Reakcia na: PIT #38857:
Ak si za system nepridelovania vozidiel si sprepačením debil !... To že vodiči fasuju vizy je dovod o udržbu o voz a starostlivost .. JA osobne keby som bol každy den na inom voze tak by ten daný voz večer asy posledny krát aktívne zasiahol do prevádzky
Petik
Podla mojho nazoru by mal novy akcionar zaplatit cenu, ktora by zodpovedala vlastnemu kapitalu. Dostal by sice akcie s nominalnou hodnotou, ale zaplatil by viac alebo menej, a vzniklo by teda emisne azio, pripadne disazio.
Aj u spolocnosti obchodovanych na burze nebudes primarnu emisiu dalsich akcii robit za nominalnu hodnotu ale za hodnotu mierne nizsiu ako trhova hodnota starych akcii.
Myslim ale, ze disazio je u nas zakazane, preto ak tam boli kumulovane straty z minulych rokov, muselo sa znizit zakladne imanie tak, aby vlastne imanie nebolo nizsie ako zakladne imanie. Touto operaciou sa nikakym sposobom nezmeni hodnota spolocnosti. Je to len uctovna operacia.
Vlastny kapital (imanie) by potom mal verne zobrazovat hodnotu podniku (aspon teoroeticky). Vzhladom na to, ze DP nevlastni nehnutelnosti, mal by ju zohladnovat aj prakticky. Jediny problem vidim v odpisoch, na ktore sa u nas zvycajne kasle a pouzivaju sa danove odpisy aj v uctovnictve. Potom sa moze stat, ze mame autobus plne odpisany, ale na bystricke podmienky este zanovny. To je ale jednoznacna chyba v uctovnictve a malo by sa to spa:tne opravit - t.j. oprava by sa uctovala do vlastneho kapitalu. Odpisy (a teda aj zostatkova hodnota autobusov) by po oprave mala zodpovedat skutocnosti. Idealne by sa mali pouzit vykonove odpisy.
Ak sa na toto pred predajom vykaslali, co si myslim, tak za to by snad mohlo byt trestne zodpovedne predstavenstvo spolocnosti, ale nie som pravnik, takze neviem.