a ako bolo možné protizákonne vydať licenciu takto nepripravenému dopravcovi - no lebo sa skrátka muselo, lebo "kamarátom" sa dá.

Re #38748 810zssk a #38747 dado312: "NAch si každy den hocijake vozy jazdia kdekolvek a s akymkolvek vodičom ?.." - Presne tak. Predstav si, bol som v mnoho mestach kde to tak funguje a ziaden chaos som nepostrehol.
Nehovoriac o tom ze existuju mesta kde vodic za den vystrieda dokonca viac vozov v zaujme zefektivnenia obehov..
>> presne tak - obmedzenosť dopravcov typu SAD ZV, kedy sa všetko prispôsobuje nejakej nezmyselnosti namiesto logickej optimalizácii prevádzkových potrieb za účelom uspokojenia potrieb cestujúcich, nie je dôvodom na to, aby si to mali odniesť cestujúci (okrem prípadov, kedy to nie je možné objektívne dosiahnuť). Aby sme nechodili ďaleko po príklady, tak do pozornosti by som dal napr. trolejbusy v BB, kedy sa bežne vozidlo nasadzuje podľa potreby na rôzne linky v rôznych dňoch, resp. obdobne vozidlá s vodičmi prechádzajú medzi viacerými linkami aj počas dňa, kedy takými to prejazdmi sa zvyšuje efektívnosť využitia vozidiel a úplne z CP zmizli nenormálne anomálie s dierami v CP počas prestávok vodičov, čo však v CP SAD ZV pretrváva zvrhlým nerozmýšľaním ďalšie roky - lenže o tomto je kvalita - SAD ZV jednoducho keď urobí vodičovi prestávku, tak má prestávku MHD a cestujúci môžu na ňu zabudnúť!

Re #38753 dado312: To že si dopravca z vodičov robí upratovačky, či údržbárov, je iný problém. Ten ale nemá čo ovplyvňovať poskytovanie kvalitnej služby cestujúcim. Druhá vec je, že ak mám vodiča, ktorý si neplní dostatočne svedomito svoje povinnosti, resp. ak si sám nie som schopný z dôvodu svojej hlúposti zabezpečiť kontrolu, tak takíto vodiči absolútne nemajú čo hľadať v takej zodpovednej profesii a je potrebné sa s nimi okamžite rozlúčiť. Obdobne by som odporúčal aj čo sa týka dopravcu.

Re #38759 dado312: Ja si absolútne nemyslím, že by v BB mohol byť nedostatok vodičov. V BB bolo ešte nedávno vodičov aspoň na 1,5 násobok MHD, takže medzi toľkými by sa vybrať dalo. Ja skôr ako problém vidím neschopnosť vedenia, nakoľko to absolútne netuší o kvalite dopravy a zákonných požiadavkách a keď ono nemá potrebu dodržiavania predpisov, tak ich nebudú dodržiavať ani jeho vodiči. Ja mám veľmi dobré skúsenosti s tým, ako sa v praxi dá vyžadovaním a kontrolou dodržiavania nariadení v priebehu relatívne krátkeho času u vodičov vypestovať zodpovednosť k povinnostiam, ktoré roky pred tým boli pre nich nemysliteľné a teraz je to úplne OK. Takže celé je to o chcení, nie nariekaní o tom, ako sa niečo nedá, lebo sa niekomu nechce.

Re #38764 dado312: "Dalej je logicke že ked chcem vystúpit a nechcem sa prest o zastavku peši tak zazvonim pred tou zastavkou kde chcem vystupovat..."
>> Toto je typické uvažovanie vodiča, ktorý by u mňa pre hrubé porušovanie zákona a pracovnej disciplíny v krátkom čase opúšťal firmu.
Pre teba, aj iných s obdobným zmýšľaním - pre MHD je jednou zo základných charakteristík to, že je úplne logické, že vozidlo na linke zastavuje na KAŽDEJ ZASTÁVKE (zdôrazňujem slovo "zastávka", nie "nezastávka") a dôvody na dávanie znamení vodičovi sú bežne len pre prípad výstupu s kočíkom alebo pre prípad signalizácie núdze, či zastavenia na zastávke, ktorá je vopred oficiálne označená ako zastávka na znamenie. Skutočnosť, že vodiči SAD ZV si do vozidiel svojvoľne naliepajú oznamy o potrebe zvonenia na zastavenie na zastávke, resp. že v rozpore so zákonom na zastávke nezastanú, je len ďalším faktom v mozaike nekvality a to tu takýmto spôsobom ničia MHD už skoro celé štyri roky!

Re #38770, #3878 #38783... a nakoniec asi všetky ostatné dado312: Čím viac príspevkov od teba čítam, tým horšie to s tebou vyzerá - hlúposť a arogancia.
A nepapuľluj prosím do iných, keď chujoviny píšeš práve ty. Garantujem ti, že existuje veľa vodičov, ktorí tú prácu robia a robia ju dobre, čo ty nebudeš nikdy.
Inak kvalitou argumentácie sa mi začínaš podobať na "lietajúceho".

Re #38801 dado312: Takých vodičov, ktorí telefonujú pri jazde a naviac ešte aj s cestujúcimi, by mali nielenže okamžite vyhodiť, ale naviac rovno obžalovať zo všeobecného ohrozenia. Každý, kto pripraví o prácu človeka, ktorý ohrozuje bezpečnosť cestnej premávky a tým ohrozuje život, zdravie a majetok ostatných, by mal dostať odmenu.

Re #38816 pfm10: Paľko, tebe poriadne vypálili tie Citelisy oči, sa mi vidí. Momentálne tu nikto nerozoberal, že či je DPMBB v niečom lepší, len sa diskutovalo o porušovaní zákona zo strany SAD ZV nezastavovaním na zastávkach a porušovaním tak prepravnej povinnosti. Na tom nič nezmení to, či zákon bude porušovať na novom alebo staršom vozidle. Keď už sme však pritom, tak by bolo dobré, keby na tých novších vozidláchbolo zabezpečené zákonom predpísané označovanie vozidiel údajmi o linke, čo napriek rokom v bystrickej MHD sa stále nepodarilo dostať do nariadeného stavu.
Skutočnosť, že úmyselným konaním predsataviteľov mesta sa nepodporuje rozvoj vlastného podniku, ale súkromného podniku SAD ZV a že sa z peňazí EÚ určených na zlepšovanie ekológie nenapomáha nákupu nových bezemisných trolejbusov, ale sa nakúpia iné vozidlá so spaľovacími motormi a len sa emisie znižujú namiesto toho, aby sa úplne zrušili, to je problémom hrubých klamstiev pána Saktora, ktorý tu rozprával pár rokov dozadu o tom, ako chce rozvíjať trolejbusovú dopravu a reálne urobil všetko preto, aby rozvíjal činnosť SAD ZV...

Re #38851 Mik 24: Vysvetli bežný prípad, keď vozidlo ide s náskokom viac ako 5 minút a nezastaví na zastávke...
Reakcia na: dado312 #38855:
Jasne som napisal "v civilizovanych prevadzkach".. a tiez v prevadzkach kde zamestnanci nie su stado, ale dokazu si presadit svoje prava.
Reakcia na: 810zssk #38852:
Tak to by som si pozrel ako by dispečing reagoval a keby si zavolal mám taky blbý pocit žeby sa ti vysmial do uška a tahaj na spoj ?
Reakcia na: kvorka #38850:
Ja by som to nespajal priamo zo zakladnym imanim. To je len cislo, nominalna hodnota akcii. Nie hodnota podniku.
Podla mojho nazoru by mal novy akcionar zaplatit cenu, ktora by zodpovedala vlastnemu kapitalu. Dostal by sice akcie s nominalnou hodnotou, ale zaplatil by viac alebo menej, a vzniklo by teda emisne azio, pripadne disazio.

Aj u spolocnosti obchodovanych na burze nebudes primarnu emisiu dalsich akcii robit za nominalnu hodnotu ale za hodnotu mierne nizsiu ako trhova hodnota starych akcii.

Myslim ale, ze disazio je u nas zakazane, preto ak tam boli kumulovane straty z minulych rokov, muselo sa znizit zakladne imanie tak, aby vlastne imanie nebolo nizsie ako zakladne imanie. Touto operaciou sa nikakym sposobom nezmeni hodnota spolocnosti. Je to len uctovna operacia.

Vlastny kapital (imanie) by potom mal verne zobrazovat hodnotu podniku (aspon teoroeticky). Vzhladom na to, ze DP nevlastni nehnutelnosti, mal by ju zohladnovat aj prakticky. Jediny problem vidim v odpisoch, na ktore sa u nas zvycajne kasle a pouzivaju sa danove odpisy aj v uctovnictve. Potom sa moze stat, ze mame autobus plne odpisany, ale na bystricke podmienky este zanovny. To je ale jednoznacna chyba v uctovnictve a malo by sa to spa:tne opravit - t.j. oprava by sa uctovala do vlastneho kapitalu. Odpisy (a teda aj zostatkova hodnota autobusov) by po oprave mala zodpovedat skutocnosti. Idealne by sa mali pouzit vykonove odpisy.

Ak sa na toto pred predajom vykaslali, co si myslim, tak za to by snad mohlo byt trestne zodpovedne predstavenstvo spolocnosti, ale nie som pravnik, takze neviem.
Reakcia na: Mik 24 #38851:
áno, presne ako hovoríš. Je to POVINNOSŤ vodiča a tú dodržujem. Meškania sú, boli aj budú. jediná zastávka, ktorú prechádzam, ak na nej nikto nestojí a nemám signál od cestujúceho je zastávka na znamenie. A nikdy nikde som netvrdil, že som dokonalý, ale v tomto smere som dôsledný. Čo sa týka BP, tá bola obvykle v dostatočnom rozsahu, aby ju nenarušilo meškanie.

Re #38849 expresbb: raz som jadzil nočák, u ktorého som nevedel trasu, nenašiel som ani plánik nočákov, tak som listovaním v palubáku zisťoval trasu ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.